“Kwaliteit, sfeer en teamwork”
Beoordeling van Le Coin Francais

Le Coin Francais
Geclassificeerd als nr. 3 van 82 Restaurants in Franschhoek
16 maart 2020 beoordeeld

Wat ons betreft naast Camphors een Zuid-Afrikaanse topper. Darren badenhorst heeft een inspirerende sommelier en gastvrouw naast zich, maar ook de andere leden van het team maken indruk. De sfeer in estaurant is ontspannen, iedereen heeft tijd voor een praatje met inhoud. Wij namen het verkorte menu en namen - behalve de eend - telkens verschillende gerechten. De wine-pairing was intrigerend: een glas ZA Malbec bij het voorgerecht, daarna bubbels en meer, Een doordach en opwindend concept: uitstekend teamwerk: topper.

Datum van bezoek: maart 2020

26 september 2019 beoordeeld

Toen mijn man en ik arriveerden vreesde ik even voor een onaangename avond. Het werd nl al snel duidelijk dat wij de enige gasten waren die avond! Ik vreesde er even voor dat alles snel snel zou gaan en dat we in no time weer buiten zouden staan. Dit was echter absoluut niet het geval. In tegenstelling tot wat we twee dagen eerder bij hun buren hadden meegemaakt, verliep hier alles rustig met voldoende tijd tussen de schotels. Het personeel was ook oprecht vriendelijk en behulpzaam. Maar het belangrijkste, het eten, dat speelde echt de show. Heerlijk, mooi gepresenteerd en gecombineerd met lekkere wijnen. Ik heb al gezegd dat k geen wijnkenner ben, maar ik kan wel een lekkere van een slechte onderscheiden. Trouwens, toen we er de voorafgaande avonden voorbij liepen, was het restaurant wel volzet. Dat het op onze avond niet het geval was bleek dus gewoon toeval te zijn

Datum van bezoek: september 2019
11 februari 2019 beoordeeld

Daren Badenhorst zet met zijn nieuwe restaurant een stap omhoog in culinair toch al niet slecht voorziene stadje Franschhoek. Uitstekende harmonieuze gerechten met perfect passende pairing wines. De service zeer goed. Het restaurant telt ongeveer 23 ruime zitplaatsen. De inrichting eigentijds. Dit is een Michelinster waard.

Datum van bezoek: februari 2019
19 januari 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Fantastisch gegeten in dit fine-dining restaurant op de Hugenoten-straat
Je kunt kiezen uit een 6 of 8 (6+2 extra gerechten) gangen diner.
Alles is even lekker en mooi opgediend.
De sommelier kan heel erg goed adviseren met bijpassende wijnen die je per glas neemt.
Uiteraard zijn de lokale wijnen het allerlekkerst bij de overheerlijke gerechten.

Datum van bezoek: januari 2019
22 november 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Vanavond hier het 6-gangen menu met aangepasteu wijnen gegeten. We reizen nu reeds twee weken door Zuid-Afrika en hebben al een paar top-restaurants bezocht (o.a la Colombe in Constantia). Hier wordt ook op heel hoog niveau gekookt: zeer verfijnde en goed uitgebalanceerde gerechten. Voor Zuid-Afrika wellicht prijzig, maar naar onze maatstaven niet duur voor dit niveau. Uitstekende bediening, met goede uitleg over wijn en spijs. Hier moet je een keer gegeten hebben!

Datum van bezoek: november 2018

Reizigers die Le Coin Francais bekeken, bekeken ook

In Le Coin Francais geweest? Deel je ervaringen!