Skiën
* Ski in / ski out is zeer aangenaam.
* Mooi skigebied.
* De ski lockers, telkens voor 2 personen, waren aan de kleine kant.
Kamer
* Mooi zicht over de piste en de achterliggende bergen.
* Proper.
* Groot genoeg voor twee personen.
* Ruime badkamer met bad, 2 wastafels en een WC.
* Voldoende kastruimte.
* De kluis in de kast was groot genoeg om een 16 inch laptop in op te bergen.
* Elke dag een fles water.
* De hoofdkussens zijn nauwelijks gevuld. Ze lijken versleten.
* De kamer was warm. Er is geen airco. Het raam stond altijd een beetje open om de temperatuur en de lucht in de kamer op peil te houden.
* De lucht in de kamer was zeer droog en dat heeft ons parten gespeeld tijdens het slapen.
Restaurant
* Er waren zeer veel mensen tegelijkertijd in het restaurant, wat het dikwijls moeilijk maakte om een tafel te vinden. We noemden het een "mierennest". Iedereen moest steeds opletten om niet tegen iemand anders te botsen.
* Over het algemeen was het personeel vriendelijk en behulpzaam.
* Er was te weinig personeel om de tafels af te ruimen en ze terug te dekken voor anderen.
* "Hiërarchische meerderen" spraken het tafelpersoneel dikwijls aan, maar staken zelf geen poot uit.
* Het tafelpersoneel nam de lege borden zeer snel van tafel. Soms hadden we de laatste hap nog maar net in onze mond gestoken toen het bord al weggenomen werd. Dat was niet aangenaam.
* Elke dag zagen we mensen vragen naar bestek. Het kwam niet snel genoeg uit de afwas.
* We hebben verschillende keren vuil bestek gekregen.
* Glazen en koffiekoppen werden te laat aangevuld.
* Het personeel stond dikwijls te discussiëren omdat de zaalorganisatie niet goed was. We hebben zelfs personeel gezien dat zich op elkaar kwaad maakte wanneer de ene vroeg om hem te helpen mee tafels af te ruimen.
* Het personeel sprak verschillende talen. Sommigen spraken gebrekkig Frans en zelfs gebrekkig Engels. We vroegen ons af of het personeel elkaar wel goed verstond.
* Tafels werden schoongemaakt, maar we zagen etensresten in hoekjes en kantjes onder tafels en zetels.
* Er was enkel water op tafel, appelsap en appelsiensap uit een machine, bier van de tap en flessenwijn. We zagen soms mensen met drank uit de bar in het restaurant gaan. Er was ook koffie en andere warme dranken uit een machine.
Lunch en diner
* De borden waren opgestapeld in speciale metalen houders, die een verwarming bevatten. De verwarming werd echter nooit aangezet. De borden waren dus koud.
* Het eten was dikwijls lauw, want de borden die ter plekke werden samengesteld, stonden al klaar.
* De schotels waren dikwijls minimaal van hoeveelheid.
* Er zat dikwijls weinig smaak (geen kruiden) in de warme groenten.
* De pizza werd "warm" gehouden onder een lamp, maar was meestal niet warm genoeg. Het was dus wachten tot een nieuwe pizza uit de oven kwam als je een warme pizza wou eten.
* De oesters, die we één avond kregen, waren groot en lekker.
* De taarten van het dessert waren lekker en er was veel variatie tijdens de week.
Ontbijt
* Er was slechts één soort brood (stokbrood). Twee dagen was er plotseling wel één ander soort brood, maar slechts in zeer kleine hoeveelheid.
* Er was wel brood om te roosteren, maar roosteren nam heel veel tijd. De broodrooster leek versleten.
* De kwaliteit van de chocolade- en rozijnenkoekjes varieerde van dag tot dag, maar de koekjes waren voornamelijk zeer droog.
* Weinig keuze in charcuterie en kaas.
* Een spiegelei was niet warm. Ze werden "warm" gehouden onder een lamp.
* Confituur en honing moesten aan het buffet onmiddellijk op het brood of het bord gelegd worden, want er waren geen kleine schaaltjes om confituur of honing in te doen. De lepels in de confituur- en honingpotten plakten van onder tot boven.
* In het algemeen werden allerlei producten niet (snel genoeg) aangevuld.
Lounge en bar
* Er waren veel gezinnen met kleine kinderen. De kinderen dachten dat de lounge een grote speelplaats was. Ze liepen constant rond, stonden te springen in de zetels, en riepen en krijsten continu. De ouders zeiden er niets van. Het personeel ook niet. Alles kan en alles mag, zo leek het wel.
* Dezelfde drankjes van de bar werden telkens in verschillende glazen en dus in verschillende maten gegeven.
* De kwaliteit van verschillende drankjes was te laag.
* We hebben personeel achter de bar elkaar zien natspuiten.
* Het barpersoneel was over het algemeen niet erg vriendelijk. Ze keken de mensen met moeite aan.
Conclusie
* Deze Club Med is niets voor ons gezin met volwassen kinderen.
* De organisatie van deze Club Med kan veel beter.
* De "all in" formule is goed om je budget onder controle te houden, maar niet voor de smaak van dranken en maaltijden.
* We hebben met mensen gesproken die vaak naar Club Med gaan. We spraken over de lage kwaliteit van deze Club Med. Zij vertelden ons dat het vroeger in deze Club Med, en op andere bestemmingen, beter was.