“Vaste waarde, zowel voor wat betreft de ontvangst als voor de uitstekende keuken.”
Beoordeling van De Hoeve

De Hoeve
Geclassificeerd als nr. 6 van 39 Restaurants in Oostduinkerke
Keukens: Belgisch, Frans
21 mei 2023 beoordeeld

Al jaren vaste bezoeker van De Hoeve, maar dan vooral sedert de charmante gastvrouw Tamara en haar team de zaak runnen. Tamara: je bent een perfecte gastvrouw en je neemt de tijd om je klanten ten dienste te zijn; Wim, je bent een klassebak en je straalt het ook uit; Chef, je verricht wonderen daar achteraan in je keuken, telkens weer. Een aanrader voor al wie een authentieke keuken met verse producten apprecieert, voor wie toch uitkijkt naar vernieuwende suggesties, voor wie telkens dezelfde kwaliteit verwacht. Zo makkelijk bereikbaar ook, zonder parkeerproblemen. Met een oergezellig en verzorgd interieur en een bucolische tuin waar het 's zomers zo gezellig tafelen is. Genoeg zo, want ik wil vooral niet te horen krijgen dat er geen plaats meer is als ik reserveer...

Datum van bezoek: mei 2023

30 april 2023 beoordeeld

Grote teleurstelling waar dit vroeger steeds een goed adres was met degelijke keuken. Bestelling was kwijt geraakt waardoor we meer dan een uur na bestellen pas ons eten kregen, wel correct rechtgezet door drankje van het huis.
Hoofdgerecht (roggevleugel) was eerder gebraden dan gebakken (zwom in een vijver van vet) en was ook niet helemaal gaar. Gastvrouw vond dit kennelijk niet geloofwaardig ondanks het feit dat de vis nog rauw was vanbinnen. Puree was helemaal uitgedroogd. Echt jammer.

Datum van bezoek: april 2023
Tamara Depreitere, Eigenaar van De Hoeve, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 2 mei 2023

Beste Jolien Kessels,

Als veelvuldige bezoeker bij de vorige eigenaars waren wij blij u na 5 jaar te mogen verwelkomen.
Helaas was U onmiddellijk misnoegd dat er geen paling in de hoeve boter meer op de kaart stond en liet dit de ganse avond blijken. Wij konden niets goed voor U doen.
Door een storing in de kassa was uw bon dan idd ook nog doorgegaan. Daar de zaak bomvol zat heb ik dat pas later opgemerkt en rechtgezet zoals u ook heeft vermeld.

U bestelde 2 x de Rog/ Hazelnootboter/ Kappertjes / Duchesse puree.
Ik hoef geen arts te zijn om te weten dat botersaus vet bevat. U mocht gerust gevraagd hebben deze apart te serveren zodat u zelf kon doseren. Wat de puree betreft wordt deze gekleurd in de oven en heeft deze een krokant korstje.
U gaf 1 rog terug ( werd ook niet aangerekend teneinde verdere discussies met U te vermijden )

Waar ik mij wel vragen bij stel: de andere bestelde rog (die dan wel cava was zoals u uitsprak) werd voor de helft opgegeten door uw gezelschap en de ander helft door u ?!?!
Kleine honger? Sharing ? Budgetvriendelijk restaurantbezoek?

We laten het in het midden .... elk verhaal heeft 2 kanten dus vond het mijn recht op uw recensie te reageren☺️

Dat onze wegen elkaar hier zullen scheiden, vind ik zeker jammer en oprechte excuses voor uw onaangename bezoek !
De copycat titel " te vermijden" zal wss de publieks titel literatuur niet verdienen maar vind dit nogal fel uitgedrukt van u na een eenmalig bezoek. Hopelijk is dit nooit nodig in uw verdere loopbaan ☺️
Maar TA en Google bestaan er voor dus uw volste recht.

Met vriendelijke groetjes
Tamara

29 januari 2023 beoordeeld via mobiele applicatie

Leuke suggesties gezien op menu en een tafeltje kunnen bemachtigen . lekkere huiswijn.mergpijpje heerlijk en superverse rog ..even legelepeld van het lekkere ijsje..we komen zeker terug

Datum van bezoek: januari 2023
4 november 2022 beoordeeld via mobiele applicatie

Zonder twijfel mogelijk een van de meest consistente zaken van de streek.
Probeer zeker de cote a l’os van 500gr.
Gewoonweg top

Nogmaals dank

Datum van bezoek: november 2022
2 november 2022 beoordeeld via mobiele applicatie

De Hoeve is een klein pand. Er heerst een gezellige drukte. De ontvangst en de bediening zijn zeer hartelijk, de hele avond door. Op het menu een aantal stevige Vlaamse klassiekers (steak van Belgisch rood, rog, polderaardappel met garnalen,…), met ook wat zuiderse invloeden (vitello tonnato, gebakken sardientjes,…). De kwaliteit van de gerechten was zeer goed, de porties copieus. Een leuke verrassing was ook de wijnkaart, waar heel wat leuke wijnen op staan tegen eerlijke prijzen. Toch wel een aanrader!

Datum van bezoek: oktober 2022

Reizigers die De Hoeve bekeken, bekeken ook

Nieuwpoort, West-Vlaanderen
Oostduinkerke, West-Vlaanderen

In De Hoeve geweest? Deel je ervaringen!