“Aanrader”

Water en Vuur
Geclassificeerd als nr. 4 van 46 Restaurants in Diksmuide
Keukens: Belgisch, Europees
28 januari 2019 beoordeeld

Voor mijn vriend zijn verjaardag was ik op zoek naar een speciale plaats om zijn verjaardag te vieren.
Ik ben via TripAdvisor terechtgekomen op Water en Vuur en amai wat een culinaire ervaring was dit. Nog nergens zo een lekkere bearnaise saus gegeten bij mijn steak of bij jullie. Super dat jullie de frietjes zelf snijden. Pure ambacht.
Mijn vriend had een ovenpotje besteld, maar daar zat helaas een slecht stuk vis in met graten, maar dat kan iedereen voorkomen.

Datum van bezoek: januari 2019

26 november 2018 beoordeeld

Niet alledaags en toch van genoten. De buitenkant van het schip ziet er niet dat het een restaurant is 's avonds, maar eenmaa binnen in het hart van het schip, is het een gezellig restaurant. Eenvoudig, en toch, het heeft iets speciaals. Er waren ongeveer 20 gasten,die het allemaal naar hun zin hadden. Een zeer vriendelijke crew aan boord. We zijn begonnen met een aperitiefje, 2 x alcoholvrij en een gin tonic en een lekkere tripel De dulle teve, een aanrader. Eentje van onze gasten heeft vegan/vegetarisch gegeten en de kaart is er wel op voorzien met diverse gerechten, eentje heeft super heerlijke garnaalkroketjes, de derde een ovenpotje van verse noordzeevis en ikzelf een lekkere steak friet. Alles was in ruime mate aanwezig in je bord, 't was lekker en moeilijk om alles op te eten. Dessert was een verwenbordje met thee en ook dit was overheerlijk. Dus heel tevreden !

Datum van bezoek: november 2018
5 november 2018 beoordeeld

We kennen Diksmuide van het WO1 verhaal maar interessant in de nabije omgeving zijn ook de brouwerijen die volledig ambachtelijk brouwen zoals De Dolle Brouwers (Esen) en Seizoensbrouwerij Vandewalle (Lo Reninge). Een (h)eerlijk etentje met een straf en nat Oer- biertje is dan ook een must voor de echte bierliefhebber! Al een Papegaai geproefd?

Datum van bezoek: juli 2018
30 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Na een interessant bezoek aan het Museum in de Ijzertoren, hebben wij van een uitstekende lunch genoten in het restaurant “ Water en Vuur”. Het restaurant bevindt zich binnen en op een boot, aangemeerd vlakbij de Ijzertoren.
Het buitenste van de boot lijkt eerder oud, maar binnenin is echt een knusse omgeving.
Het eten was zeer verzorgd en lekker aan een zeer aanvaardbare plaats.
De boot is echter te koop. Dus zeker nog eens langsgaan.

Datum van bezoek: september 2018
15 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Bijzonder lekker gegeten op een leuke plaats. Fantastisch hoe ook streekproducten zoveel gebruikt worden. Ook voor vegetariërs is deze plaats zeker aan te raden. Ruime keuze. Waarom geen 5 sterren dan? De bediening was beleefd maar zeker zonder meer. Ook had deze bijzondere plaats wel heel wat gezelliger kunnen ingericht zijn.

Datum van bezoek: september 2018

Reizigers die Water en Vuur bekeken, bekeken ook

Diksmuide, West-Vlaanderen

In Water en Vuur geweest? Deel je ervaringen!