“Goed eten maar voor ons niet meer.”
Beoordeling van Mie Van Bart

Mie Van Bart
Geclassificeerd als nr. 6 van 7 Restaurants in Zemst
3 september 2021 beoordeeld via mobiele applicatie

Goede chef maar de keuken heeft hulp nodig om de wachttijden in te korten. Zeker als er 4 personen voor de bediening staan en er weinig van bakken.
Voor ons niet meer.

Datum van bezoek: september 2021

13 augustus 2021 beoordeeld

Gezellige avond met vrienden liep helemaal fout. Een korte opsomming:

- Bestelling aperitief na 10-15min
- Bestelling eten na 20min
- 2de beste bestelling eten na 1,5u want de eerste bestelling was kwijt. Dan moesten we ons maar tevreden stellen met een sorbet VOOR ons eten - strange, als je nog niets gegeten hebt.
- Extra brood gevraagd: niet gekregen
- Verkeerde gerechten geleverd die we dan toch maar moesten nemen.
- 1 gerecht echt geweigerd wegens allergie (mosselen), nochtans 2 maal correct besteld. Dat duurde dan nog eens 20 min
- Gerechten die bij andere tafels er niet meer waren, bij ons plots terug wel
- Tafels die na onze 2de bestelling alsnog eerder werden bediend voor exact dezelfde gerechten
- 2 keer toe foute bestellingen van drank aan onze tafel
- Toen we de kelner riepen, dacht hij dat we de rekening vroegen, terwijl we nog geen eten hadden gezien
- Foute afrekening met gerechten & dranken die we niet hadden gevraagd (en niet 1 fout of bon)
- Na dat we de rekening al vroegen, nog komen vragen als we dessert wensten (en nee het was niet van het huis na het voorgaande)
- Rekening duurde ook makkelijk 20min
- Plots ging de muziek met een pak naar boven zodat een gesprek aan tafel heel moeilijk werd.
- Zaakvoerder die heel onvriendelijk reageerde als we enigszins blijk gaven van onze irritatie en vond dat wij onbeleefd waren wat echt echt niet het geval was. We waren de capriolen gewoon beu. Blijkbaar vond de zaakvoerder het niet kunnen. Daarenboven had hij niet de guts om het zelf te komen uitleggen, maar stuurde een jonge behoorlijk onervaren kelner om de bui te vangen.
- Covid is bijna onbestaande in dit restaurant. Tafels staan veel te dicht bij elkaar. Zeker geen 1,5m tussen, laat staan plexi's.

Ik zal ook een beetje positief zijn: de gerechten waren OK.

Maw: wij komen er NOOIT meer terug.

Tot slot nog een oproep aan deze nieuwe zaakvoerder - ik hoop echt dat u dit leest: Ofwel gaat u horeca en klanten benaderen zoals het hoort ofwel blijf er gewoon weg aub. Op deze manier hebt u niets verloren in dit vak en eigenlijk een aanfluiting voor uw collega-horeca-ondernemers.

Datum van bezoek: augustus 2021
1 augustus 2021 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat valt er te zeggen? Je ziet uit naar een leuke avond met goede vrienden en selecteert een restaurant in de buurt. In alle eerlijkheid, het was onze vierde keus maar desalniettemin zagen we uit naar een leuke avond. Onze eerste ober was duidelijk nog in opleiding wat ertoe leidde dat dingen verschillende keren moesten gevraagd worden. Maar iedereen moet leren, dus de mantel der liefde werd gebruikt. Het grote probleem kwam na een paar tapa’s waar we ongeveer 2h moesten wachten om onze hoofdgerechten te krijgen. Gelukkig was er een vriendelijke andere ober die ons kwam uitleggen dat er een fout was gebeurd in de keuken. (Amper) 30’ min later kwamen onze lauwe hoofdgerechten dan toch op tafel met de boodschap dat we gratis desserten kregen. Onze fles witte wijn die ondertussen warm geworden was werd voorzien van 4 ijsblokjes zodat die toch enigszins drinkbaar werd. Aangezien we geenszins interesse hadden in desserts, na 3h tafelen, vroegen we de rekening. Nadat die na 30’ nog altijd niet gearriveerd was stonden we recht en ging ik recht naar de kassa om de rekening te vereffenen. Daar bleek niemand in staat te zijn met mij af te rekenen en een duidelijk oversture maitre had de hulp nodig van opnieuw die professionele ober om mij te helpen. Ook mijn protest naar de maitre toe werd in de wind geslagen met de boodschap dat ik onvriendelijk was. Ik gaf aan een recensie te schrijven waartoe de maitre me verder stimuleerde. Bij deze, ik hou me aan mijn woord!! Voor ik afsluit, nog even een pluim voor de ober die zo behulpzaam was. Als hij ooit een restaurant start, sta ik eerst in de lijn. Voor wat dit restaurant betreft, never again....
Als afsluiter, als in covid tijden meer dan 60 man in dit restaurant kunnen plaatsnemen, met een overflow in de regen buiten, kan ik alleen maar hopen dat de gemeente de nodige controles uitvoert en de nodige maatregelen treft. Geen CO2 meter te bespeuren en alle ramen potdicht, zelfs al liep de temperatuur in de zaak op, oa door de grote hoeveelheid mensen op een kleine ruimte. Voor al diegenen die het lot willen tarten, this is the place to be. Aan de gemeente Zemst/Kastze: misschien eens (onaangekondigd) controleren?

Ik heb gigantisch veel respect voor alle horeca mensen die door gigantisch moeilijke tijden gegaan zijn. Maar alles regels in de wind slaan en niet in staat blijken aan de verwachtingen te voldoen, is niet de juiste weg. Ik selecteer in de toekomst mensen die daar wel toe in staat zijn....

Datum van bezoek: juli 2021
1 juli 2021 beoordeeld

1u15min moeten wachten tot ons 1e drankje, 2u30 tot we ons eten kregen, de hamburger bleek dan op te zijn voor 2man, dan maar steak genomen die veel te doorbakken was met verbrande korst, 4 tafelbroodjes voor 5 man etc. Ik heb heel veel respect voor de horeca en ik begrijp dat het in deze tijden niet makkelijk is, maar dit was erover sorry, we kwamen hier vaak en graag maar ons zie je jammer genoeg niet meer terug.

Datum van bezoek: juli 2021
16 juni 2021 beoordeeld via mobiele applicatie

In het verleden hier meermaals komen eten. Blijkbaar zijn er nieuwe uitbaters want we kregen bij aankomst onmiddellijk een aperitief van het huis hetgeen op zich wel attent is.
Er werd beslist om hierbij wat aperitiefhapjes te bestellen hetgeen ongeveer een kwartiertje later op tafel stond. (hetgeen op zich zeker ok is)
Gelijktijdig met het bestellen van de aperitiefhapjes, werd eveneens het hoofdgerecht besteld.
Wij waren om 18u30 in de brasserie en kregen pas om 20u20 ons hoofdgerecht. Geen enkel probleem om even te moeten wachten op het eten maar bijna 2 uur wachten tussen aankomst en het krijgen van het hoofdgerecht, lijkt me net iets te veel.
Niettegenstaande het zaalpersoneel zeer vriendelijk was, leken ze mij totaal niet georganiseerd maar eerder chaotisch.
Het eten op zich was zeker niet slecht maar ook niet spectaculair.
De kans dat we nog teruggaan bij Mie van Bart is zeer klein...

Datum van bezoek: juni 2021

Reizigers die Mie Van Bart bekeken, bekeken ook

Zemst, Vlaams-Brabant

In Mie Van Bart geweest? Deel je ervaringen!

© 2021 TripAdvisor LLC Alle rechten voorbehouden.