Opslaan
Perfect geregeld

Beoordeeld op 28 januari 2020
RogierdeBruijn
Geweldige ervaring!

Een aanrader voor wie graag eens gaat rijden in het zuiden van Spanje rond Malaga. Tracks, tracks ... meer lezen

Beoordeeld op 27 januari 2020

vanaf 9,12 US$
vanaf 445,48 US$
vanaf 337,19 US$
Beoordeeld op 28 januari 2020

De mate van persoonlijke service overstijgt je verwachtingen. Het is super voor elkaar op het Adventure Rider Center. De omgeving is prachtig om te rijden en je techniek te verbeteren. Het complete team is er om je een fantastische tijd te geven.

Datum van activiteit: januari 2020
Beoordeeld op 27 januari 2020

Tracks, tracks, en nog eens tracks gaande van super easy tot loodzwaar.

Adventure rider centre in Mijas wordt gerund door een familie met PASSIE.
Ongelooflijk onthaal door Kaz en Jaz (echte schatjes), uitmuntend en splinternieuw materiaal, recente motoren (Sherco, Hva en 1 KTM freeride) Het uitkiezen van je materiaal was als het ware gaan shoppen in een motorzaak.

Baz, de uiterst bekwame en super sympathieke gids, leest de groep perfect en maakte het gedurende onze trips steeds voor iedereen uitdagend.
Bij verschillende hill climbs, waarbij op voorhand geweten is dat het materiaal er niet ongeschonden gaat uitkomen, worden de deelnemers toch aangemoedigd om verder te proberen. Bovendien zijn de gidsen heel actief bij het oprapen en trekken en sleuren.

Ook heel leuk was het om onderling te kunnen wisselen tussen 300 2t en 250-300-350-450-501 4t. Instellen vering onderweg?? Just ask..
Motor uit tijdens rit? ( dit was de enige KTM trouwens ) Een van de sluiters staat motor af en binnen de korste keren wordt er gezorgd voor de oplosssing.

Ook na de ritten wordt er meer dan tijd vrijgemaakt om na te praten met een natje en een droogje.

Kortom, ik was zwaar onder de indruk.

Datum van activiteit: januari 2020
Beoordeeld op 31 mei 2018 via mobiele applicatie

Reeds voor tweede maal enduro dagje gevolgd bij deze super aardige mensen, een echte aanrader, zowel de 350cc Husqvarna motoren als de accessoires zijn van topkwaliteit !
De bergen in Mijas en omstreken zijn een ideale locatie voor dit avontuur. De begeleiding is heel vriendelijk en men leert enorm veel op een korte periode.
Baz en Karen, bedankt voor deze leuke dag en zeker en vast tot binnenkort nog eens

Datum van activiteit: mei 2018
Beoordeeld op 2 april 2018

Einde Januari ben ik voor 5 dagen naar Malaga gevlogen voor de drie daagse enduro cursus. Met Ryanair was dit goed te doen, retourtje Düsseldorf-Malaga koste me 44 euro zonder bagage.
Van tevoren uitgebreid en zeer vriendelijk contact gehad met Kaz die alles tot in de puntjes heeft geregeld en antwoord heeft gegeven op al mijn vragen. Aangekomen op het vliegveld heeft Kaz mij daar opgehaald en zijn we met het busje naar het hotel in Mijas gereden. Hotel is netjes met een prima ontbijt en in het centrum van Mijas gelegen, restaurantjes, barretjes en supermarkt op twee minuten lopen vanaf het hotel. Wel een typisch Spaans hotel met wanden van papiermarche dus mocht je een lichte slaper zijn neem een paar oordopjes mee.
De volgende ochtend stond Kaz weer voor de deur om mij en een andere rijder op te halen. Bij aankomst stonden de motoren al te wachten op hun avontuur, na alle papieren te hebben ingevuld over naar de bescherming en kleding. Kleding, helmen en laarzen alle van topkwaliteit en nieuw of bijna nieuw. Ik had een paar kniebeschermers die niet echt lekker zaten en er werden kosten nog moeite gespaard om dit op te lossen, nieuwe andere kniebeschermers werden uit de kleine shop getrokken en geprobeerd, ze streven er daar werkelijk naar om de allerbeste ervaring te bieden.
Op basis van een kort gesprekje met Baz en Steve kon ik of zelf kiezen wat voor motor ik wilde rijden die dag, alle motoren van 150 tot 450 cc in tweetakt en viertakt van de firma Husqvarna zijn werkelijk in topconditie en niet ouder dan twee jaar. Op basis van mijn ervaring kwam ik uit bij een 350 cc viertaktmotor waar ik geen seconde spijt van heb gehad.
Vanaf dat moment werden we overgedragen aan Baz en Steve, twee professionele rijders die hun sporen verdiend hebben en een kennis en ervaring bezitten die zijn werkelijk uitmuntend te noemen zijn.
De omgeving rond Mijas is een grote speeltuin met een enorme diversiteit aan terreinen, van bergen met steile wanden, kleine paadjes over bergruggen, tot rivieren en rivierbedden. En alles is daar voor jou plezier. In tegenstelling van wat we in Nederland gewend zijn ben jij hier degene die bepaald waar de grens ligt en niet iemand die je zegt wat je mag en niet mag. Maar Baz en Steve pushen je echt tot een punt waar je continu progressie maakt en iets leert. Baz is met zijn ingenieurs achtergrond een uitmuntende leraar die zeer goed in staat om je uit te leggen hoe iets functioneert en hoe je daar mee om moet gaan.
Je rijdt in een klein groepje met bijvoorbeeld Baz voorop en dan Steve achteraan als hekkensluiter, dit is dan niet flauw en suf achter elkaar aanrijden (kan zo en zo niet in die omgeving) maar met een redelijk tempo waar je continu moet opletten en kan spelen met de omgeving, Baz laat bijvoorbeeld geen mogelijkheid onbenut wanneer hij iets als schans kan gebruiken om een sprongetje te maken of op zijn achterwiel rond te rijden. Wanneer het andersom is en Steve rijd voorop dan moet je jezelf keihard concentreren want dat gaat het aanzienlijk omhoog en wordt het ‘motorcross meets enduro’. Het is heel tof om het verschil in rijstijlen zo te ervaren en je zelf je eigen voorkeur vindt. Gelukkig worden deze intensive momenten afgewisseld met brunch en lunch waar er gezellig wordt gekletst en je de tijd hebt om iedereen te leren kennen.
Het einde van de dag is wanneer iedereen compleet gesloopt is, dat kan om 4 uur zijn maar ook om half zes, mag je zelf aangeven.
Al met al was het een fantastische ervaring waar ik ook bizar veel heb geleerd in drie dagen, werkelijk elke euro waard.
Joel

Datum van activiteit: januari 2018
Beoordeeld op 9 september 2016

Net terug van een weekje Enduro in Spanje, adrenaline nog in het lijf. Ik deel hierbij graag de geweldige ervaring die ik heb met Adventure Rider Centre van Baz & Kaz.

Ik (een beginner) samen met een vriend met meer ervaring zijn drie dagen op pad geweest met Baz in het ruige landschap van Mijas en omgeving. Bij toeval hier terechtgekomen aangezien we ons aanvankelijk bij een Nederlandse partij hadden aangemeld die ons wegens een ongeval heeft overgeboekt naar Adventure Rider Centre dat wordt gerund door een Engels stel. Ik zal nooit weten hoe het ons bij deze Nederlandse partij was bevallen, maar Baz & Kaz hebben ons drie geweldige dagen bezorgd.

Mijn ervaring met buitensport/ adventure organisaties is dat het vaak zeer relaxte en enthousiaste mensen zijn, maar dat de uitrusting vaak wat verouderd is en dat de organisatie hier en daar wat rammelt. Nou, zo niet in dit geval. Enthousiast 100%, maar ook al het materiaal is op en top verzorgd door Kaz (de vrouw van tour guide Baz). Perfecte rijkleding, schoon en heel en de motoren werden iedere avond door hun eigen monteur nagekeken. Ook organisatie, planning en communicatie vooraf en tijdens het verblijf was prima geregeld door de uitermate vriendelijke Kaz, die overigens zelf ook de nodige prijzen heeft binnengesleept in de motorcross in Engeland.

Maar goed, dan het rijden zelf. Het landschap is zeer gevarieerd, zand, gravel droge rivierbeddingen met flinke keien, steile heuvels etc. etc. Kaz nam alle tijd om ons middels oefeningen vertrouwd te maken met de motorfietsen en om onze rijvaardigheid in te schatten. Het programma werd daar op aangepast, maar wij werden continue gepusht om steeds en level verder te gaan (op een uiterst prettige manier overigens). Dit houdt in dat het niet alleen maar achter de gids aanrijden is, maar ook zeer nuttige up en downhill trainingen waarbij je echt leert hoe je je motor moet beheersen (letterlijk met vallen en opstaan). In de drie dagen dat wij met Kaz hebben gereden hebben we een ongeloofelijke progressie doorgemaakt dankzij zijn persoonlijke aandacht en geduld! Spectaculair voor beginners, maar zeker ook gevorderden want deze Engelsman ‘woont’ zijn hele leven al op een motorfiets en kan daardoor menigeen wat bijbrengen.

Tussen de ritten door een stop voor koffie of lunch in pittoreske plaatsjes tussen de lokale bevolking, heerlijk gegeten. En ook niet onbelangrijk, Kaz is een zeer goede verhalenverteller met typisch Engelse humor.

Kortom, wij hebben een geweldige week gehad en gaan zeker terug!

Thanks Baz & Kaz for giving us this great Enduro experience!

Stefan

Datum van activiteit: september 2016