Beoordeeld op 4 oktober 2017 via mobiele applicatie

Het is ideaal als je heel de dag uitstapjes gaat doen en niet op je appartement blijft zitten... bar zwembad en klein restaurant aanwezig... strand ligt op nog geen 100 meter... heeft een schitterend uitzicht vanop het terras en ligt zeer centraal gelegen...

Datum van verblijf: oktober 2017
Beoordeeld op 26 juni 2016 via mobiele applicatie

Ruim appartement met redelijk nieuwe badkamer. Meubels zijn gedateerd.

Het appartement is redelijk schoon. De koelkast is duidelijk aan vervanging toe.

Het complex ligt iets hoger dan de overige bebouwing waardoor je vanuit het appartement een magnifiek uitzicht over de kust en Middellandse zee hebt.

Datum van verblijf: juni 2016
Beoordeeld op 7 juli 2015 via mobiele applicatie

Het is een simpel appartement, maar hebben allemaal uitzicht op zee. Heb hier echt genoten. Als je weinig te besteden hebt en ook niet te veel verwacht kun je hier echt prima verblijven en is dan ook zeker een aanrader.

Datum van verblijf: september 2014
Beoordeeld op 31 oktober 2013

Afgelopen zomer samen met een vriendin @ muntanya mar verbleven. Wat een geweldige week was dat!
Ik zou deze locatie niet snel boeken voor een vakantie met mijn ouders, maar met vrienden is het top.

Complex:
Alle appartementen zijn over het algemeen hetzelfde en hebben allemaal een balkon aan de voorkant (MET ZEEZICHT).
-2 bedden in slaapkamer.
-badkamer met bad, wc, wastafel.
-1 bed en 2 banken in de huiskamer. (deze banken doen bij grotere groepen dienst als bedden, maar deze lijken me niet heel chill om op te slapen eerlijk gezegd)
Verder ook een tafel met stoelen en een salontafel.
-huiskamer grenst aan open keuken: magnetron, fornuis, koelkast (in sommige appartementen is het vriezervakje stuk) etc.
-Het balkon heeft superuitzicht! Je hebt wel niet veel privacy want er zitten slechts een paar tralies tussen elk balkon, maar ach daardoor maak je wel des te sneller nieuwe vrienden!
-Zwembad dat van vrij ondiep naar diep overgaat. Niet echt een 'geweldig' zwembad, maar goed genoeg.
-Als het druk in Muntanya mar is, dan hoor je wel heel snel alle gesprekken van de mensen boven en onder je. Dit komt doordat er van elk appartement twee ventilatie raampjes (slaapkamer/keuken) op een binnenhof-achtig iets uitkijken.

Service:
SUPERBE!! Zelden zulke vriendelijke behulpzame mensen meegemaakt! Misschien dat dat mede door ons beleefde gedrag kwam (aangezien we alles er aan deden om onze borg uiteindelijk weer terug te krijgen).
Je kan ook op het terras bij het zwembad lunchen en avondeten (prima terras, mooie parasollen, niet van die lelijke goedkope dingen). Wij hebben dat niet gedaan, maar de menukaart zag er prima uit en het was vrij goedkoop.
Wat ook fijn was was dat er een meisje werkte die Nederlands sprak.

Locatie:
-Uitgaan
Wij vonden de locatie top omdat we niet middenin het 'neppe nieuwe'gedeelte zitten. Wat een rotwijk is dat zeg. 's Avonds is het er hartstikke leuk (club ARENA!), maar overdag ziet het er niet uit en wordt het overheerst door lallende Nederlanders.
Nee, dan liever overdag rondhangen in het oudere gedeelte en bij de plaatselijke groenteboeren een hele zak kersen halen voor 2 euro!
-Helling:
Muntanya-mar staat dus op een helling.. Dik balen, maar aan de andere kant heb je daardoor wel heel mooi uitzicht. De vriendin met wie ik was, vond het 'handig' om eerst naar beneden te lopen en op het strand te gaan zonnen (Blanes heeft een afschuwelijk strand!! Kiezelachtig zand dat zorgt voor een pijnlijke voetscrub) vervolgens weer naar boven te lopen om haar spullen weer weg te leggen, dan boodschappen te doen en vervolgens weer de hele helling op te lopen.
Mijn punt: Ga op het strand liggen, doe daarna meteen je boodschappen en loop dan pas omhoog. Door haar verschrikkelijk actieve mentaliteit heb ik weleens op een dag 7x die helling beklommen. Dan is het niet grappig meer. Probeer dingen te combineren en loop hem max. 3x op een dag zou ik zeggen.
Verder is er nog een ander nadeel aan de helling, namelijk hakken. Geloof me lieve dames laat je hakken gerust thuis. Ik heb 3 paar voor niks meegesjouwd naar Blanes, such a shame.
Uitgaan op hakken zit er dus niet in.

Vakantie-info voor jongeren:
Wij hebben muntanya via GOGO geboekt. Toen wij aankwamen (25 juni) waren we de eerste paar nachten redelijk teleurgesteld omdat het nog niet zo druk was. Wij zaten blijkbaar net buiten het hoofdseizoen. Uiteindelijk vonden we het een 'dikke prima' omdat de laatste paar dagen wel druk was en onze vakantie dus ook voor een deel lekker rustig was, maar als je echt ALLEEN voor het feesten gaat, dan kan je beter een weekje later boeken.
-Nog een aandachtspuntje: op het moment dat je aankomt probeert de reisleiding die je bij muntanya ontvangt je allerlei uitjes en party-paketten aan te bieden. Ze zeggen dat als je zo'n activiteit wilt doen je er minstens 3 moet nemen. Onzin. Gewoon zeggen dat je er bijv. echt maar één wilt en anders nog even om bedenktijd vragen.

Datum van verblijf: juni 2013
Beoordeeld op 9 juni 2012

Het gebouw staat op een heuvel, vlakbij strand en zee. Het klimmetje is zo gemaakt. Prachtig uitzicht over oude stad Blanes en de zee. Het gebouw staat in een niet-toeristische buurt, waardoor je je in het echte Spanje voelt. Het appartement is groot genoeg en rustig. Van het verkeer op de redelijk drukke weg merk je in de slaapkamer niets. Alles is in de keuken en de badkamer aanwezig wat je nodig hebt als je geen vaste Hilton-klant bent. Bij aankomst is alles goed schoon, verder komt er geen schoonmaakster (gunstig voor de privacy). Het terrasje van het appartement is ruim. Mooi terras ook bij de kantine. De eigenaar spreekt vloeiend Engels en staat altijd klaar om te helpen.

Kamertip: Vraag om een appartement op de bovenste verdieping zodat je geen geschuif met meubels van de bovenburen hoort.
Datum van verblijf: mei 2012