“Lekker eten bij Pierre”
Beoordeling van Le Bon Vivant

Le Bon Vivant
Geclassificeerd als nr. 9 van 82 Restaurants in Franschhoek
Keukens: Nederlands
Geschikt voor: Romantisch, Lokale keuken, Speciale gelegenheden, Zakelijke bijeenkomsten
Dineropties: Lunch, Na sluitingstijd, Ontbijt, Diner, Reserveringen
1 april 2020 beoordeeld

Pierre Hendriks is een topkok. Hij weet ieders tong te strelen. Wij komen hier al 8 jaar en iedere keer als wij in Franschhoek zijn bezoeken wij hem 3 tot 4 keer per jaar. Pierre kan er wat van!!

Datum van bezoek: februari 2020

23 december 2019 beoordeeld

Elke keer als we in Franschhoek zijn dineren we 2x bij onze landgenoot. Het was altijd fantastisch en we maakten foto's van de gerechten, omdat het net schilderijtjes waren. We hebben destijds in een review geschreven dat een restaurant als dit in Nederland minstens één Michelin ster zou krijgen. Maar deze vakantie was het knudde. We zijn inmiddels wat ouder, dus we hebben alleen een hoofd- en een nagerecht genomen. Het hoofdgerecht bestond uit 3 stukjes springbok, op 3 manieren bereid. 2 ervan waren taai en lauw, de laatste was heerlijk en mals. Het nagerecht, banaan/chocoladetaart was oud en droog, de decoraties erop waren niet meer knapperig, maar slap. Pierre was heel even aanwezig in de keuken. Wij zwaaiden hem toe, hij zwaaide terug, maar hij nam niet de kleine moeite om even naar ons toe te komen, hoewel wij de enige gasten waren in zijn restaurant. De reservering die wij voor 2 avonden nadien al hadden gemaakt hebben wij om al deze redenen geannuleerd. De serveerster ratelde zonder enige bezieling het menu af, kwam nooit eens vragen of alles naar wens was. Wat jammer allemaal. Wij hadden een verblijf in Franschhoek voor de laatste 8 dagen van ons verblijf in ZA gepland, grotendeels voor culinair genot in Le Bon Vivant. Gelukkig hebben we elders wel voortreffelijk gegeten. Elke avond reden wij op de terugweg naar ons verblijf langs, maar steeds was Le Bon Vivant nagenoeg leeg. Geen wonder.

Datum van bezoek: december 2019
13 december 2019 beoordeeld

Jammer, gereserveerd en aangegeven beiden eten geen coquilles en witvis, worden in de ochtend gebeld om reservering te bevestigen, nogmaals wensen doorgegeven. Komen in het restaurant en is het niet bekend, niet goed doorgegeven. Krijgen het menu terwijl we al eerder doorgegeven hadden dat we het 7 gangen menu wilden. De coquilles werden vervangen door Tofu, wat een tegenvaller niet lekker kon ook wel iets anders zijn aangezien we niet Vegan zijn. De witvis werd helemaal niet vervangen, was gewoon het gerecht maar dan zonder vis, ook jammer.
Wijnglazen stonden vaak leeg, moest vragen om bijgevuld te worden.
Bediening niet erg alert.
Al met al waren de verwachtingen hoog maar het was qua prijs/kwaliteit niet naar verwachting.

Datum van bezoek: december 2019
2 december 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

perfect gegeten met vollop persoonlijke begeleiding.
goede bediening.
fraaie gerechten.
goed samengesteld menu.
en heerlijke wijnen

Datum van bezoek: november 2019
3 november 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Gezellige plek in aangenaam dorp. Vriendelijke bediening, lekker en fijn bereid eten, voldoende, mooie wijntjes, ... kortom a place to be and to come back. Een echte aanrader!

Datum van bezoek: november 2019

Reizigers die Le Bon Vivant bekeken, bekeken ook

Franschhoek, Western Cape

In Le Bon Vivant geweest? Deel je ervaringen!