Beoordeeld op 20 februari 2020

Goede bedden, schoon, aparte woonkamer, fijn terras. Lekker zwembad in de tuin. Badkamer qua afwerking zo-zo maar de douche is heerlijk. Horren in slaapkamer en badkamer. Prima wifi (beneden).
Tip: Probeer beneden in een appartement te komen want daar zit je lekkerder dan boven, aan een grasveld, bovendien is de wifi beneden veel beter.

100 dalasi = € 1,75. Locals verdienen ca € 30,- per maand! Goed om te weten.

Vriendelijk personeel. Keukentje met waterkoker. Om de dag handdoekenwissel en theedoek keuken (of anders op verzoek). Ruim opgezet complex, 4 gebouwen van 1 hoog, pal aan zee. Elke ochtend liggen er rond 7.00 uur 2 stokbroden op je tuintafel. Kledingkast zonder planken, alleen met wat hangertjes (een stoel naast je bed zetten helpt wat..). Stopcontacten met hetzelfde voltage en stekkers als in NL (geen wereldstekker nodig dus). Er is géén fohne aanwezig. Eind januari geen airco nodig gehad. Veel mensen komen hier voor een paar weken (Nederlanders, Scandinaviërs), en al jarenlang. Elke dag fooitje van ca. 50 dalasi neerleggen voor schoonmaker wordt zeer gewaardeerd. Kluisjes te huur bij receptie: 500 dalasi per week. Supermarktje tegenover receptie en een grotere: de poort uit en meteen rechts naast politiebureau. 1 Straatje verder rechts is een pleintje met winkeltjes en restaurants.

Tip: regel meteen ligbedden (ze zijn snel op) bij Alfa (is de man die de beachbar bestiert) voor 50 dalasi p.p.p.n. Die kun je dan vervolgens bij je huisje zetten of meenemen naar het strand.

Geld wisselen in hotel is tegen gunstige koers, anders poort uit links, rechts naast restaurant Captains Table zit ook een wisselkantoortje (je kan alle euro briefjes wisselen, dus va. 5 euro, zonder wisselkosten, dus later nog wat extra wisselen is geen enkel punt!).

Betrouwbare rustige taxichauffeur (van een legale groene taxi) en tevens goede gids: Abdul (zie foto, met hoed op)! Je vindt hem als je het strand oploopt en ca. 50 m naar rechts gaat bij de body/surfboard verhuur (als hij geen taxiklanten heeft). Vraag daar naar hem en ze bellen hem voor je! Spreek van tevoren een prijs af en hij brengt/haalt of gaat mee...super!!

Leukste strandtent in de buurt vonden wij Kunta Kinteh: strand op en naar links, de riviermonding doorwaden en een stukje doorlopen op de volgende oever, voorbij vissersbootjes links (palmbomen met mint/lichtblauwe verf). Lekker sfeertje en je krijgt hier een gratis ligbed als je wat te eten of drinken bestelt. Local drinks: baobap en wonjo juice. Gewoon eens proberen.De vers fruitbordjes van de dames zijn ook heerlijk!

Leukste/lekkerste restaurantjes vonden wij: Captains Table (poort uit en meteen links) en Tandoori (poort uit en na supermarkt rechts, op plein links). Ga ook een keer met de taxi naar de strip in Kololi (voor 500 dalasi op en neer met de taxi van Abdul, hij wacht daar dan gerust 2 a 2,5 uur op je).

Wil je een keer écht als de locals eten: koop dan een afhaalmaaltijd: poort uit en direct naast politiebureau rechts de steeg in lopen, daar kookt 's avonds een dame.
Goedkoop en lekker volgens onze NL buren die hier al jaren komen. Zelf hebben we het niet getest.

Leuk voor lunch (paviljoens in weelderige tuin) en een paar uurtjes op het bijbehorende prive strand: Calypso Cape Point. Er zijn daar ook krokodillen en apen! Met taxi Abdul voor 700 dalasi op en neer (ca. 20 min rijden, tijd afspreken).

Ook leuk: combi Crocodile pool en de kleurrijke Serrakunda Market: met Abdul voor 900 dalasi; hij gidst je dan ook van A-Z en houdt anderen op afstand. Ca. 3 / 3,5 uur onderweg.

Naar het apenbos kan ook, is voorbij Kololi. Wij zijn er naartoe gelopen maar dat duurde al met al ruim 2 uur! En kostte ons terplekke 300 dalasi voor een gids en 250 voor een taxi terug. Ik denk dat Abdul ook graag mee gaat, 600 voor heen en weer incl gidsen! Tip: neem zelf bananen mee (dat eten ze liever dan pinda's), en maak er stukjes van, ca 3 of 4 stukjes per banaan. Dan komen ze op je schouder zitten om op te eten. Terplekke vragen ze 200 dalasi voor 1 banaan!

Alles wat je overhebt aan eten/spullen/kleding: laten liggen voor de schoonmaker of weggeven aan locals, ze zijn er erg blij mee!

Poort uit en rechtdoor lopen: je komt dan bij de brug waar vogelaars zitten. Ga er gewoon eens kijken. Ze vertellen je graag vrijblijvend over hun passie. En als je zin hebt kun je een wandel of boot excursie boeken.

En ja, iedereen wil je een hand geven en een praatje maken met je en ze onthouden bovendien heel goed hoe je heet. Soms irritant maar gewoon vriendelijk terugpraten, grapjes maken en gewoon aangeven als je het genoeg vindt werkt prima. Tip: ga ruim in de zee lopen als je afstand wil creëren. Zoals de hostess zei: ze hebben meestal 1 paar sneakers en willen die graag droog houden :)

Laatste tip: terug op de airport van Banjul kun je ook gewoon met Euro's betalen.
Neem wat Euro munten mee, is handig (maar de locals hebben liever dalasi's qua fooi).

Kamertip: De appartementen beneden hebben een groter terras, grasveld voor het terras en een veel betere wifi-ontvangst!
Datum van verblijf: januari 2020
Beoordeeld op 7 februari 2020

Gezellige lokatie aan het strand met diverse restaurant om de hoek bij het hotel. Mooie kamers voorzien van geluidloze airco, koelkast, tv, kookplaat en waterkoker. Wifi laat wel wat te wensen over, valt vaak weg en is op de bovenverdieping echt slecht. Heerlijke ligstoelen met parasol bij het zwembad en op het strand ook ligstoelen te huur voor 50 dalasi. Mooie tuin met diverse vogels en reptielen. Elke ochtend vers brood bezorgd bij je kamer en koelkast gevuld met eerste behoefte. Mooie rustige lokatie met voldoende uitwijk mogelijkheden om de drukte op te zoeken.

Kamertip: Mooiste blok is C
Datum van verblijf: februari 2020
Beoordeeld op 29 december 2019 via mobiele applicatie

We hebben het heerlijk gehad hier in Kotu. Vriendelijk personeel. Erg vrolijk en áltijd een gesprekje. En een goed verzorgd kerstbuffet gehad!
Buiten het hotel wordt je door iedere Gambiaan aangesproken, ze vragen je naam en hoe je het gaat, altijd willen ze je vertellen over je business , hoor het aan, bedank ze en zeg dat je het óf al gedaan hebt, of misschien later dit wel wilt. Alles afdingen, is ook aan te raden... tenzij je de achterlijke prijzen graag accepteer en het er voor over heb. Verder geen last van criminaliteit , wel willen ze graag aan je verdienen. .. allen de glimlach en de zon is gratis;-)Voor onze dochters van 14 en 17 was het goed te doen, maar af en toe zijn de gesprekjes erg opdringerig voor ze, iedere jongen wilt graag met ze daten en een uitnodiging voor Holland...

Datum van verblijf: december 2019
Beoordeeld op 21 december 2019

Goede appartementen met dagelijkse schoonmaak. Dichtbij een mooi strand, vriendelijke mensen en goede bedden. Als je meer van Gambia wilt zien is het handig een locale gids te huren dan kom je op de mooiste plekken voor een heel redelijke prijs(is ook goed voor de locale mensen). Mijn gids was Yahya tel. 002207821881,een goede en zeer betrouwbare gids. Ik hoop volgend jaar weer te gaan.

Kamertip: Ik zou een benedenkamer met airco nemen.
Datum van verblijf: december 2019
Beoordeeld op 5 augustus 2019 via mobiele applicatie

Eenvoudig, schoon, basic en rustig! Ik hou er van. Ontbijt is prima, stokbroodje voor je deur. Bedden zijn even wennen maar vanuit deze plek kun je alle kanten op. Vlak bij levendig pleintje en bij domino’s. Twee keer hier geweest, erg goed bevallen. Mooi uitzicht vanaf het balkon op het strand en direct aan het strand.

Datum van verblijf: oktober 2018