“Perfecte klassieke Franse keuken”
Beoordeling van Le Huteau

Le Huteau
Geclassificeerd als nr. 1 van 1 Restaurants in Plomion
Keukens: Frans
7 augustus 2020 beoordeeld

Op aanraden van de hoteleigenaar zijn we bij dit restaurant terecht gekomen, omdat we iets te vieren hadden. Bij binnenkomst zie je al meteen dat dit een klassiek Frans restaurant is, met mooie ingedekte tafels, veel tafellinnen, glazen en bestek. De eigenaar is de gerant, zijn vrouw is de chef-kok. Beiden zijn op leeftijd en het restaurant staat dan ook te koop.
Uit de menukaart kozen we als voorgerechten de Noix de coquilles st. Jacques en de kreeft. Als hoofdgerecht viel onze keuze op de zwezerik en de tarbot-filet. De omvang van de gerechten was meer dan voldoende en door de klassieke zware roomsauzen waren het behoorlijk zware gerechten, maar zo af en toe mag dat wel en is het verdomd lekker! De gerechten lieten we vergezellen van een fles Gewurztraminer. Als dessert koos ik voor het kaasassortiment, waarbij op mijn verzoek geen blauwschimmelkaas geserveerd werd en deze vervangen werd door een andere kaassoort. Het andere voorgerecht was een soort bavarois/semi-freddo van rood fruit. En toen.... toen kwam het addertje onder het gras. Op onze vraag of hij er een lekker dessertwijntje bij had, antwoordde hij eerst ontkennend en toen bedacht hij zich opeens en zei dat hij nog wel een kleine fles zoete Gewurztraminer had. Dat leek ons wel iets. Toen hij de fles echter openmaakt, bekroop me opeens het gevoel dat deze drank niet per glas, maar per fles ging. En dat bleek zo. Nadat we met z'n tweeën dus maar een halve liter dessertwijn opgedronken hadden en om de rekening vroegen, bleek dat dit 'kleine' flesje maar liefst 55 euro kostte. Dat was precies 25% van de gehele rekening.... Ik ga er vanuit dat het geen gevalletje van toeristen-oplichting is geweest, maar vond het achteraf toch niet echt gepast.
Echter, het eten is er voortreffelijk, en als je met een klein gezelschap iets te vieren hebt, is dit een geweldige plek voor de liefhebbers van de traditionele, klassieke Franse keuken.

Datum van bezoek: augustus 2020

28 augustus 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Hier heerlijk gegeten, het verrassingsmenu was zeer gevarieerd en vakkundig bereid. Prijzen op de kaart zijn relatief hoog maar de bereiding maakt dat goed. Mooie wijnkaart, prettige bediening en sfeervolle ambiance. Aanrader!

Datum van bezoek: augustus 2019
7 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We hebben heerlijk geluncht in dit fantastische restaurant. Het eten was met zeer veel zorg bereid, het was verrassend qua keuze en de gastheer maakte het geheel helemaal af. Met oog voor detail en een bijzonder vriendelijke en attente houding, zorgde ervoor dat we ons zeer welkom voelden. Zeker aan te bevelen!

Datum van bezoek: augustus 2018
28 december 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een heerlijk restaurant. Zeer vriendelijke bediening. Erg persoonlijk en gezellig. Het eten is werkelijk subliem. We hadden zwezerik, eend en hert. Top! Fantastisch dessert. Een echte aanrader.

Datum van bezoek: december 2017
11 september 2013 beoordeeld via mobiele applicatie

Hier het menu gegeten tegen eennette prijs. Prima gegeten met goede bediening. In het weekend erg druk, dus dan reserveren.

Datum van bezoek: augustus 2013
    • Sfeer

Reizigers die Le Huteau bekeken, bekeken ook

In Le Huteau geweest? Deel je ervaringen!