Beoordeeld op 14 augustus 2018

Het hotel ligt rustig. Op loopafstand van strand en diverse winkelcentra. De inrichting is gedateerd, oubollig eigenlijk, en met name niet praktisch.
De kamer is ruim maar vol gebouwd. De bedden zijn goed, ruim balkon met mooi uitzicht. Douche is niet prettig. Het water wisselt van koud naar loeiheet. Toilet is gebouwd op korte mensen. (wij zijn lang) Wel airco, een ventilator aan het plafond en goed werkende koelkast aanwezig. Kluisje was te huur.
Het personeel is werkelijk geweldig vriendelijk. Je voelt je hier echt welkom. Iedereen zegt je vriendelijk gedag en lijkt veel geduld te hebben. Ook altijd tijd voor een praatje als je dit zelf wilt. Er is niets te gek.
Bij aankomst was er voor ons, rond het middernachtelijk uur, nog een klein buffet. Dus in ieder geval de mogelijkheid om iets te eten. Verder was het geheel donker en stiller dan stil. De rest van ons verblijf zijn we dan ook geen avond in het hotel gebleven.
Minpunt vonden wij het zwembad. Bij het zwembad helaas toch ligbedden die al vanaf 8 uur in de ochtend bezet werden gehouden door er handdoeken op te leggen en zelf weg te gaan.
Het ontbijtbuffet was groots m.b.t. keuze maar wel iedere dag hetzelfde. De ruimte tussen de tafels en stoelen was beperkt. Dit heeft ook weer een beetje te maken met het gedateerd zijn van het meubilair.
We zouden de hotelier adviseren om meer aandacht te besteden aan de plattegrond van het hotel. Wij hebben flink moeten zoeken naar restaurant Krystal bijvoorbeeld en ook de fitnessruimte zit verstopt. (wel gevonden met behulp van de bordjes)
Een goed verblijf gehad maar wellicht dat we volgende keer voor een moderner verblijf kiezen. Dan zouden we wel heel graag dit personeel weer terugzien. Wat een toppers!

Kamertip: Vraag om zeezicht met de voorkeur zo hoog mogelijk. Anders wellicht alleen zicht op palmbomen.
Datum van verblijf: juli 2018
Beoordeeld op 2 augustus 2018 via mobiele applicatie

Gran Canaria, Playa del Ingles, is veelal vergane glorie met uitzonderingen daar gelaten. We hebben een kamer geboekt in het RIU Palace Maspalomas, een prachtig hotel op een super mooie en centrale locatie. Ondanks dat de naam doet vermoeden dat het in Maspalomas ligt, is het hotel gehuisvest in Playa. Het RIU is qua inrichting zwaar gedateerd en doet vermoeden dat je in de middeleeuwen terecht bent gekomen. De kamers zijn zeer schoon, het personeel is zeer vriendelijk, maar je moet wel door de gedateerde inrichting heen kijken. We hadden problemen met de douche welke continu van kokend heet naar ijskoud ging. Dat is niet echt fijn douchen. We hebben er twee dagen over geklaagd bij de receptie. Daarna is er een nieuwe kraan in de douche gemonteerd. Het probleem is daarmee echter niet helemaal verholpen, maar het temperatuur verschil bij het douchen is wel stukken verminderd en nu goed te doen. Het (buffet) ontbijt van dit hotel is goed, maar wordt niet echt mooi opgediend in de daarvoor aanwezige bakken en schalen. Je hebt het idee dat sommige etenswaren zo in de bakken wordt gegooid alsof het voor dieren is bestemd. Hier zou dus nog wel wat aan verbeterd kunnen worden. Ook is het (vooral buiten) vechten om een plaats op het terras te kunnen krijgen om daar van je ontbijt te kunnen genieten. Het nuttige van een Bacardi Cola aan het zwembad moet wel in je budget liggen, hier betaal je maar liefst €7,50 voor. Oké, je krijgt dan wel een mooi glas, maar €7,50 is behoorlijk aan de prijs. Nogmaals een mooi, goed en vooral schoon hotel op een centrale locatie. De inrichting van het hotel is dus wel zwaar gedateerd en doet je denken aan de middeleeuwen. Het personeel is erg vriendelijk, dus ja......wat wil je nog meer?

Datum van verblijf: augustus 2018
Beoordeeld op 17 juli 2018 via mobiele applicatie

Wij zijn voor de 3e maal in dit hotel geweest en het was weer geweldig. Hotel ligt prachtig achter de duinen. Hotel is héél schoon. Personeel is vriendelijk en hulpvaardig. Wij hebben half pension. Wij hebben in geen enkel hotel (en dat zijn er vele) zo'n geweldig ontbijt- en diner buffet ervaren. Hotel heeft 2 zwembaden met voldoende ligbedden. Daarnaast heeft maspalomas een geweldig strand. Dit hotel kunnen wij van harte aanbevelen. Hotel is wel minder geschikt voor kleine kinderen.

Datum van verblijf: juli 2018
Beoordeeld op 25 april 2018 via mobiele applicatie

Op aanraden van reisorganisatie naar Riu palace Maspalomas verlof van een week geboekt. Hotel is gelegen in Playa del Ingles vlak tegen de duinen van Maspalomas.
Aan de receptie aan het zwembad in het restaurant overal supervriendelijk personeel. Kamers zijn wat gedateerd maar in 2020 wordt het hotel gestript.
Qua eten en drinken zelden zo een uitgebreide buffetten gezien als hier. Cava á volonté vers fruitsap van diverse fruitsoorten. Op en top vers en kwaliteit.
Niks op aan te merken. Zeer rustig geen animatie aan het zwembad kortom ideaal om de batterijen op te laden.
We gaan terug zeker weten
Proficiat aan al het personeel een groot hotel met sfeer van familiehotel. Top top top.

Datum van verblijf: april 2018
Beoordeeld op 10 maart 2018

Super mooi hotel met een mooie ligging aan de duinen van Maspalomas, Perfecte service van riu zoals het hoort. Dit hotel is ideaal voor koppels en volwassenen, iets minder voor kinderen maar dat is meestal in palace van riu. Toch een echte aanrader!

Datum van verblijf: april 2017