Ronald
Europa

Aangenaam verblijf!

Beoordeling van Hotel Huschens
3,0 van 5 bollen3 nov 2018 beoordeeldvia mobiele applicatie
Het hotel ligt in een mooi gebied in een klein dorpje aan een rustige straat. Binnen enkele minuten zit je midden in het bos.

Het personeel is vriendelijk. Het hotel is op punten gedateerd. Langzaam worden de moderniseringen zichtbaar. De kamers zouden gerenoveerd mogen worden maar de bedden zijn goed en de douche lekker warm.

WiFi is alleen beschikbaar op de begane grond.
Datum van verblijf: oktober 2018
Reistype: Bezocht met vrienden
Is er een probleem met deze beoordeling?
The hotel, view from the bridge over the river
  • eDreams
      Heidsmühle.
      14.6 km van Hotel Huschens
      Meer hotels in Gerolstein bekijken
      Beoordeeld op 31 mei 2018

Hotel is gelegen in een zeer rustig dorpje, Gerolstein-Michelbach. Hotel is nog niet zo lang in Nederlandse handen. Deze mensen doen er alles aan om de vakantiegangers het zo goed mogelijk naar hun zin te maken, men voelt zich hier snel thuis. Ontbijt en avondeten is zeer ruim en lekker, kokkin is Duitse. Bij het avondeten waren er 2 drankjes per persoon inbegrepen, vind ik tof maar of dit haalbaar blijft trek ik in twijfel. Personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. Slaapkamer was wel oud en versleten (Bed en matras) is aan vervanging toe. Badkamer netjes en iedere dag gereinigd. De nieuwe eigenaars gaan en zullen er alles aan doen om dit hotel op te frissen.
      Ik kan besluiten dat dit hotel veel potentieel heeft mits in de toekomst de nodige
      vernieuwingen door te voeren. Wij komen zeker nog eens terug.

Kamertip: kamers hebben een balkon met stoelen
      Datum van verblijf: mei 2018
      Beoordeeld op 28 april 2018

Dit hotel is gelegen in een klein gehuchtje van Gerolstein. Iets te klein naar mijn gevoel... Er valt niet veel te beleven...Voor gezinnen met kinderen is er wel een klein speeltuintje in het dorp en de wandelaar komt hier zeker aan zijn trekken. Er vertrekken verschillende wandelroutes in of rond het dorp, meestal voorzien van een parking langs de weg met informatieborden met de wandelroutes. Deze zijn vrij goed bewegwijzerd, maar voor de zekerheid neem je toch beter een kaart of GPS mee. Zeer mooie wandelomgeving.

Ontvangst is OK, maar relatief koel. De eigenares is aan de oudere kant en komt eerst wat nors over, hoewel ze toch een fijn gevoel voor (droge) humor heeft. Personeel is uitermate vriendelijk en behulpzaam.

Het hotel is voorzien van grote trappenhal en brede gangen en geeft een ruim, bijna statig gevoel. Er is ook een lift.

De kamer is relatief groot. Je komt binnen in een kleine inkom met kasten en rek om een valies of iets dergelijks op te leggen. Je hebt een deur naar de badkamer en directe doorgang naar de kamer. We logeren met twee kleine kinderen, maar zelfs met de extra bedden is er toch nog voldoende plaats. Er staat een dubbel bed met nachtkastjes, een kleine zithoek met zeteltjes en tafel en een (verouderde) TV. We hebben ook toegang tot een terras, maar blijkbaar is dit al een tijdje buiten gebruik (er zijn ook geen meubelen voorzien). De kamer op zich is netjes, maar totaal verouderd en zou een goeie opknapbeurt kunnen gebruiken.

Hetzelfde verhaal voor de badkamer. Relatief groot, voorzien van douche, toilet en wastafel. Alles zeer netjes, maar verouderd. Bovendien is er geen raam en door de slechte verlichting dan ook zeer donker. Bovendien was er op dat moment geen verwarming en dus ook relatief koud en vochtig.

Het hotel beschikt over een vrij groot restaurant en een bar/ontbijtgedeelte. Het restaurant hebben we helaas niet kunnen gebruiken. Om de een of andere onbekende reden moesten de hotelgasten altijd in de bar plaatsnemen, zowel voor het ontbijt als voor lunch of diner... De plaatselijke mensen of verenigingen hadden blijkbaar wel toegang tot het restaurant. Vreemd, want de bar was net te klein voor de hoeveelheid gasten (wij zaten met onze kinderen op elkaar gepakt aan een te kleine tafel). Bovendien was het 's avonds (voor het eten) moeilijk om gewoon iets te drinken in de bar, omdat dan al de tafels stonden gedekt voor het eten. Soms zaten ook andere bezoekers soms in de bar zodat je niet aan tafel kon... Onbegrijpelijk hoe je als hotel zo'n groot restaurant onbenut laat en een zekere chaos creëert. Hadden ze nu gewoon pech dat er een evenement was voor de plaatselijke jagersclub...?

De bar was dus relatieve chaos voor en tijdens het eten. Een betere aanpak en een betere barvrouw kan de omzet hier drastisch laten stijgen (door de voorbereiding van het eten en klaarleggen van de tafels, nam men meestal zelfs niet de moeite om te vragen of je iets wou drinken). Een gemiste kans, gemiste inkomsten en vooral ook frustratie bij de hotelgasten.

Lunch/diner bestond meestal uit een combinatie buffet en bediening aan tafel. Eenvoudige gerechten, maar zeer lekker op smaak. Voorgerecht meestal een slaatje in buffetvorm gevolgd door soep en hoofdgerecht. Aperitief en sommige drankjes waren in onze formule inbegrepen.

Ontbijt vrij sober gedekt en weinig bereide gerechten. Verschillende soorten brood (afgebakken stokbrood en pistolets, zuurdesembrood, e.d.), kaas en beleg, gekookte eitjes en mogelijkheid om zelf een eitje te bakken. Ruim voldoende.

Kortom... Een hotel dat in het verleden ongetwijfeld de moeite waard was, maar nu toch wel een grondige renovatie kan gebruiken. De organisatie van de bar en de bediening in de bar kan ook veel beter en zou voor veel extra inkomsten zorgen als dit goed wordt aangepakt. De prijs op zich is uiteraard niet zo hoog, maar je verwacht toch ook een vlotte service.

Datum van verblijf: april 2018
      Beoordeeld op 26 februari 2018 via mobiele applicatie

We hebben prachtige dagen gehad en erg genoten! Zeer vriendelijk personeel, heerlijk gegeten! We hopen snel weer terug te komen. De omgeving is prachtig en vooral in de sneeuw ❄. Femke en Simon heel erg bedankt!

Datum van verblijf: februari 2018
      Beoordeeld op 8 januari 2018 via mobiele applicatie

Het is geen modern hotel, maar wij begrijpen dat hier aan gewerkt gaat worden. Femke en Simon hebben er hele mooie plannen mee. Dit gaat vast mooi worden.
      De bediening is super vriendelijk en gezellig. Ze zijn nergen te beroerd voor. Hebben echt heerlijke dagen gehad.

Datum van verblijf: januari 2018
      Beoordeeld op 29 december 2017 via mobiele applicatie

Haus Huschen is een Klein maar gezellig hotelletje met zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Hoewel het geen Nieuw hotel is, is het fijn verblijven. De kamers zijn niet modern ingelicht, maar voldoend aan de wensen.
      Het eten is er van zeer goede kwaliteit en men komt er niets te kort. Wij waren daar gedurende de Kerstdagen. De Kerstsfeer was daar goed te voelen.
      Het hotel heeft 2 sterren, maar qua verzorg ING in mijn ogen een 3 waard.

Datum van verblijf: december 2017