Bericht van Tripadvisor:Tijdelijk gesloten

vanaf 123,78 US$
vanaf 71,27 US$
vanaf 92,52 US$
Beoordeeld op 18 november 2019

Te doen, mooie organisatie. Is een mooie wandeling om het te voet te doen. Geladen met fotolenzen, mooie dingen kunnen fotograferen. Het omliggende landschap zit vol verassingen. Niet alleen de stenen zijn indrukwekkend, de ganse omgeving is dat.
Avebury even indrukwekkend en de white horses niet te missen. En nog vele andere dingen. De streek zit er vol van.

Datum van activiteit: augustus 2019
Beoordeeld op 5 oktober 2019 via mobiele applicatie

Heel goede organisatie door het Heritage Fund zodat de dagelijkse stroom van duizenden bezoekers in goede banen blijft. Mooie tentoonstelling in het bezoekerscentrum, de informatie wordt goed gedoseerd. Blij dat ik er naar toe gewandeld ben vanuit Durrington Walls, de nederzetting waar de bouwers woonden. Prachtig landschap. Het maakt de ervaring om Stonehenge te bereiken zoveel sterker. P.S. : 30 km verderop ligt Avebury : groter dan Stonehenge, 500 jaar ouder en er is veel meer te zien!

Datum van activiteit: oktober 2019
Beoordeeld op 17 september 2019 via mobiele applicatie

Stonehenge is zeker iets wat je niet mag missen als je in Engeland bent.
Je hebt de mogelijkheid om het van een afstand te bekijken (dit doen mensen die geen entree willen betalen) maar dat geeft totaal niet het beeld van hoe het is als je er naast staat.
Een fascinerende plek. Erg indrukwekkend. De audiotour is dan ook een aanrader.

Een ding snappen wij niet. De entree / visitors centrum ligt op een half uur lopen van de entree van Stonehenge. Prima en dit zal met een reden zijn maar toch. Je kunt kiezen om lopend naar de stenen te gaan of met een bus, waar het merendeel voor kiest. Er rijden elke 5 minuten bussen heen en terug! Milieuvriendelijk is dit niet en het kost ook ontzettend veel geld, wat ze dan weer beter ergens anders aan kunnen besteden.
Waarom het visitors centrum niet dichterbij maken? Er is tenslotte ruimte genoeg.

Dus ga zeker Stonehenge van dichtbij bekijken. Wat een kracht hadden de mensen vroeger en wat een bouwwerk.

Beoordeeld op 7 augustus 2019

Een bezoek aan Stonehenge was een onderdeel van onze groepsreis door Zuid-west Engeland. Voor mij was het een hoogtepunt. Het nieuwe bezoekerscentrum en de parkeerplaatsen liggen op enige afstand van de steencirkels en je kunt er met een shuttlebus naar toe. Je kunt ook lopen. Je kunt niet tussen de stenen door lopen, maar wel eromheen. Ondanks de vele toeristen is het goed mogelijk om foto's te maken zonder mensen erop. Goed doordacht. Er is een goede audioguide (ook Nederlandstalig). In het bezoekerscentrum wordt nog verdere uitleg gegeven. Wij kochten onze lunch in de winkel bij het restaurant. Dat was wel erg prijzig.

Datum van activiteit: juli 2019
Beoordeeld op 6 augustus 2019 via mobiele applicatie

Indrukwekkende plaats. De audio tour is heel nuttig heel veel extra informatie. Wel druk maar niet lastig alles is zeer ruim.

Datum van activiteit: augustus 2019
EnglishHeritageTA, Public Relations Manager van Stonehenge, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 7 augustus 2019

Thank you for your review. We appreciate it.