Opslaan
enig in België

Beoordeeld op 28 januari 2020
marc k
Aalst, België
Mooie wandeling langs Dolmen en Megalieten.

Beoordeeld op 3 november 2019
Viviane1975
Antwerpen, België
Lees alle 68 beoordelingen

Google
Aanbevolen ervaringen in en in de buurt van Durbuy
vanaf 9,67 US$
Meer info
vanaf 96,24 US$
Meer info
Beoordeeld op 28 januari 2020

De dolmen van Wéris zijn veruit de enige plaats in België waar de voorhistorische graven te zien zijn. Zo een dolmen lijkt mij werelderfgoed en zo dicht bij huis is het mooi meegenomen om er een wandeling naar te maken.

Datum van activiteit: januari 2020
Beoordeeld op 3 november 2019

Wij hebben met onze dochter van 6 jaar, de gele route van 5km gedaan. Deze route is voor iedereen goed te doen. In Wéris hebben we een wandelmap gekocht in Maison des Mégalithes. De route start aan de kerk van Wéris onderweg kom je de Dolmen van nord Wéris en de Dolmen sud Oppagne tegen. Ook Menhir Danthine en Menhirs d'oppagne kan je gaan bekijken. Op de achterzijde van de wandelmap krijg je ook meer uitleg over de Dolmen en Menhirs. Een paar dagen later zijn we nog eens terug gereden naar Wéris omdat we nog graag de groene en een stuk van de blauwe wandeling hadden gedaan, deze routes lopen meer door de bossen maar we zijn terug moeten keren omdat het jachtseizoen was begonnen en de bossen waren afgesloten voor wandelaars. Dit was wel een tegenvaller. Het dorpje Wéris is een mooi dorpje dat deel uitmaakt van de "plusbeaux villages de Wallonie". Er zijn ook gelegenheden om iets te eten of te drinken.

Datum van activiteit: oktober 2019
Beoordeeld op 16 juli 2019

We deden een wandeling van een kleine 10 km die vertrok vanuit het dorpje Wéris. Het start-en eindpunt lag aan de kerk van Wéris. We doorkruisten bos, veld en landwegen, waarlangs we de dolmen tegen kwamen. Een stukje geschiedenis waarover de kinderen leerden, dus een fijne koppeling tussen een mooie wandeling en een stukje geschiedenis. In het dorpje Wéris zijn er achteraf voldoende plekken om op adem te komen met een streekbiertje of -hapje.

Datum van activiteit: juli 2019
Beoordeeld op 1 mei 2019 via mobiele applicatie

Heel leuk om even rond te kijken. In ons geval zijn we zelfs niet eens binnen geweest want het was mooi weer en om te klimmen is er buiten al genoeg als je komt aan rijden

Datum van activiteit: mei 2019
Beoordeeld op 5 februari 2019 via mobiele applicatie

Tijdens onze vakantie kwamen we hier. Best mooi en indrukwekkend, maar zorg dat je komt als het wandelweer is. Zo kan je in de velden nog wat wandelen.

Datum van activiteit: februari 2019