Beoordeeld op 8 augustus 2020

Ik was op zoek naar een plek om enkele dagen in alle rust aan mijn gedichten te werken en dat is gelukt. Rosario en Hotel Sur Place zijn schitterende plaatsen waar je hartelijk ontvangen wordt in een ongedwongen sfeer. Het voormalig klooster met de mooie kapel, de machtige tuin met vele hoekjes en kantjes, de weelde aan boeken...zijn allemaal de moeite waard. Je kan er met andere gasten in gesprek gaan als je dat wil. Het is er heerlijk kalm, niks moet. In de omgeving kan je goed fietsen en wandelen. Een aanrader. Ik hoop hier terug te komen.

Datum van verblijf: juli 2020
Beoordeeld op 18 maart 2020

In een mooi gerenoveerd klooster en het daarbij horende hotel surplace heb ik bijna 6 maanden gewoond.
In ben in al die maanden zeer goed verzorgt in een huiselijke sfeer door de lieve Sofie en Johan.
De mooie kamer in surplace is met veel hout-interieur gebouwd en voorzien van tv en WiFi er is ook een badkamer met wc en douche op de kamer.
Het tweepersoonsbed bed heeft een geweldig matras en ik heb er heerlijk op geslapen.
Voor de rest heb ik er goed gegeten, met morgens een goed ontbijt om de dag te starten en s'avonds een lekker Dinner, de leuke gesprekken die we elke avonden voerde gaven mij een huiselijk gevoel waardoor ik me zéér thuisgevoelt.

Sofie en Johan nogmaals hartelijke bedankt voor de leuke tijd die ik bij jullie hè gehad.

Datum van verblijf: februari 2020
Reistype: Reisde voor zaken
Beoordeeld op 30 december 2019

Heel fijn verblijf in een B&B / hotel in een gerenoveerd klooster (met tuin erbij ca 6000m²). Ontvangst heel hartelijk, waarbij je vrij bent in de keuze om interactie te hebben met de eigenaars, of om de rust op te zoeken in de (grote) bibliotheek, tuin of omgeving. Lekkere maaltijden worden door de gastvrouw vers bereid en genuttigd aan gemeenschappelijke houten tafel. Klein dorpje, met Spar op wandelafstand. Gratis parkeren aan de kerk vlakbij. Wandelingen (knooppuntenroutes) starten aan de kerk. Komen hier zeker nog terug.

Kamertip: Je kan overnachten in het klooster zelf (slaapkamers gericht op individuen) of in het gelieerde hotel 100m verder (individuen en koppels)
Datum van verblijf: december 2019
sofiel369, Eigenaar van Rosario, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 20 februari 2020

Dag Mike,
Dank voor je beoordeling.
Altijd fijn te lezen dat gasten het hier naar hun zin hebben.
Sofie.

Beoordeeld op 15 oktober 2019

Tijdens wandelweekend langs knooppunten van netwerk Pajottenland hebben we één avond en nacht verbleven in dit prachtige oude kloostergebouw. Zeer hartelijk ontvangen door de gastvrouw die de tijd nam om ons dit mooie domein te laten verkennen waar ze zo duurzaam mogelijk leven.
We kregen 's avonds een heerlijke, huisgemaakte drie-gangenmaaltijd, 's ochtends een uitgebreid biologisch ontbijt. Slaapkamers zijn basic maar zeer praktisch ingericht, incl. wastafel. Douches in een aparte ruimte, waar elke kamer zijn ruime, afgesloten privé douche heeft. Zeer aangename en mooie gemeenschappelijke ruimtes (keuken, bibliotheek) en prachtige tuin. Het klassiek concertje in de kapel waar we spontaan voor werden uitgenodigd, was een bijzondere bonus!
Je voelt dat hier alles met grote zorg en passie wordt gedaan met respect voor mens en natuur. Een aanrader !

Datum van verblijf: oktober 2019
Beoordeeld op 14 oktober 2019

In Rosario kan je ten volle genieten van de rust, het super lekkere eten (ik zou het eten van de geweldige kokkin elke dag kunnen eten, onweerstaanbaar lekker! ;-) ), de mooie tuin, mooie wandelingen in de buurt, het mooie en met respect voor het verleden gerestaureerd gebouw,...

Kamertip: Super goede bedden in de standaard tweepersoonskamers
Datum van verblijf: oktober 2019