TripAdvisor

vanaf 195,14 US$
vanaf 115,21 US$
vanaf 115,21 US$
Beoordeeld op 30 april 2019

Het weer is het enige wat je tijdens je vakantie niet in de hand hebt. En wanneer het dan mist en soms regenachtig is vraag je je af of het wel zin heeft om een tour door te laten gaan. Voor deze Kenai Fjords National Park Cruise een volmondig ja.
Om 8 uur van start gaan, dat is vroeg opstaan. Je melden aan de balie en dan inschepen. We varen de baai uit en onderweg komen we al de eerste walvissen tegen. De kapitein draait het schip en vaart rustig om de gasten van het schouwspel te laten genieten. Alle tijd wordt genomen en een tweede walvis wordt onderweg gezien en weer dezelfde actie. Er wordt vertelt over het zeeleven in de baai en in het verdere Nationaal Park. Onderweg zien we puffins, wat vliegen die beetjes hard. Tussen de baai die we moeten oversteken en de ingang van het Nationaal Park is een stukje open zee. De kapitein waarschuwt dat er even wat meer zeegang kan zijn, maar we orden afgeleid door weer vogels en vissen. Bij de ingang van het park - we zijn op zee - wordt het rustiger. Het park is beschermd door voorliggende rotsen. We komen onderweg nog zeeleven en zeearenden tegen. We gaan naar een gletsjer, liggen ervoor en iemand van de bemanning vist gletsjer ijs wat afgebroken is uit het water. Je voelt de kou, de gladheid van het ijs en je ziet dat de blauwe schijn weer plaatsgemaakt heeft voor doorzichtigheid.
Onderweg is een lunch, met kip caesar wraps. Er is aan bood koffie en een heerlijke gemberthee te krijgen. Wij hebben een drinkbeker gekocht en mogen steeds bijvullen. Die gember thee hebben we zoveel gedronken dat we nu ook thuis aan de gemberthee zijn. Er worden later ook nog verse chocolate chip koekjes rondgebracht.
Op de terugweg, meer zeeleeuwen en ook nog orka's. Iemand van de bemanning geeft aan wetenschappers door welke groepen er zijn en weet er enorm veel vanaf. Zij vertelt en wijst ons op enkele zichtkenmerken. Dat was genieten en vooral wanneer je de orka;s hoor communiceren. En alsof het nog niet genoeg is bij terugkomst in de baai van Seward een zeeotter die gewoon op zijn rug in het water ligt en ons rustig voorbij laat gaan.
Een top excursie, prima verzorging, deskundige medewerkers en een belevenis die we nooit vergeten zullen.

Datum van activiteit: mei 2018
Beoordeeld op 31 juli 2018 via mobiele applicatie

Vandaag een prachtige fjord tour gemaakt met de ‘Aialik’. Al bij het vertrek uit de haven zagen we een paar zeeotters drijven. Verder hebben we walvissen, zeeleeuwen, papegaaiduikers en zeearenden gezien. De kapitein voer tot slot nog naar een geweldige gletsjer. Complimenten voor de kapitein en haar crew!

Datum van activiteit: juli 2018
Beoordeeld op 21 juni 2018 via mobiele applicatie

Een van de vele aanbieders van een boottrip in Seward. Deze is erg goed verzorgd met een enthousiaste bemanning. Je bent 4 tot 5 uur onderweg en je gaat langs diverse hotspots. Als je onderweg iets speciaals ziet zal de schipper je alle tijd geven om het goed te bekijken. Wij hebben onderweg walvissen en dolfijnen gezien en hadden er ook nog eens goed weer bij. De prijs van 100 dollar per persoon is inclusief een heerlijke lunch op het prachtige Fox Island waar je gebruik maakt van een buffet met heerlijke zalm, rib, groente, aardappelpuree, salade en een drankje. Daarna is er ook nog koffie/thee. Je luncht aan een prachtig meertje op Fox Island en dat maakt de boottrip echt wel bijzonder. Als het weer mee zit heb je een mooie dagtrip.

Datum van activiteit: juni 2018
Beoordeeld op 10 augustus 2017

Een geweldige tocht, met uitstekende begeleiding waarvan je veel informatie krijgt. Ontzettend veel gezien onderweg. De hele dag goed verzorgt met eten en drinken. Kortom zijn prijs meer dan waard!

Datum van activiteit: augustus 2017
Beoordeling verzameld in samenwerking met deze attractie
1  Bedank L. K
Beoordeeld op 7 augustus 2017

Het was geweldig goed verzorgd qua eten en drinken en alle wild live gezien !!
Het was zijn geld dubbel en dwars waard

Datum van activiteit: augustus 2017
Beoordeling verzameld in samenwerking met deze attractie