Beoordeeld op 22 juli 2020

Oase van rust, niets moet, alles mag. Vriendelijke ontvangst en ideaal gelegen voor mooie wandelingen. Prachtige streek en nog veel te ontdekken. The place to be indien je wil ontbaasten. We komen zeker terug

Datum van verblijf: juli 2020
Beoordeeld op 7 oktober 2019

Wat hebben we genoten! Een prachtige locatie. Wij huurden de safaritent, heerlijk om elke ochtend in de natuur wakker te worden en te genieten van de stilte om ons heen. Op loopafstand was de rivier, een heerlijke plek voor zowel ons als onze kleine meid. Helaas hadden wij geen draagzak bij ons waardoor grotere wandelingen niet mogelijk waren voor ons. Maar Hans en Eva hebben ons meer dan genoeg leuke alternatieven aangeboden. Er zijn veel leuke dorpjes in de omgeving, gezellige marktjes, prachtige routes, mooie plaatsen om te gaan eten met de meest bijzondere uitzichten.
Kortom, het was een heerlijke locatie om lekker tot rust te komen voor het hele gezin!

Ps. Hans, wat heb jij heerlijk gekookt! Wat een verwennerij was dat voor ons

Dank jullie wel Hans en Eva!

Datum van verblijf: september 2019
Hans B, Eigenaar van Mas La Donzelenche, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 20 oktober 2019

Wat fijn dat jullie zo genoten hebben van jullie vakantieverblijf in de Safaritent op La Donzelenche Femke en Tim!
Bedankt voor de complimenten aan de kok
We zullen jullie met veel plezier weer ontvangen
(Met z’n viertjes tzt )

Beste wensen voor een fijne bevalling
Groet H&E

Beoordeeld op 21 juli 2019

De mas la Donzelenche van lieve Hans en Eva is als een klein gehucht. Een doolhof van tegen elkaar aan gebouwde oude stenen huizen, binnenplaatsen en toren, doorgangetjes en overal terrasjes. Slaapplekken zijn er in allerlei soorten en maten. Als je je lekker een weekje of twee terug wilt trekken met een stapel boeken is het een heerlijke plek. De omgeving is ruw en ongerept, met wat kleine gehuchtjes en eenzame boerderijen. Leuke plaatsjes vlakbij zijn Genolhac en ietsje verder Pont de Montvert en Villefort. Zwemmen kan je in de rivier de Luech die op een kleine 100 meter diepte onder de mas langsstroomt (foto). Het stikt er trouwens van de riviertjes vol met enorme granieten keien waar je lekker vanaf kan springen en je eigen ‘randonnee aquatique’ kunt beleven. De Cevennen zijn natuurlijk vooral bekend als wandelgebied. Zelf houden we erg van het kalige granieten landschap iets ten noorden van de mas én zijn we dol op min of meer verborgen zwemplekken als beloning als de ‘Miellerie’ op een kilometer vóór Pont de Montvert en ‘Gasbiel’ vlakbij Villeneuve (foto), de ‘Pierres Plats’ iets vóór Cocures en de plek bij de ‘Pont de Vernede’. Allemaal heerlijke zwembassins in de Tarn. Mooie natuurverschijnselen te over als vreemde kalkstenen rotsformaties (de zg chaos), grotten en de diep uitgesneden canyons van de Tarn en de Chassezac waarboven je zeker gieren zult zien cirkelen. Als je van mooie slingerweggetjes houdt met prachtige vergezichten kan je je hart ophalen. Voor de echte actievelingen zijn er tal van mogelijkheden op soms iets grotere afstand: canyoning, kanoën, via ferrata en op een paar kilometer van de mas kan je een ezel huren voor één of meerdere dagen. En deze ezel kun je natuurlijk stallen bij Hans en Eva!
Margriet

Datum van verblijf: juli 2019

Dank Margriet voor je fijne review
Het geeft een mooi beeld van wat mensen hier kunnen komen genieten!

We zullen jullie met veel plezier weer ontvangen als jullie weer eens lekker een poosje komen ‘bij tanken’
Lieve groet
Hans & Eva

Beoordeeld op 3 mei 2019

We wandelden 4 dagen in het oostelijk gebied van de Cévennes en verbleven 4 nachten in de mooie gerestaureerde boerderij Mas La Donzelenche in het plaatsje Vialas. We verbleven in de comfortabele Gite 'Donzel' bestaande uit 2 verdiepingen, beneden slaapgedeelte met doucheruimte en boven woonruimte ingericht met gezellige authentieke meubelen en een houtkachel. Wij hadden helaas nogal regenachtig weer maar liepen toch elke dag onze routes, veel te mooie omgeving om binnen te blijven. Het is extra genieten na het wandelen met eerst een warme douche en daarna een wijntje bij de warme kachel. Elke dag stond er een heerlijk ontbijt en diner voor ons klaar, met liefde verzorgd door Eva & Hans. Er hangt een gezellige gemoedelijke sfeer en 'chapeau' voor Hans & Eva die van de oude ruïnes iets moois hebben gecreëerd waar wij als gasten ook van mee kunnen genieten. Wij vinden Mas La Donzelenche beslist een aanrader! Hartelijke groeten van John & Luus

Datum van verblijf: april 2019

Fijn dat jullie genoten hebben Luus en John van jullie verblijf op LaDonzelenche en van de Cevennen
Met veel plezier tot een volgende keer
Vriendelijke groet H&E

Beoordeeld op 3 oktober 2017 via mobiele applicatie

Fantastische plek mooie gites prachtige ecocamping. Tegen een berghelling met tamme kastanje bomen. Verwacht hier geen glossy entourage maar pure natuur. Een plek om te onthaasten. Een rivier die je moet delen met een bever familie, waar je heerlijk in kunt zwemmen als het warm is. Een gebied om rond te toeren en prachtige wandelingen kunt maken. De Mas waar je een aantal avonden per week table d'haute hebt, eten wat de pot schaft maar heel lekker! Heerlijke bedden. Nederlandse gastvrijheid.

Datum van verblijf: september 2017
Hans B, Eigenaar van Mas La Donzelenche, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 5 oktober 2017

Fijn dat het bezoekje jullie weer goed bevallen is.
Tot een volgende keer
Groet Hans