Vandaag geopend: 10:00 - 18:00
Hoogtepunten uit beoordelingen
Top museum voor jong en oud

Zeer leuk, modern en verrassend museum voor jong en minder jong. Onze kids van 5 en 8 vobden het ... meer lezen

Beoordeeld op 29 april 2019
IsabelleS2504
via mobiele applicatie
uitstapje met Jules de klaspop

Mijn dochter van 4 vond het fascinerend, het aquarium was de topper. Aan balie ook vriendelijk ... meer lezen

Beoordeeld op 3 februari 2019
BiancaW766
Lees alle 137 beoordelingen

Beoordeeld op 19 augustus 2018

Momenteel loopt er tot begin 2019 de tijdelijke tentoonstelling "Vissen in het Verleden". Daarnaast is er de permanente tentoonstelling dat voornamelijk het vissersleven door de eeuwen heen probeert te evoqueren.

Augustus 2018 was het inkomgeld 7€ per persoon om beide tentoonstellingen te bezoeken met behulp van een audiogids. Men krijgt enkel toegang na automatische scanning van het inkomticket bij de verschillende toegangsdeuren.

Bij het begin van de permanente tentoonstelling wandelt men eerst door een mooi gereconstrueerd vissershuisje.

Het museum zelf gelegen in het centrum van Oostduinkerke-Dorp heeft drie verdiepingen bovengronds en een kelderverdieping ondergronds waar enkele mooi ingerichte aquariums staan bevolkt met levende vissen vanuit de Noordzee.

Op de bovengrondse verdiepingen wordt de geschiedenis aan de hand van talloze maquettes, foto’s en pancartes het vissersleven aan de kust geëvoqueerd.

Vlak het museum ligt nog een aangenaam retro café, L'Estaminet, met een mooi groot terras waar men het plaatselijke bier "de Peerdevisser" kan gaan degusteren of een lichte maaltijd kan gebruiken na het museumbezoek.

Datum van activiteit: augustus 2018
YanaikaM2, Public Relations Manager van Navigo-Nationaal Visserijmuseum, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 24 september 2018

Beste jcob1374,

Dankjewel voor deze mooie review. wij hopen u in de toekomst zeker nog eens te mogen verwelkomen in het museum.

Beoordeeld op 12 augustus 2018 via mobiele applicatie

Het museum is heel mooi opgebouwd en je vindt er de geschiedenis van de vissers van de Belgische kust. Het schip dat er ligt kan je onder het wateroppervlak bezoeken alsook het leven in de zee. Er is ook steeds een tijdelijke expo. Er is ook ee vissershuisje volledig ingericht. Heel mooi en daarna iets drinken of eten in estaminet de paardevisser

Beste Vandenabeele M,

Dankjewel voor deze mooie review. Wij hopen u in de toekomst zeker nog eens te mogen verwelkomen in het museum.

Beoordeeld op 7 augustus 2018

Mooie en aangename voorstelling van de visserij in vervlogen tijd.
Een sterke aanrader, doe ook het terras aan van het oud vissers café...... Noordzee garnaal met een lekker biertje !..!

Datum van activiteit: augustus 2018
Yanaika M, Publieksmedewerker van Navigo-Nationaal Visserijmuseum, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 10 augustus 2018

Beste Luc,

Hartelijk dan voor deze mooie feedback.

Beoordeeld op 19 juli 2018

Heel mooi ingericht museum, waar je alles te weten komt over onze Vlaamse vissers, de IJslandvisserij en vooral het harde leven aan onze kust. Zeer aangenaam en lerrijk.

Datum van activiteit: juli 2018
Yanaika M, Public Relations Manager van Navigo-Nationaal Visserijmuseum, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 25 juli 2018

Beste Willy,

Het doet ons plezier te lezen dat u een aangenaam en leerrijk museum bezoek had.

Beoordeeld op 24 juni 2018

Kom meer te weten over het vissersleven door jaren heen. Er is een mooi aquarium met informatie over de vissen.

Datum van activiteit: juni 2018
Yanaika M, Public Relations Manager van Navigo-Nationaal Visserijmuseum, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 25 juni 2018

Beste Christine,

Hartelijk dank voor uw feedback, het doet ons plezier om te lezen dat ons museum zeker een bezoekje waard is.

Administratief medewerker NAVIGO-Nationaal Visserijmuseum