Chris v

Zeer goed gesitueerd en leuk hotel

Beoordeling van Axel Beach Maspalomas
5,0 van 5 bollen26 mei 2024 beoordeeld
Dit is de tweede keer dat ik in het hotel geweest ben, hiervoor was ik er in december 2023. Alvaro en Dayana bij de receptie waren erg vriendelijk bij het in- en uitchecken. In principe is de receptie het grootste deel van de dag bemand, al wil het 's nachts soms even voorkomen dat er niemand zit en dat je het pasje nodig hebt om binnen te kunnen komen.

De kamers zijn lekker ruim (en zijn allemaal hetzelfde, al zijn de helft van de kamers een perfect spiegelbeeld van de andere helft) voor een alleenstaande reiziger en de bedden zijn prima. Mijn kamer had garden view, dus uitzicht op de tuin. De kamer wordt dagelijks schoongemaakt, maar het enige jammere qua hygiëne is dat er zich best wel veel vuil en stof rondom de afzuigkap opgehoopt heeft (al heb ik er verder geen gebruik van gemaakt). De badkamer was prima en wordt geleverd met doucheproducten en twee condooms. Een aantal dingen op de kamer deden wel een klein beetje verouderd aan en een aantal lichtknopjes leken geblokkeerd te zijn, al is dat hooguit een schoonheidsfoutje. De minibar wordt geleverd met grote hoeveelheden (vrij prijzige) drank maar ditmaal was er genoeg ruimte om eigen flessen water kwijt te kunnen. Het apparaat was op mijn kamer een tikkeltje luidruchtig maar de deur van de slaapkamer sluiten werkt wonderen. Het is ook wel een beetje jammer dat je voor het gebruik van het afwassetje (een spons, een vaatdoek en afwasmiddel) €4.50 moet betalen. De kamers kunnen ook wel een beetje gehorig zijn (met name verticaal), al had ik gelukkig ofwel geen buren, ofwel hele rustige buren.

Het hotel maakt er niet bepaald een geheim van dat het zich met name richt op homoseksuele mannen - precies de reden waarom ik het gekozen heb, al snap ik dat dat andere (heteroseksuele) reizigers kan afschrikken (er waren in het verleden een aantal recensies waarin geklaagd werd over dat het hotel oversekst zou zijn - maar men respecteert gewoon elkaars grenzen en het gebeurt niet en plein publique). Bij het zwembad merk je dat het grootste deel van de gasten homo is, en er hooguit een paar vrouwen en heterostellen zijn. Voor mij natuurlijk prima. Er waren ook aardig wat andere single-reizigers, waardoor je ook samen plezier kan hebben en met elkaar kan spreken. Ik was er van 18 t/m 25 mei, en dit was een vrij rustige week, het was vrij duidelijk dat het hotel onderbezet was.

Het zwembad is onverwarmd, op de jacuzzi na. Er liggen dus meestal niet heel veel mensen in het zwembad, maar een paar baantjes trekken is wel lekker als verkoeling. De Bali-bedden zijn vrij prijzig om te huren, maar gelukkig zijn de normale ligbedden prima comfortabel. Er wordt gewerkt met een systeem van kleine kaartjes die je steeds inwisselt voor een badlaken (en terug krijgt wanneer je het badlaken terug brengt) waardoor je geen problemen hebt met handdoekjesleggers. In medio mei bevindt het zwembad zich tussen ongeveer 7-19 in de zon (in december is dat 8-17). De muziek staat aan voor zolang er mensen bij het zwembad zitten en wordt rond een uur of elf wat harder gezet, al vond ik het zelf niet hinderlijk. De playlist is een combinatie van hits, klassiekers en Eurovisie. Er zijn ook een sauna en stoombad aanwezig waarin vier mensen passen. Op zaterdagen wordt er een zwembadfeest met DJ gehouden, waarbij er ook daggasten komen, al heb ik daar dus niet bij kunnen zijn en ze willen het volgens andere gasten nog wel eens onaangekondigd aflasten vanwege bijvoorbeeld bewolking.

Ik heb het hotel inclusief ontbijt geboekt. Het ontbijt is in ieder geval voor mijn doeleinden prima, al ben ik in hotels geweest met een uitgebreider ontbijt. Het wordt genuttigd in de bar bij het zwembad. Buiten dat heeft de bar een prima aanbod aan eten en drinken, al is het wat aan de prijzige kant (€5 voor een glas wijn bijvoorbeeld). De bediening door Carmelo, Rayco, Luis, Javier en Cristian was zeer vriendelijk en prima. Het is alleen wat jammer dat de bar gesloten wordt zodra de laatste mensen bij het zwembad vertrokken zijn, waardoor je geen aperitief kan drinken voordat je gaat eten of met andere mensen kan babbelen. Zeker in de winter betekent dit dat je tot aan Spaanse etenstijden (rond 20-21h) meerdere uren lang helemaal niet veel te doen hebt (het hotel heeft geen animatie, er bestaan uiteraard wel een aantal niet nader te noemen apps), al kan je wel in de omgeving ergens wat gaan drinken, shoppen of een wandeling maken.

Daarnaast bevindt er zich op het terrein een tennisbaan die in de praktijk al jaren in gebruik is als ligweide. De consensus onder de gasten die ik gesproken heb is volgens mij ook wel dat het hoog tijd wordt dat er een fijnere ligweide van gemaakt wordt voor het einde van de middag, omdat je er zeker in de winter toch nog de laatste zonnestralen van de dag mee kan pakken. Er een grasveldje van maken zou het goed kunnen doen. In de huidige staat is dat toch wel een beetje jammer.

Tenslotte: de locatie. Het hotel is gewoon ideaal gesitueerd. Het hotel ligt op ongeveer vijf minuten lopen van Yumbo, een eclectische combinatie tussen winkelcentrum met Chinese prullaria, fetishwinkels zoals Boxer en Addiction, restaurants en uitgaanscentrum met bars en nachtclubs, met name gericht op homo's (zeker een aanrader!). De route is 's nachts prima verlicht, al is het de eerste keer wel even uitvogelen wat de kortste route is (en het centrum voelt qua plattegrond soms aan als een Escher-schilderij). Het strand bevindt zich op 15 minuten lopen, net als de Dunas de Maspalomas (al is het (naakt)strand vanaf daar nog zeker een extra kwartier lopen op zand verwijderd). Op ongeveer vijf minuten lopen bevindt zich een bushalte vanaf waar je (snel)bussen kan pakken naar bijvoorbeeld Las Palmas, Faro de Maspalomas en Puerto de Mogan, wat fijn is als je ook nog wat wil zien op je reis. Helaas heb je om het binnenland fatsoenlijk te kunnen zien een auto nodig (of je moet bereid zijn om lange overstappen of buslijnen die maar eens in de paar uur rijden te doorstaan). Bij het hotel kunnen er ongeveer vier auto's geparkeerd worden tegen vrij hoge kosten (€15 per dag), wat uiteraard de keerzijde is van de centrale ligging. Dat zou eigenlijk ook de enige reden zijn waarom ik misschien een volgende keer op Gran Canaria ergens anders een hotel zou nemen.

Al met al heb ik een zeer fijn en leuk verblijf gehad in het hotel en ik zou het hotel zeker aanraden voor de doelgroep. ¡Gracias!
Datum van verblijf: mei 2024
Kamertip: In de rustigere seizoenen (buiten vakanties en Pride om) kan het lonen om last minute te boeken
Reistype: Bezocht alleen
4,0 van 5 bollenPrijs/kwaliteit
5,0 van 5 bollenKamers
5,0 van 5 bollenLocatie
4,0 van 5 bollenHygiëne
5,0 van 5 bollenService
5,0 van 5 bollenSlaapkwaliteit
Is er een probleem met deze beoordeling?
Gereageerd 27 mei 2024
Beste Chris,

Hartelijk dank voor uw gedetailleerde en positieve review. We zijn blij te horen dat u wederom genoten heeft van uw verblijf bij ons en dat de service van Alvaro en Dayana bij de receptie u goed bevallen is. Uw opmerkingen over de kamer, hygiëne, en andere faciliteiten zijn zeer waardevol voor ons en helpen ons om onze diensten te verbeteren.

Het spijt ons te horen dat er enkele punten waren die uw ervaring hebben beïnvloed, zoals de hygiëne rond de afzuigkap en de beperkte baruren. Uw suggesties over de ligweide en andere faciliteiten nemen we graag mee voor toekomstige verbeteringen.

We zijn blij dat u de locatie, het zwembad, en het ontbijt gewaardeerd heeft, en dat onze medewerkers, waaronder Carmelo, Rayco, Luis, Javier en Cristian, uw verblijf aangenaam hebben gemaakt.

Nogmaals bedankt voor uw uitgebreide feedback en voor het aanbevelen van ons hotel. We kijken ernaar uit om u in de toekomst opnieuw te mogen verwelkomen.

Axel Beach Maspalomas

• Official website
0.3 km van Axel Beach Maspalomas
Meer hotels in Playa del Ingles bekijken
Beoordeeld op 19 april 2024

Dank u wel voor de mooie accomodatie, (jammer van het geluid van de restaurants aan de straatkant) en de heerlijke gaytime met welness.
Mag minder heterofriendly zijn!
Goed uitgebreid ontbijt dankzij Carmelo!( Mèt leche de soja)
Receptie erg gastvrij; Carmen, Kevin.
Skybar met hard werkenden Javier,Luiz met erg lekkere cocktails!

Kamertip: Groot zwembad voor de echte zwemmers!
Datum van verblijf: april 2024
AxelBeach Maspalomas, Director General van Axel Beach Maspalomas, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 20 april 2024

Dear Theos,

Thank you for your feedback regarding your recent stay at Axelbeach Maspalomas. We're pleased to hear that Luiz, Raico, Carmelo, Ester, Jose, and Javier provided you with excellent treatment during your stay.

We appreciate your compliments about the accommodation and the delicious breakfast, especially with soy milk, thanks to Carmelo's efforts.

Regarding your suggestion about being less heterofriendly, we value all guests regardless of their sexual orientation and strive to create an inclusive environment for everyone.

We're glad to hear that you enjoyed the Skybar and the delicious cocktails served by Javier and Luiz. We'll make sure to pass along your compliments to them.

Thank you for choosing Axelbeach Maspalomas, and we hope to welcome you back again soon.

Warm regards.
Axel Beach Maspalomas

Beoordeeld op 12 februari 2024 via mobiele applicatie

Het hotel is in klasse op schaal van 1/5 klasse 2. De doorsnee aanwezige gast tijdens mijn verblijf voelt zich hier prima.
Er is een wellness gedeelte met stoombad, jaccuzi en sauna. Dit gedeelte geef ik een beoordeling van 1/5. Ik heb me niet gewaagd in het stoombad omdat de temperatuur veel te laag was en de stank me tegenmoet komt. In de sauna, waar ik wel gebruik van heb gemaakt is de temperatuur eveneens veel te laag en de deur sluit niet volledig. Geen scrub of zeep aanwezig.
De jaccuzi stinkt, dus daar ben ik ook niet in geweest.
Hey zwembadgedeelte: er zijn voldoende ligplaatsen op het moment van mijn bezoek. De muziek is vrij luid maar vaak leuk.
Je krijgt een blauwe handdoek voor aan het zwembad te gebruiken, 1 stuk per persoon.
Dat is te weinig. Je zou hem bovendien in de sauna ook moeten gebruiken maar van het publiek hier houdt er zich niemand aan de sauna etiquette.

De Bar: vrij dure prijzen. Op zich heb ik geen probleem hiermee maar dan verwacht ik een drankje in een aangenaam kader en graag een nootje of een chips erbij. Niet geslaagd. De
typische Canarische koffie barraquito is niet verkrijgbaar. Als ik een Ricard bestel krijg ik een ruim glas. Maar er is (uiteraard geen versnapering) zelfs geen water bij. Als ik water vraag moet ik betalen voor een flesje water.

Het ontbijtbuffet is standaard maar wel prima verzorgd. Goed!

De kamers zijn onaangenaam. Gedateerd kan fijn zijn maar deze kamers zijn niet enkel gedateerd, ze zijn ook smaakloos ingericht en buiten de ingerichte kitchenette is er geen enkel comfort. De kluis is betalend en de kleerkast is nog maar 50% operationeel. Er zijn een heel aantal leggers verdwenen.
De koelkast staat vol met overdreven duur geprijsde artikel zoals KitKat, bier en water. Als je de kit met afwasmiddel en spons uit de verpakking neemt kost dat €9.

De gym is vrij compleet. Er zijn geen handdoekjes noch muziek.

Ik heb me laten verleiden tot een massage door de masseur die geregeld langs het zwembad passeert.
Ik had om twaalf uur afgesproken voor een behandeling van een uur. (€80). De ruimte was nog bezet om twaalf uur en was tien minuten later beschikbaar voor mij. Om 13u stopt de behandeling. Daardoor was de behandeling van een uur dus ingekort naar vijftig minuten maar wel voor dezelfde prijs van €80.

Omdat ik langer wilde gemasseerd worden heb ik met een half uur verlengd. Hiervoor moest ik vijftig euro bijbetalen. Ook deze massage stopte reeds na twintig minuten (tien minuten vroeger dan gepland dus). Logischerwijs zou je denken dat als je bij een massage van een uur voor €80, een half uur bijneemt, je €40 moet bijbetalen. Hier moet je €50 bijbetalen en ze korten hem met twintig minuten in. Ik heb het aangehaald maar volgens de therapeut ging het om
Een rustperiode van tien minuten. Om mijn vakantie niet te verbrodden aan dit soort belachelijke praktijken heb ik gewoon betaald maar wees gewaarschuwd.

Datum van verblijf: februari 2024
Reistype: Reisde alleen
AxelBeach Maspalomas, Director General van Axel Beach Maspalomas, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 14 februari 2024

Geachte Ronny,

Het spijt ons te horen dat uw verblijf niet aan uw verwachtingen voldeed. We nemen uw feedback over het wellnessgedeelte, de bar, de kamerinrichting, en de massage-ervaring serieus en zullen dit intern bespreken om onze service te verbeteren. Onze excuses voor het ongemak dat u hebt ervaren en dank voor het delen van uw ervaringen.

Beoordeeld op 18 december 2023

Zeer leuk hotel en perfecte locatie. Super vriendelijke ontvangst door Kevin. Ruime kamers met terrasje, kitchenette en aparte slaapkamer. Zeer goeie matras en ruim bed. Leuke wellness corner en enthousiaste bediening in de bar.

Datum van verblijf: december 2023
  • Reistype: Reisde alleen
AxelBeach Maspalomas, Director General van Axel Beach Maspalomas, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 23 december 2023

Dear Henk,

Hartelijk dank voor het delen van uw positieve ervaringen! We zijn verheugd te horen dat u ons hotel en de locatie top vond. Het is geweldig dat Kevin u een super vriendelijke ontvangst heeft gegeven en dat de ruimte van de kamers, inclusief het terrasje, kitchenette en de aparte slaapkamer, naar wens waren. Fijn dat u ook de kwaliteit van de matras en het bed waardeert.

We zijn blij dat onze wellness corner en de enthousiaste bediening in de bar hebben bijgedragen aan een aangenaam verblijf. Uw feedback is erg belangrijk voor ons en we kijken ernaar uit u in de toekomst opnieuw te mogen verwelkomen voor nog een geweldige ervaring.

Best regards.

Kevin Fieira​
Front Office Manager

Beoordeeld op 26 augustus 2023

Een prachtige ervaring. Het hetero friendly idee is een mooi concept. Vriendelijk personeel, altijd met een lach. Leuk zwembad en een poolbar met heerlijke cocktails. Op 5 minuten van Yumbo. Special thanks @Carmen for your kindness and hospitality!

Datum van verblijf: augustus 2023
  • Reistype: Reisde alleen
AxelBeach Maspalomas, Director General van Axel Beach Maspalomas, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 29 augustus 2023

Dear Helmutv110,

We appreciate your feedback and your time in giving us the opportunity to improve our services. We greatly appreciate the confidence you have placed in us as your landmark hotel in Maspalomas.

We hope you visit us again soon.

Yours sincerely,

Carlos Aguiar

General Manager

Beoordeeld op 21 maart 2023

Aangename eerste indruk die met de dag mooier werd, zeer vriendelijk onthaald door iedereen van de crew,mooie ligging ,op wandelafstand van leuke restaurantjes en dergelijke
Voor herhaling vatbaar om in dit uitzonderlijke hotel weer te gaan genieten
Met speciale dank aan M.Carmen voor de leuke attent volle regeling met de kamer!
Top!!

Datum van verblijf: maart 2023
AxelBeach Maspalomas, Director General van Axel Beach Maspalomas, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 22 maart 2023

Dear 950guig,

Thank you very much for staying with us and for taking part of your time in valuing us.

Your feedback is very important as it is what helps us to offer our guests the best quality and personalized service. Nothing cares us more than the well-being of our customers.

Please, we invite you to visit us in a non-distant future or to be part of any of our Axel Hotels.

Best regards

Carlos Aguiar