Solomon R. Guggenheim Museum

New York CityPASS
1.728 beoordelingen
vanaf 136,00 US$
Beoordeeld op 11 januari 2020 via mobiele applicatie

Het museum is zeer de moeite waard te bezoeken. Fantastisch gebouw, mooie collectie en ontspannen indruk.

Datum van activiteit: januari 2020
Beoordeeld op 27 oktober 2019 via mobiele applicatie

Mooi pand
Overzichtelijk museum
Bezoek hoeft geen uren te duren
De kunstverzameling viel mij persoonlijk wat tegen hoewel de fotografische kunstverzameling wel leuk was.

Datum van activiteit: oktober 2019
Beoordeeld op 11 oktober 2019 via mobiele applicatie

In alle zalen prachtige inspirerende kunstobjecten moderne experimentele objecten schilderijen en creaties. Ik kwam er zelfs de gestolen lood slappeN tegen die op de daken van onze scholen waren gestolen. Grapje natuurlijk. De moeite waard

Datum van activiteit: oktober 2019
Beoordeeld op 9 september 2019 via mobiele applicatie

Prachtig van binnen, prachtig van buiten. Het gebouw dateert van 50-er jaren vorige eeuw (ontwerp Frank Lloyd Wright) en was toen opzienbarend, nu nog steeds. Het huisvest een prachtige vaste collectie moderne schilderkunst (vooral 20e eeuw) waarin alle grote namen vertegenwoordigd zijn. Regelmatig speciale expo's van hedendaagse kunst. De expositieruimten zijn erg mooi, naast natuurlijk licht via de lichtkoepel een perfecte kunstmatige belichting. Begin boven (lift) en wandel comfortabel naar beneden langs al die schoonheid. We hebben wel veel te danken aan de verzameldrift van de Guggenheims, naast dit museum het prachtige museum in Bilbao en het interessante museum in Venetië.

Datum van activiteit: april 2019
Beoordeeld op 12 juni 2019

Op de fiets naar Central Parc. Het ritje is genieten, wat is het leuk om New York op de fiets te doen! Naar het Guggenheim: wat een indrukwekkend gebouw met als architect Frank Loyd Wright. Wat een fantatie moet die man hebben gehad. De vaste collectie is heel beperkt, er zijn wisselende tentoonstellingen. Die er maart 2019 was sprak mij niet aan, maar alleen al door het museum van boven naar onder te lopen was een belevenis. Wij deden het met de New York Pass (5 dagen voor $250) en dan is de toegang vrij, normaal is die $25. Ook de fietshuur is inbegrepen bij de New York Pass, nu gratis terwijl je er anders $35 voor moet betalen.

Datum van activiteit: maart 2019