Beoordeeld op 9 september 2020 via mobiele applicatie

Top hotelletje in de echte Ardeense stijl.
Zeer verzorgd ontbijt en dit alles op een COVID 19 vrije manier. Personeel zeer vriendelijk en op zijn minst behulpzaam in de 3 landstalen. Als je een van de prachtige wandelingen in de omgeving wil doen geeft de hotel eigenaar je de mogelijkheid om een gratis picknick samen te stellen. 👍

Datum van verblijf: september 2020
Beoordeeld op 20 augustus 2020

Weekend verbleven in hotel Le Chalet op enkele minuten lopen van het gezellige La Roche.
Parkeerplek voor de deur voor de gasten van het hotel, wel opletten want het is een drukke weg.
Mooi uitzicht vanaf het balkonnetje op La Roche. ( en het spook verhaal van het fort)
Lekker een oud hotel met een warme uitstraling en een erg aardige en behulpzame eigenaar.
De kamers zijn wat gedateerd maar dat hoort wel bij de uitstraling van het hotel maar verder schoon en netjes.
Ondanks de corona een goed en uitgebreid ontbijt verzorgd door de eigenaar.
Met code en sleutel s'avonds kan men naar binnen. (wel even bij schijnen)

Datum van verblijf: augustus 2020
Beoordeeld op 25 juli 2020

Le Chalet is hoog gelegen in het prachtige La Roche-en-Ardenne. We verbleven 3 nachten in dit zeer aparte hotel. Het was zomer (= lange avonden) en corona-tijd, maar wij hadden vanuit onze kamer een panoramisch uitzicht over de stad, het kasteel en de mooie natuur. Wij genoten! Slapen ging door de goede bedden als vanzelf.
Het ontbijt werd opgediend aan tafel, met lekkere en verse broodjes en veel keuze aan beleg. Ik miste wél wat fruit..

Datum van verblijf: juli 2020
Beoordeeld op 6 oktober 2019

Dit is een heel bijzonder hotel.
We geven eerlijk toe dat we hier zonder nadrukkelijke aanbeveling nooit op eigen initiatief zouden binnengestapt zijn: het gebouw ziet er aan de buitenkant afgeleefd uit, verouderd, roest hier en daar, overal afgebladderd hout.
De aparte charme zit hem aan de binnenkant. Le Chalet is een tijdscapsule die ons een glimp gunt van hoe de happy few tussen de twee wereldoorlogen op reis gingen. De gemeenschappelijke ruimtes op de benedenverdieping hangen overvol schilderijen van de plaatselijke natuur en het La Roche van weleer. In een vitrinekast liggen o.a. oude Michelingidsen, de wijnkaart uit het hotel van 1939. Op een archieffoto zie je hoe de plaats waar je net je wagen parkeerde ooit het terras van Le Chalet was. Hoeveel auto's passeerden er toen? Vijf per uur zal veel geweest zijn.
Kan je je uit die fascinerende tijd van toen losrukken, dan wacht je een kamer met een schitterend uitzicht op La Roche. Op de hoogste (tweede) verdieping hadden we omzeggens geen last van het verkeer dat vlakbij passeert. Logischerwijs is er geen lift en zijn de kamers oud, maar absoluut proper. 's Morgens wacht je een verzorgd en uitgebreid ontbijtbuffet met verse pistolets die recht van de bakker komen. Een wandelingetje van amper tien minuten brengt je daarna in het centrum van het stadje.
Oneindig lang gaat dit hotel o.i. niet meer open zijn. Zet het dus hoog op je bucketlist voor een speciale ervaring in eigen land.

Kamertip: Kamers aan de voorkant bieden een mooi uitzicht op La Roche.
Datum van verblijf: oktober 2019
Beoordeeld op 6 mei 2019 via mobiele applicatie

Op de foto's oogt het rommelig maar het hotel is eigenlijk helemaal prima en gezellig.

We hebben hier twee nachten doorgebracht, en het was meer dan prima. Vriendelijke mensen, elke ochtend een mooi ontbijt en ruime en rustige kamers. De WiFi is ook perfect, en parkeerplek genoeg. Enige minpuntjes waren dat er wat spinnenwebben onder de kastjes zaten (bij het stopcontact, vandaar dat ik het merkte) en dat de kranen wat verouderd zijn. Niks om hier niet te verblijven dus!

Datum van verblijf: mei 2019