Luc R
Elsloo, Nederland

Niet duur, wel goed

Beoordeling van Hotel Beau Rivage
4,0 van 5 bollen8 nov 2016 beoordeeld
Nette, verzorgde kamers, goede bedden. Wel enkel glas, daardoor in de wintermaanden al snel condens op de ramen, maar ook de rest van de kamer.Badkamer oogt als in de jaren 60 of 70 van vorige eeuw, maar alles werkt, en goed ook.
Tikkie gehorig: als er op 2 verdiepingen hoger horizontaal wordt gehobbied, is dat in heel het hotel live te volgen.
Vind ondergetekende geen ramp, maar het zou je nachtrust in het verder zo rustige La Roche kunnen verstoren.
Hotel-eigenaar heeft een hond(je), maakt meer kabaal dan dat je verwachten zou van zo'n mini, maar das alleen ruig doen. Beest is hartstikke lief, doet geen vlieg kwaad.

Ontbijt supergoed, niet heel uitgebreid, maar als je de diverse broodjes (vers gebakken), ham en kaas en/of rookvlees uit de omgeving op hebt heb je ook goed ontbeten. Meer thee of koffie, of een extra broodje doet men nooit moeilijk om. Verzoekjes willigt men gaarne in.

Verder: parkeergelegenheid voor het hotel, mooi uitzicht uit de kamer op de rivier en de berg erachter, compleet met een tank uit de 2e WO, veel restaurants en eetcafé's op loop- cq. rolafstand. Leuke kasteelruïne, bezoekje waard.
Aardig oorlogsmuseum, niet heel groot, wel indrukwekkend, de geschiedenis van La Roche tijdens de 2e WO, en dan vooral eind 1944, wordt hier treffend weergegeven.
Als je er bent, zeker doen.

Dorpje zelf biedt diverse leuke (al of niet drank-gerelateerde) winkeltjes, meerdere charcuterie's waar je behalve normaal vlees, ook (vers) wild, en soms zelfs wild gevogelte zoals vers geschoten fazant kunt krijgen.

Vooral doen! Dit dorpje met zn kasteel, charme, en al zn winkeltjes zoals we ze in Nederland niet kennen, is een voorbeeld van hoe het ook kan.
Datum van verblijf: december 2015
Kamertip: Vraag kamer op zo hoog mogelijke verdiep. Beter uitzicht, minder kans dat men een verdieping...
Reistype: Bezocht met een partner
4,0 van 5 bollenPrijs/kwaliteit
4,0 van 5 bollenService
4,0 van 5 bollenSlaapkwaliteit
Is er een probleem met deze beoordeling?
0.4 km van Hotel Beau Rivage
4.1 km van Hotel Beau Rivage
Bar/lounge
Meer hotels in La Roche-en-Ardenne bekijken
Beoordeeld op 22 oktober 2016

Stonden al 10min binnen eer de uitbater kwam(bezig op zijn pc) De kamer was zéér klein, geen kleerkast, twijfelaar-bed, uitzicht op muur of inkijk van de overburen ,dus gordijnen altijd gesloten, lavabo bevond zich in de kamer en was gedeeltelijk verstopt, kleine douche met wc, héél kleine oude tv, miniem ontbijt : 6 kleine pistolets, 3 sneetjes ham, 3 sneetjes kaas, plakje boter, klein schoteltje confituur, dit was voor 2 pers. Het zachtgekookt eitje dat we vroegen was hardgekookt :( Normale prijs 95€/nacht nu 78€/nacht via booking.com maar zelfs dat is té duur voor wat we kregen! Wel vriendelijke uitbater

Datum van verblijf: april 2016
Beoordeeld op 24 april 2016 via mobiele applicatie

2 nachten verbleven in hotel Beau Rivage in La Roche en Ardenne.Het hotel ligt prachtig met een direct uitzicht op de Ourthe.De eigenaar is erg aardig en voorkomend en spreekt ook een mondje Nederlands.Qua sfeer en gebouw moesten we meteen aan Fawlty towers denken.Helaas geen Manuel in dienst ! De kamers zijn okay,wat gedateerd maar alles is brandschoon.Het ontbijt is goed met goed verse producten .
Kortom voor een twee sterrenhotel een goede prijs-kwaliteitverhouding .

Datum van verblijf: april 2016
Beoordeeld op 29 september 2015

Een oud hotelletje met mooi uitzicht. De kamer was klein maar aan alle gemakken te voorzien. Het bed was smal, maar ondanks dat lag het bed erg comfortabel en was het groot genoeg voor ons tweeën. Het hotel was verder erg schoon. Omdat het zo oud was hoor je wel alles (traplopen, deuren etc). Dus ons werd verzocht om s avonds zachtjes te zijn. Het ontbijt was lekker. Voor ieder 3 broodjes, kaas, ei, ham en jam! Dit werd geserveerd met koffie en thee. Al met al ben ik erg tevreden!!

Datum van verblijf: september 2015
Beoordeeld op 16 juli 2015

Ik ben samen met mijn dochter (24 jaar) naar La Roche gereden. Om even van de omgeving te genieten en ontspanning.
Een oudere man de eigenaar verwelkomde ons. Eerste instantie kwam hij vriendelijk over. Hij legde uit dat de deur van zijn B&B rond 22:00 uur gesloten zou zijn. Je kon dan aanbellen als je weer binnen wilde. Gevolgd door een serieuze opmerking maar gemaskerd door een lach dat het niet laat mocht worden dat zou niet gunstig zijn voor het ontbijt omdat hij alles alleen moest doen. Dit heeft hij wel 5x aangehaald dat hij alleen was. We konden ook een code krijgen die ons toegang gaf tot de B&B (waarom een optie geven als je ten aller tijden met een code binnen kunt ?) Op deze manier hoef je niemand lastig te vallen.
Rond 22:30 kwamen we terug bij de B&B en de deur was nog open. We vroegen aan de eigenaar een glas rosé die we buiten wilde drinken. Dit was prima maar er waren alleen flessen. Geen probleem zeiden we. We liepen even naar boven om onze tassen op de kamer te leggen en weer terug naar beneden. Beneden aangekomen kwam de eigenaar geïrriteerd naar ons toe gelopen en wilde ons even, op een non gastvrije bijna onbeschofte manier attenderen dat we niet de enige waren die daar logeerde. En dat het een oud en gehorig pand was. We keken elkaar aan en vroegen ons af wat we fout hadden gedaan(waarschijnlijk dat we op de trap in gesprek waren?) We liepen vragend naar buiten en gingen zitten aan 1 van de tafeltjes. De man kwam met 2 glazen wijn en dacht "oh wel glazen dus" hij zal wel hebben gedacht dat als we een flesje hadden gehad dat we luidruchtig zouden gaan zingen oid? Vreemd allemaal.... Mijn dochter vertelde over een stukje van haar opleiding en de wijn proeverij herkenning wat ze enorm interessant vind. Ze vertelde me en legde wat dingetjes uit die ze had geleerd. Je ken het wel....
Ruiken, draaien met het glas en weer ruiken, hoe je een wijn proeft enz. Erg leuk om te zien als je je dochter met passie ziet praten! Vervolgens wilde ze me iets laten ruiken met rode wijn. Mijn dochter wilde een glas rode wijn bestellen. Vervolgens kregen we een preek die niemand durft te dromen ! Hij siste dat hij geen kroeg was en dat hij een gastronomisch "Hotel" runde en (wederom) alles alleen moest doen. mijn dochter vertelde dat ze iets wilde laten zien en dat zij in opleiding was. Hij lachte minachtend en vroeg welke wijn ze wilde van de 300 die hij had staan of dat ze misschien een fles van 100 euro wilde bestellen. Hij vond het schijnbaar ook erg belangrijk ons even te wijzen op het feit dat Micro Soft daar was komen eten en 300 euro per diner betaalde. En dat het niet gebruikelijk was dat er op het terras iets werd genuttigd !!!!!

Werkelijk nu bijna een week later als ik eraan denk ben ik nog verbaast en boos dat mensen denken het recht te hebben je zo te behandelen. Ook stom verbaast dat deze man in de horeca werkt, zeker geen aanwinst voor La Roche

Datum van verblijf: juli 2015
Beoordeeld op 13 juni 2015

Zoals je op de sites kunt zien is dit hotel enigszins gedateerd. De kamers zijn klein met smalle bedden. Het matras is overigens goed. De badkamer is ook niet meer van deze tijd. Het heeft een bad, zonder scherm of gordijn. Je kunt hierin alleen gaan zitten om je te wassen. De slang van de douchekop is te kort om te gaan staan en als die wel lang genoeg zou zijn wordt alles nat omdat er dus geen afscherming is. De kamer heeft geen airco of ventilator.
Het ontbijt stelt niet echt veel voor. Koffie of thee, verschillende broodjes, twee plakjes kaas, en twee verschillende vleeswaren. Er staan een fruitschaal met verschillende soorten fruit. En als je geluk hebt wordt er een eitje aangeboden.
De man was vriendelijk en hielp ons in het Frans, gebrekig Engels en Nederlands.
Als je niet te veel eisen hebt is dit hotel prima, het matras was goed, en de kamer was schoon. Goede Wi-Fi verbinding. Het ligt gunstig, met publieke parkeerplaatsen voor de deur of in de buurt.

Datum van verblijf: juni 2015