Agoda.com
Eenvoudig en snel boeken
Vio.com
Beoordeeld op 11 september 2022

Geen standaard B&B of hotelkamer, maar slapen in de sacristie van een voormalig klooster uit 1834. Alle lof voor onze lieve gastvrouw Sophie en de hond Benthe.
Vanuit deze mooie plek hebben we mooie fietstochten gemaakt in de omgeving.
Het enige nadeel in deze omgeving is dat er amper goede fietspaden zijn. Vaak fietsten we op de openbare weg en denderde het verkeer gevaarlijk naast ons heen.
Maar misschien hadden we wat meer onze best moeten doen om andere fietsroutes te kiezen. Kortom Rosario is een mooie plek om te verblijven.

Datum van verblijf: september 2022
Sofie Leconte, Overig van Rosario, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 11 september 2022

Dames,
Jullie waren fijne gasten,
Dank je voor de bijzondere foto's. Vanuit dit perspectief had ik Rosario nooit eerder gezien !

Hartelijk,
Sofie.

Beoordeeld op 9 september 2022

Ten eerste dank voor het feit dat we hier zo gasvrij zijn ontvangen. Bij het binnentreden van de locatie was ik verpletterd door de schoonheid en stilte. Meteen een gevoel gekregen dat ik hier mezelf kon zijn. Het Pajottenland, de omgeving is wonderschoon, maar stap je de poort binnen van Rosario, dan waan je jezelf in het noorden van Toscane. De prachtige tuin, ongerept en rustgevend, het natuurzwembad, zorgde voor een beleving voor mij dat mijn volle hoofd van het leven van alledag nu eindelijk alles eens los kon laten. Dit is gelukt! Ik kon op het moment in Rosario de ontspanning vinden die ik zocht. Heel blij deze ervaring mee te hebben gemaakt. Sofie, tot de volgende keer. Nogmaals dank.

Kamertip: In onze kamer was alles aanwezig wat we wenselijk vonden.
Datum van verblijf: september 2022
Beoordeeld op 3 juli 2022

Een verblijf in Rosario is niet voor iedereen. Wil je nachtleven, shoppen en veel drukke animatie, blijf dan maar thuis. Ik ga er geregeld naar toe voor hun sublieme concerten in de gerenoveerde kapel, soms zit ik aan tafel lekker te eten met 4 mensen, soms met 20, waarbij in alle talen wordt gebabbeld en verbroederd met gasten van B&B Rosario en Laplace (om de hoek), met de artiesten en hun partners, met vrijwilligers die een handje komen toesteken in de tuin (inclusief frambozen plukken!) en met de lieve Sofie die hier de hele boel runt met de steun avn Johan. n Trappistje na het concert gaat er ook altijd binnen. Ik vermoed dat de Trappisten deze stilteplek sponsoren en dat ze goed weten waarom; kwaliteit en rust, ook in de bibliotheek, het meditatiezaaltje, de zwemvijver, de buitenzithoek...

Kamertip: Kies Rosario voor eenvoud, en Laplace voor sublieme kamers in historische ruimten.
Datum van verblijf: juni 2022
Beoordeeld op 26 november 2021

Ik kan het iedereen aanraden: twee keer per jaar een midweek in B&B Rosario te Bever.

Rosario is een oud nonnenklooster, dat op een onwaarschijnlijk mooie manier tot een B&B werd omgevormd. Alle ruimtes van het gebouw lijken zo perfect in balans en stralen warmte en rust uit. Je mag overal rondlopen en verwonderd zijn. In de kapel, de stilteruimte, de grote warme bibliotheek, de prachtige tuin. Zelf logeerde ik voor de tweede keer in Surplace, een bijgebouw, dat bestaat uit een aantal schrijverskamers. De mijne is gebouwd in de oude duiventil van het gebouw en er staan dan ook nog een aantal oude duivenkooitjes als decoratie. Als ik in Bever ben, zit ik meestal gewoon daar, op mijn bed of aan de houten tafel, te schrijven of te lezen tussen de vele warme lampjes. Het voelt echt als thuiskomen, als ik daar ben. Er moet niks, de tijd duurt daar zo heerlijk lang, en ik word vijf dagen lang niet overprikkeld. ’s Morgens, ’s middags en ’s avonds krijg ik eten van Sofie aan de lange houten tafel, waar ik samen met haar en de andere gasten eet. Praten mag. Stil zijn mag ook. Ik ben niet zo goed in samen stil zijn, dus ik praat veel. Na het ontbijt maak ik meestal een wandeling in de buurt met mijn verrekijker. In de namiddag krijg ik een mindful taakje van Sofie. Deze week mag ik een uur gedroogde rozemarijn van takjes ritsen en mij tegoed doen aan de geur van mijn lievelingskruid. Verder is het luisteren naar de kerkklokken, genieten van de tijd die daar zo enorm lijkt te vertragen en van het gevoel in een gebouw rond te lopen dat jou volledig lijkt te begrijpen, waar jij helemaal tot jezelf kan komen. Bedankt, Johan, voor jouw prachtige project. Bedankt, Sofie, voor de gastvrijheid, het luisteren en de mooie verhalen en bedankt, Rosario, gewoon omdat jij er bent.

Tot in april.

Datum van verblijf: november 2021
Beoordeeld op 8 augustus 2020

Ik was op zoek naar een plek om enkele dagen in alle rust aan mijn gedichten te werken en dat is gelukt. Rosario en Hotel Sur Place zijn schitterende plaatsen waar je hartelijk ontvangen wordt in een ongedwongen sfeer. Het voormalig klooster met de mooie kapel, de machtige tuin met vele hoekjes en kantjes, de weelde aan boeken...zijn allemaal de moeite waard. Je kan er met andere gasten in gesprek gaan als je dat wil. Het is er heerlijk kalm, niks moet. In de omgeving kan je goed fietsen en wandelen. Een aanrader. Ik hoop hier terug te komen.

Datum van verblijf: juli 2020