TripAdvisor

vanaf 85,00 US$
vanaf 30,00 US$
vanaf 56,00 US$
Beoordeeld op 2 september 2019 via mobiele applicatie

Er zijn natuurlijk excursies naar Ellis Island met het Vrijheidsbeeld maar als je wat minder tijd hebt of geld wilt besteden dan is deze ferry een prima (gratis) alternatief. De overtocht duurt een klein half uurtje die je aan boord zowel binnen als buiten kunt doorbrengen. Je komt redelijk dichtbij het Vrijheidsbeeld en ook de Manhatten Skyline is fraai om te zien. Bij aankomst is een nieuw geopende outletmal. Alles is ruim opgezet dus je kunt vrijwel altijd mee met de eerstvolgende ferry.

Datum van activiteit: juli 2019
Beoordeeld op 27 augustus 2019 via mobiele applicatie

Waarom de ferry naar Elly’s Island, als deze gratis is. Gewoon even op en neer, 24 uur service, elk half uur een ferry. Uitzicht op Manhattan en Statue of Liberty is prachtig. Tip blijf bij opstappen achter aan boord staan voor het mooiste uitzicht.

Datum van activiteit: augustus 2019
Beoordeeld op 18 augustus 2019

Gratis boottocht op de Hudson met een prachtig zicht op de skyline van New York. Het vrijheidsbeeld is wat veraf. De tocht duurt ongeveer een half uurtje.

Datum van activiteit: mei 2019
Beoordeeld op 6 augustus 2019 via mobiele applicatie

Na vele tips gelezen te hebben om deze gratis ferry te nemen werden we een beetje overrompeld door de verkopers op het plein die vertelden dat je beter de betaalde tour kon boeken. Korter en meer te zien. We hebben ons niet van de wijs laten brengen en dat was een prima keuze. Het vrijheidsbeeld zie je prima liggen en ook van de skyline krijg je mooie plaatjes. De rit duurt niet lang. op Staten Island moet je van de boot af en kun je weer terug. Wij moesten een boot wachten, maar dat is niet erg. Ieder half uur gaat er eentje. In de hal werd gezongen en dat verhoogde de sfeer. Ook op de boot terug was iedereen ontspannen en een Amerikaans stel beging zelf te zingen. Trots op hun vaderland.

Datum van activiteit: augustus 2019
Beoordeeld op 27 juli 2019

Zesde keer in New York, zesde keer deze ferry. Blijft leuk om op een ruim bemeten boot die kleine sloepjes te zien die volgepakt naar het eilandje van het Vrijheidsbeeld gaan, om net iets dichterbij te komen dan de gratis ferry. Trap daar niet in, er staan echt veel te veel van die verkoop gasten voor een ‘statue of liberty tour’ op de weg van het metro station naar de vertrekplaats van de ferry, ik kan daar niet goed tegen. Voorheen ging het best makkelijk om vanuit Staten Island meteen de retourboot te pakken, nu niet meer. En daar is een reden voor.... er is namelijk een nieuwe ‘outlet’ gebouwd naast de aanlegpier op Staten Island. Best leuk om ff te verblijven, en je kunt er mooie foto’s maken met de NY skyline op de achtergrond.van diezelfde skyline kun je ook optimaal genieten op de terugreis naar Manhattan.

Datum van activiteit: juli 2019