“Ribbetjes eten is ...”

Geclassificeerd als nr. 3 van 26 Restaurants in Maldegem
Keukens: Grill
Geschikt voor: Grote groepen, Gezinnen met kinderen
Dineropties: Na sluitingstijd, Bezorgen, Reserveringen
Beschrijving: Daar in Kleit, in de streek tussen Maldegem, het Drongenhoedbos en Ursel, gedijen eigenaars Michiel Verstrynge en zijn echtgenote Veerle en hun ganse team perfect in restaurant ’t Brigandje. Michiel staat zelf aan de grill, het hart van de recent gerenoveerde vierkantshoeve. In ’t Brigandje kom je voor de klassiekers, ribbetjes, côte à l’os, scampi’s of filet pur maar je vindt er ook heerlijk eigenbereide kaas- en garnaalkroketten en seizoensgebonden specialiteiten zoals asperges, kreeft en lam en de alombekende Irish Coffee als afsluiter. “We kopen enkel kwaliteitsproducten en doen daarvoor beroep op dagelijkse aanlevering van de beste leveranciers liefst nog uit de onmiddellijke omgeving! Dat zorgt voor een unieke vertrouwensband. Wie bij ons komt eten gaat niet met honger van tafel ook moeten ze geen stijf gedoe verwachten maar een correcte bediening met de glimlach! We zorgen voor ruime en heerlijke porties tegen een eerlijke prijs. In ’t Brigandje hebben ze ook een ruime Ginkaart en verschillende menuformules zo is er een keuzemenu (vanaf 38€) en het Menu Brigandje ( € 45 - aperitief, 5 huisbereide hapjes en een halve fles huiswijn pp. inbegrepen). Wil je graag met een grote groep komen eten… ook dat is geen probleem ze bieden verschillende formules aan en in het Sisterlichtje, de sfeervolle bijzaal kan je perfect je feesten geven. Bij mooi weer kan je terecht ofwel op het vernieuwde en deels verwarmde voorterras of op de gezellige binnentuin. Daar in Kleit, in de streek tussen Maldegem, het Drongenhoedbos en Ursel, gedijen eigenaars Michiel Verstrynge en zijn echtgenote Veerle en hun ganse team perfect in restaurant ’t Brigandje. Michiel staat zelf aan de grill, het hart van de recent gerenoveerde vierkantshoeve. In ’t Brigandje kom je voor de klassiekers, ribbetjes, côte à l’os, scampi’s of filet pur maar je vindt er ook heerlijk eigenbereide kaas- en garnaalkroketten en seizoensgebonden specialiteiten zoals asperges, kreeft en lam en de alombekende Irish Coffee als afsluiter. “We kopen enkel kwaliteitsproducten en doen daarvoor beroep op dagelijkse aanlevering van de beste leveranciers liefst nog uit de onmiddellijke omgeving! Dat zorgt voor een unieke vertrouwensband. Wie bij ons komt eten gaat niet met honger van tafel ook moeten ze geen stijf gedoe verwachten maar een correcte bediening met de glimlach! We zorgen voor ruime en heerlijke porties tegen een eerlijke prijs. In ’t Brigandje hebben ze ook een ruime Ginkaart en verschillende menuformules zo is er een keuzemenu (vanaf 38€) en het Menu Brigandje ( € 45 - aperitief, 5 huisbereide hapjes en een halve fles huiswijn pp. inbegrepen). Wil je graag met een grote groep komen eten… ook dat is geen probleem ze bieden verschillende formules aan en in het Sisterlichtje, de sfeervolle bijzaal kan je perfect je feesten geven. Bij mooi weer kan je terecht ofwel op het vernieuwde en deels verwarmde voorterras of op de gezellige binnentuin.
29 november 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

... hier lekker, simpel en goed gebracht.
vriendelijke gastvrouw en gezellig zitten.

Enige minpunten zijn dat je de mayo als supplement betaald terwijl er gratis een look- en currysausje gegeven wordt. akkoord, deze laatste zijn voor bij de ribbetjes.
maar mss 1 of 2 sausjes naar keuze zonder extras.

Kroketjes zijn supplement, frietjes niet? Mss even vermelden bij het maken van de keuze.
Niet iedereen leest de menukaart van boven naar onder en omgekeerd.

ook voor cola(gwn, light, zero) zijn er 2 prijs categorieën,...
2,5€ (glas)en 2,7€(fles)!!??

Een extra voor dit, iets meer voor dat. We hebben het zo niet begrepen op supplementen en extra’s.
1 prijs, 1 gerecht, simpel en duidelijk, zonder “extra” verassingen aan de kassa.
Komen we nie veel tegen ;-)

MichielVerstrynge, Eigenaar van 't Brigandje, reageerde op deze beoordelingGereageerd 4 december 2017

Beste John,

Bedankt dat je even tijd hebt genomen om een review te schrijven. Wij appreciëren de feedback van onze klanten! Leuk te lezen dat de ribbetjes hebben gesmaakt.
De keuze van supplementen bij ons is eenvoudig: alles wat standaard is en dus een normale 'handeling' in de keuken is gratis, alles wat anders of extra wordt gevraagd daar vragen we een kleine meerprijs voor. De meerprijzen staan inderdaad vermeld in onze kaart. Normaal gezien wordt dit nog eens gemeld bij het opnemen van de bestelling. Ik zal onze bediening hierop nog eens attent maken.
We serveren vers geklopte mayonaise en geen mayonaise uit potten en wij menen hiervoor dat 1 euro de moeite waard is voor een potje.
Het prijsverschil voor een cola uit een flesje en een cola uitgegoten uit een grote fles, is miniem maar een keuze voor de klant.
De verrassing op uw rekening kan in uw geval maximum 2€ (kroketten) + 1€ (mayonaise) geweest zijn. Stel dat dit in de prijs was inbegrepen had u 22,9 betaald voor uw ribben ipv 19,9. Ook daar menen wij dat 22,9 euro voor ribben van ca. 1,2kg, 2 huisbereide sausjes, kroketten en mayonaise een faire prijs is.
We nemen uw feedback mee naar de toekomst en zullen bij het opmaken van onze prijzen en menukaart zien hoe we dit beter kunnen communiceren aan onze klanten.

30 september 2017 beoordeeld

Hebben vorige week heerlijk genoten met onze vriendengroep in 't Brigandje.
Gezellig tafelen op het binnenterras, heel attente bediening en het eten was super. Een feestmenu met alles erop en eraan.
Met dank aan Veerle, Michiel en medewerkers om onze zondag tot een topper te
maken. Om te koesteren.
Riet

28 september 2017 beoordeeld

Prachtige en gezellige sfeer...Gegeten op het aangename terras.
Dank aan Veerle en Michiel voor de fijne ontvangst en de lekker maaltijd en aan het vriendelijk personeel voor de zeer vlotte bediening.

25 september 2017 beoordeeld

Op het binnenterras van een heerlijke, eerlijke maaltijd genoten.
Goed onthaald door de jonge ploeg medewerkers.

24 september 2017 beoordeeld

We waren er vroeger veel geweest, maar na de uitbreiding was het ons wat te druk geworden.
Toen iemand zei dat het was overgenomen en vernieuwd was ik benieuwd hoe het er nu was.

Het personeel is jong en maakte neen paar kleine foutjes, maar ze waren zonder uitzondering vriendelijke en behulpzaam.
We besloten het menu te nemen.
Het valt wel op dat er bij de meeste keuzes een meerprijs was voorzien, waardoor het wel wat duurder uitkomt dan het op het eerste zich laat uitschijnen, maar het is wel duidelijk aangegeven.
Ik nam de scampi op de grill en de côte à l’os, mijn vrouw de kaaskroket en de zalm op de gril.
Er was niets op aan te merken. De cuisson was perfect en de smaak fantastisch en je moet al een hele grote eter zijn om hier met honger naar huis te gaan.

Het hoofdgerecht liet wel even op zich wachten, maar gezien het voorgerecht toch al een redelijke portie was vonden we dat niet erg.
Later bleek hoe dat kwam.
De eigenaar kwam uitleggen dat ze normaal met twee aan de grill staan, maar dat zijn collega op het laatste moment had afgezegd.
Het werk van 2 doen en nog steeds kwaliteit afleveren? Ik kan dat wel appreciëren.
Met een Irish coffee (zie foto) als afsluiter was de deal gesloten, we komen zeker nog eens terug.

Reizigers die 't Brigandje bekeken, bekeken ook

Maldegem, Oost-Vlaanderen

In 't Brigandje geweest? Deel je ervaringen!