Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Leuke baan om even te doen.

Beoordeeld op 12 juli 2018
Jeanne L
Dongen, Nederland
via mobiele applicatie
Super gaaf en lekker lange baan 2km

Dit uitje was echt super. De kabelbaan brengt je snel naar grote hoogte met spectaculair uitzicht ... meer lezen

Beoordeeld op 14 augustus 2017
jetjepower
Groningen, Nederland
via mobiele applicatie
Lees alle 183 beoordelingen

Beoordeeld op 8 augustus 2018

Leuke rodelbaar, de karretjes lopen over een soort monorail waardoor je er écht niet kan uivliegen. Met 2,2km ook vrij lang dus wel de moeite om te doen, alleen het stuk door de bomen is wat saai.
De stoeltjeslift naar boven is vrij spectaculair en steil. Het rodelen op zich was leuk, maar niet zo bijzonder, de karretjes gaan niet zo vlot omdat de monorail voor een stuk zelf al voor afremming zorgt. Thrillseekers zullen dus teleurgesteld zijn denk ik, net zoals mijn 16-jarige zoon.
Heel jammer is wel dat er beneden geen café of andere verblijfsmogelijkheid of wachtzone is, de rodelbaan ligt ook vrij afgelegen. Je moet het echt weten te vinden, maar het kan een goede combinatie zijn met bv. de Rossfeld Panoramastrasse die echt vlakbij loopt.
Ook het restaurantje boven is heel klein, slechts een tafel of 10 buiten (binnen mochten we niet zitten maar dat was ook niet de moeite) en helemaal naar de berg gericht, nauwelijks uitzicht, heel raar...!
Wij betaalden voor ons 4 de familieprijs van 35 euro, zonder andere kortingen. Wij vonden het er helemaal niet druk.

Datum van activiteit: juli 2018
Beoordeeld op 6 augustus 2018

Je gaat met de stoeltjeslift naar boven waar je kunt genieten van de rust en een prachtige omgeving. Boven op de berg kan je naar het restaurantje, maar verder is er niets te doen, dat was we jammer. Vervolgens via de rodelbaan weer naar beneden. Binnen 10 minuten sta je weer beneden, wel een mooie baan met veel bochten en steile stukjes.

Datum van activiteit: augustus 2018
Beoordeeld op 12 juli 2018 via mobiele applicatie

Goede combi met de zoutmijn. Baan is 2,2 km lang. Het is er niet super toeristisch. Ruime parkeerplaats. De stoeltjeslift is ook te gebruiken om van hieruit wandelingen te maken.

Datum van activiteit: juli 2018
Beoordeeld op 14 augustus 2017 via mobiele applicatie

Dit uitje was echt super.
De kabelbaan brengt je snel naar grote hoogte met spectaculair uitzicht. Bergen en witte toppen.
Door restaurant en ski museum lom je bij de rij v de roddelbaan. 3 kwartier gewacht, veel ons best mee. De man daar had rammstein opstaan :)
Ieder een krijgt zn eigen sleetje tenzij je te klein dan bij ouder opschoot en vast met extra gordel.
De rit naar beneden echt super snel cool en soms even opzij hangen zo steil.
Wij kochten 1 x retour. Maar er zijn ook combikaarten v bijv 2x of 3 x of min combi met zwembad in de buurt.

Datum van activiteit: augustus 2017
Beoordeeld op 7 augustus 2017

Je gaat heel hoog met de stoeltjeslift! Boven een fenomenaal uitzicht! Als je wil kan je boven iets eten, maar dat hebben we niet gedaan, daar kan ik dus geen beoordeling over geven.
De rodelbaan is soms steil en met scherpe bochten, maar je kan de snelheid zeer goed onder controle houden met behulp van de hendel. Ben zelf geen durfal, maar vond het toch een fantastische rit!
Bij aankomst wordt een actiefoto genomen, die je voor 5 euro kan kopen.
Voldoende parking.
Tip 1: Zorg dat je tegen het openingsuur gaat, dan ben je sneller aan de beurt en nog geen file op de rodelbaan.
Tip 2: Met de Saalachtal Card hebben we 1,10 euro korting gekregen.

Datum van activiteit: juli 2017