Hoogtepunten uit beoordelingen
Een plaats met geschiedenis, ook wel het onze lieve vrouwehoekje genoemd.

Naast de bunker zijn hier nog de resten van de Kerktoren te zien. Die toren was in de eerste ... meer lezen

Beoordeeld op 25 oktober 2022
JoostB240
Waalwijk, Nederland
Zeer hoog WO1 gehalte

Wij zijn hier al vroeger geweest en de laatste jaren hebben ze de site nog opgewaardeerd. Zeer ... meer lezen

Beoordeeld op 2 augustus 2021
1963FPH
Wilrijk, België
Lees alle 11 beoordelingen

Beoordeeld op 30 augustus 2020

Mooie kapel met unieke glas-in-lood-ramen, imposante plek en goede parking. Verborgen pareltje van WO I

Datum van activiteit: augustus 2020
Beoordeeld op 21 juni 2019 via mobiele applicatie

Fietsen vanuit Nieuwpoort naar Diksmuide op de 13 km. lange Frontzate, de voormalige spoorlijnroute en stategische belangrijke frontlijn van WO 1, weliswaar geen asfalt, maar wel goed berijdbaar
Gewoonweg zalig genieten onderweg van de stilte en de omgeving.
Ongeveer halfweg ter hoogte van knooppunt 38 is het wel de moeite om even verderop, na 2,3 km even halt te houden bij de kapel van Stuivekenskerke.
(Via knooppunt 39 naar 36.)
Dan even terug naar knooppunt 5 naar de uitkijktoren in Oud-Stuivenskerke.
Nu een lieflijk plekje, maar een eeuw geleden een strijdplaats met onmenselijk veel leed.
Dan via knooppunt 4 en 3 terug op de Frontzate.

Datum van activiteit: juni 2019
Beoordeeld op 7 januari 2019

De rust zelve en echt hét hart van de Belgische weerstand tegen de Duitse bezetter. Goed onderhouden.

Datum van activiteit: december 2018
Beoordeeld op 7 december 2018

Door mijn grootvader ,oorlogsvrijwilliger 14 18 ,als jonge knaap leren kennen op 1 van onze vele uitstappen,zeer mooi panorama over het historisch slagveld.

Datum van activiteit: november 2018
Beoordeeld op 14 november 2016

Bij een fietstocht is een bezoek aan deze site zeker een ommetje waard. Bovenop heb je een goed uitzicht op de streek.

Datum van activiteit: juli 2016