Beoordeeld op 5 februari 2017

we reizen regelmatig en zijn dus al in veel hotels geweest, maar dan is dit toch een buitenbeentje ! zowel de kamer, de service, het eten, de tuin, de natuur en de omgeving zijn fantastisch. Het is als thuiskomen in een hotel, waar je al jaren komt, je voelt je klant en vriend, men is hier op alle mogelijke manieren bekommerd om u.
De uitstappen die je kan doen in de prachtige natuur en dorpen zijn zeer goed, je wil telkens direct een volgende uitstap doen en er zijn er véél..Laat je vooral niet afschrikken door de verre afstand, een nieuwe luchthaven onder Dakar is bijna klaar, een grote weg naar Toubacouta werd goed geasfalteerd en de goeie transfer van het hotel zelf wordt dus steeds korter, nog zo'n 4 uur en onderweg zie je al veel echt afrikaanse taferelen !!! wij gaan ooit zeker terug !

Datum van verblijf: januari 2017
Beoordeeld op 9 januari 2017

We waren daar in de maand december 2017, zeer vriendelijk hotelpersoneel. Als het ware een paradijs. Super goed eten en indien je andere wensen hebt wordt dit met plezier voldaan. Goede gelegenheden om uitstappen te doen in de prachtige natuur.
Zeker voor herhaling vatbaar.

Kamertip: De boomhut is een aanrader
Datum van verblijf: december 2016
Beoordeeld op 25 november 2016

heel rustig, mooi uitzicht, heel vriendelijk en heel netjes, je kunt er veschillende excursies doen, jammer geen douchegel en shampoo in de badkamer,de desserts zijn overheerlijk complimenten aan de chef

Kamertip: kamers op een hoek kiezen of de boomhut kamer is ook super maar heel duur
Datum van verblijf: november 2016
Beoordeeld op 26 juli 2016

In de kamer heb je alles wat je nodig hebt. De vriendelijkheid en hulpvaardigheid waar je mee omringd word is fantastisch. De stilte, rust en de natuur zijn overweldigend. Fantastische keuken. De mensen in het dorp zijn aangename en vriendelijke mensen.
Voor mij voelt het als thuis komen iedere keer ik daar kom. Hopelijk mag ik deze fantastische plaats nog dikwijls bezoeken.
Linda & Frits

Datum van verblijf: november 2015
Beoordeeld op 24 juli 2016

We ( 3 volwassenen en 1 tiener) verbleven 7 nachten in Les Palétuviers. Een uitzondelijke ervaring in een uniek hotel in de Sine Saloum Delta. De schoonheid en de ongerepte natuur, het zicht vanop het terras en vanuit het restaurant op de mangroves en de rivier/kanaal is onbeschrijfelijk. De rust die men hier ervaart, ...

Het hotelpersoneel is zeer gastvrij, vriendelijk, niets is hen te veel. Zij deden er alles aan om ons een aangenaam verblijf te bezorgen!
De eenvoudige rundalows zijn uitgerust met air-conditioning en zéér comfortabele bedden. Er is zelfs een nieuwe boomhut met alle moderne comfort in een van de talrijke Boabab-bomen. Een suite op het water is nog in aanbouw. Het eten was zeer lekker en smaakvol, iedere dag opnieuw menukeuze á-la-carte voor ontbijt, lunch en diner.

Overal in het hotel is gratis WIFI (absoluut pluspunt voor onze kinderen)

We hebben ook enkele leuke excursies gedaan via het hotel. Zo hebben we per open jeep het reservaat van Fathala (ca. 6000 ha.) bezocht waar we o.a. zebra's, diverse soorten antilopen, apen, wrattenzwijnen, een neushoorn, giraffen, buffels in het groen van de savanne hebben gezien. Voor onze kinderen was een wandeling met 2 leeuwen Kalela en Tiger de kers op de taart. Een andere leuke uitstap, was een bezoek aan Île des cocquillages "Diorom Boumag", een eiland dat zeer oude grafheuvels verbergt alsook een holle baobab-boom in combinatie met een boottocht per prauw naar le reposoir aux oiseaux, dé rustplaats van honderden zeevogels waar we o.a. pelikanen, ijsvogels, aalscholvers, reigers, gespot hebben. We hebben ook het geluk gehad om een feestavond in het dorp van Toubacouta mee te maken naar aanleiding van het huwelijk van onze barman Alfons. Een wandeling in het dorp van Toubacouta is een absolute must. We hebben o.a. het lokaal schooltje, de diverse winkeltjes met typische ambachten, de kraamkliniek en het lokale ziekenhuis bezocht, ook dit kan via het hotel geboekt worden

Dat Senegal, naast Dakar en de klassieke badplaatsen meer te bieden heeft, is voor ons duidelijk. Een onvergetelijke ervaring, een vakantie om zeker opnieuw te doen.

Proficiat aan Karolien en haar personeel (o.a. Amy, stagiair Eline, Pauline, Sekou, Abdoulaye, Alphons voor hun gastvrijheid en service, alsook voor het engagement van Karolien naar de lokale bevolking van het dorp toe.

Datum van verblijf: juli 2016