“Een sprookjestuin.”

Van tevoren boeken
Meer info
95,70 US$*
Vanaf
Bustour door Ischia en de botanische tuinen La ...
Geclassificeerd als nr. 1 van 33 dingen om te doen in Forio
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
Nuttige informatie: Rolstoeltoegang, Voedsel te koop, Toiletten
7 november 2017 beoordeeld

Een mooi complex tegen de heuvel gebouwd met veel mooie bomen, planten en bloemen. Een pad dat meanderend door dit complex loopt. Én een sfeervolle theetuin.

10 september 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Omdat mijn partner heel erg van planten en tuinen houdt, was dit voor ons een must. We waren aangenaam verrast om een botanische tuin aan te treffen op dit eiland. De tuin maakte de verwachtingen waar. Beneden allemaal tropische planten, prachtig aangelegd. Naarmate je hoger komt wordt de vegetatie mediterraans. Het enige dat ons een beetje ergerde was het feit dat je voor de entree van de kas met orchideeën 1 euro moest betalen, terwijl we al de forse entreeprijs van € 12 hadden afgetikt. Beetje schandalig… Het gaat niet om die ene euro maar om het principe. Al met al genoten van dit park, wel raar dat ze zowel beneden als boven een entree en een ticket office hebben, en als je de hele route van beneden naar boven hebt afgelegd en aan bent gekomen bij het eindpunt, de parkeerplaats, je weer helemaal terug naar beneden moet lopen. Je ziet het park dus eigenlijk twee keer.

8 juli 2017 beoordeeld

Een schitterende botanische tuin met tropische en subtropische planten en watervallen, waarvan de aanleg
is gestart in 1956 door Sir en Lady Walton volgens ontwerp van een wereldberoemde tuinarchitect Russel Page.Op sommige dagen is het mogelijk een concert bij te wonen om 17:00 uur . Zeer de moeite waard !

3 juli 2017 beoordeeld

Prachtig aangelegde tropische tuin, zeer de moeite waard! Ik kan me voorstellem dat het engelse echtpaar een levenswerk hierin zag. BIjzinder om dat nu zo maar in tond te mogen lopen! Vol verrassingen! Let op de dauwdruppels op de waterlelies!

Bekijk meer beoordelingen
6 juni 2017 beoordeeld

Dit tuin wilde ik heel lang bezoeken - het is wereld bekend!
De entree was duur maar het tuin en huis waren oorspronkelijk van de bekend William Walton en zijn vrouw Susana, die de tuin had gemaakt. Er is een orchidee huis (een euro extra!), een cafe maar de bloemen en palm bomen in de vallei zijn het meest indrukwekkend en geven het gevoel dat je in de oerwoud bent. Als je naar boven loopt zijn er verschillende water partijen met water beplanting en verschillende plekken waren oud architectuur is nagemaakt zoals de Zonne Tempel en de Griekse Theater. Ook is er een klein kas met water lelies van de Amazon. De tuin is bereikbaar met de bus en is zeker de moeite waard.

Reizigers die Giardini La Mortella bekeken, bekeken ook

In Giardini La Mortella geweest? Deel je ervaringen!