Opslaan

Meer info
vanaf 267,01 US$
Meer info
Beoordeeld op 23 november 2019

Edam is in alle opzichten de kleinere versie van vergelijkbare steden in Noord-Holland, en juist dat maakt Edam zo leuk. Het is in 1 dag te bezichtigen, beetje winkelen, prettig lunchen, struinen door de straatje en dus ook even langs de kaasmarkt.
Prachtig gebouw en op gezette tijden/dagen wordt hier dan ook een "showtje"gegeven. Niet op de dag dat wij er waren, maar wel een plek om gezien te hebben als je hier een dagje bent.

Datum van activiteit: juni 2019
Beoordeeld op 15 september 2019

De buitenlandse toeristen stonden toch wel gek te kijken toen ik vertelde dat dit de eerste keer was dat ik een kaasmarkt bezocht. Ze snappen echt wel zo'n kaasmarkt geen dagelijkse gang van zaken is maar dat het een kijkje geeft in vroeger tijden. Het geheel is leuk aangekleed en er wordt voldoende informatie gegeven over de speakers. Om het terrein heen staan vele stands met, hoe kan het ook anders, kaas in alle soorten, maten en vooral: smaken! Leuk voor een uurtje nostalgie. Ben je er toch ga dan ook even langs bij het fort van Edam.

Beoordeeld op 3 september 2019 via mobiele applicatie

Super genoten, heerlijke kaas, erg veel drukte en veel toeristen je kon op meerdere plekken kaas kopen maar je kon ook een rondleiding krijgen in bijvoorbeeld de kerk

Beoordeeld op 9 augustus 2019 via mobiele applicatie

Er wordt kaasmarkt "gespeeld" door vrijwilligers, die zijn gekleed in klederdracht of wat daarvoor doorgaat. Compliment voor de inzet van de vrijwilligers, maar het gebeuren is niet echt interessant. Hoog kitschgehalte. Wellicht dat toeristen het wel leuk vinden.

Beoordeeld op 9 juli 2019 via mobiele applicatie

Leuke kleine kaasmarkt. Gezellig van opzet in mooie klederdracht. Zeker de moeite, net als Edam zelf.
Goed te combineren met Volendam

Datum van activiteit: juli 2019