Vio.com
Beerse, België

Midweek in B&B Rosario om tot mezelf te komen

Beoordeling van Rosario
5,0 van 5 bollen26 nov 2021 beoordeeld
Ik kan het iedereen aanraden: twee keer per jaar een midweek in B&B Rosario te Bever.

Rosario is een oud nonnenklooster, dat op een onwaarschijnlijk mooie manier tot een B&B werd omgevormd. Alle ruimtes van het gebouw lijken zo perfect in balans en stralen warmte en rust uit. Je mag overal rondlopen en verwonderd zijn. In de kapel, de stilteruimte, de grote warme bibliotheek, de prachtige tuin. Zelf logeerde ik voor de tweede keer in Surplace, een bijgebouw, dat bestaat uit een aantal schrijverskamers. De mijne is gebouwd in de oude duiventil van het gebouw en er staan dan ook nog een aantal oude duivenkooitjes als decoratie. Als ik in Bever ben, zit ik meestal gewoon daar, op mijn bed of aan de houten tafel, te schrijven of te lezen tussen de vele warme lampjes. Het voelt echt als thuiskomen, als ik daar ben. Er moet niks, de tijd duurt daar zo heerlijk lang, en ik word vijf dagen lang niet overprikkeld. ’s Morgens, ’s middags en ’s avonds krijg ik eten van Sofie aan de lange houten tafel, waar ik samen met haar en de andere gasten eet. Praten mag. Stil zijn mag ook. Ik ben niet zo goed in samen stil zijn, dus ik praat veel. Na het ontbijt maak ik meestal een wandeling in de buurt met mijn verrekijker. In de namiddag krijg ik een mindful taakje van Sofie. Deze week mag ik een uur gedroogde rozemarijn van takjes ritsen en mij tegoed doen aan de geur van mijn lievelingskruid. Verder is het luisteren naar de kerkklokken, genieten van de tijd die daar zo enorm lijkt te vertragen en van het gevoel in een gebouw rond te lopen dat jou volledig lijkt te begrijpen, waar jij helemaal tot jezelf kan komen. Bedankt, Johan, voor jouw prachtige project. Bedankt, Sofie, voor de gastvrijheid, het luisteren en de mooie verhalen en bedankt, Rosario, gewoon omdat jij er bent.

Tot in april.
Datum van verblijf: november 2021
5,0 van 5 bollenKamers
5,0 van 5 bollenHygiëne
5,0 van 5 bollenService
Is er een probleem met deze beoordeling?
  • Agoda.com
    • Priceline
    7.9 km van Rosario
    15.5 km van Rosario
    Gratis parkeren
    Une partie de notre équipe professionnelle et bienveillante !
    23.6 km van Rosario
    zwembad aan de B&B-vakantiewoning
    14.8 km van Rosario
    22.3 km van Rosario
    Meer hotels in Bever bekijken
    Beoordeeld op 8 augustus 2020

Ik was op zoek naar een plek om enkele dagen in alle rust aan mijn gedichten te werken en dat is gelukt. Rosario en Hotel Sur Place zijn schitterende plaatsen waar je hartelijk ontvangen wordt in een ongedwongen sfeer. Het voormalig klooster met de mooie kapel, de machtige tuin met vele hoekjes en kantjes, de weelde aan boeken...zijn allemaal de moeite waard. Je kan er met andere gasten in gesprek gaan als je dat wil. Het is er heerlijk kalm, niks moet. In de omgeving kan je goed fietsen en wandelen. Een aanrader. Ik hoop hier terug te komen.

Datum van verblijf: juli 2020
    Beoordeeld op 18 maart 2020

In een mooi gerenoveerd klooster en het daarbij horende hotel surplace heb ik bijna 6 maanden gewoond.
    In ben in al die maanden zeer goed verzorgt in een huiselijke sfeer door de lieve Sofie en Johan.
    De mooie kamer in surplace is met veel hout-interieur gebouwd en voorzien van tv en WiFi er is ook een badkamer met wc en douche op de kamer.
    Het tweepersoonsbed bed heeft een geweldig matras en ik heb er heerlijk op geslapen.
    Voor de rest heb ik er goed gegeten, met morgens een goed ontbijt om de dag te starten en s'avonds een lekker Dinner, de leuke gesprekken die we elke avonden voerde gaven mij een huiselijk gevoel waardoor ik me zéér thuisgevoelt.

Sofie en Johan nogmaals hartelijke bedankt voor de leuke tijd die ik bij jullie hè gehad.

Datum van verblijf: februari 2020
    Reistype: Reisde voor zaken
    Beoordeeld op 30 december 2019

Heel fijn verblijf in een B&B / hotel in een gerenoveerd klooster (met tuin erbij ca 6000m²). Ontvangst heel hartelijk, waarbij je vrij bent in de keuze om interactie te hebben met de eigenaars, of om de rust op te zoeken in de (grote) bibliotheek, tuin of omgeving. Lekkere maaltijden worden door de gastvrouw vers bereid en genuttigd aan gemeenschappelijke houten tafel. Klein dorpje, met Spar op wandelafstand. Gratis parkeren aan de kerk vlakbij. Wandelingen (knooppuntenroutes) starten aan de kerk. Komen hier zeker nog terug.

Kamertip: Je kan overnachten in het klooster zelf (slaapkamers gericht op individuen) of in het gelieerde hotel 100m verder (individuen en koppels)
    Datum van verblijf: december 2019
    sofiel369, Eigenaar van Rosario, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 20 februari 2020

Dag Mike,
    Dank voor je beoordeling.
    Altijd fijn te lezen dat gasten het hier naar hun zin hebben.
    Sofie.

Beoordeeld op 15 oktober 2019

Tijdens wandelweekend langs knooppunten van netwerk Pajottenland hebben we één avond en nacht verbleven in dit prachtige oude kloostergebouw. Zeer hartelijk ontvangen door de gastvrouw die de tijd nam om ons dit mooie domein te laten verkennen waar ze zo duurzaam mogelijk leven.
    We kregen 's avonds een heerlijke, huisgemaakte drie-gangenmaaltijd, 's ochtends een uitgebreid biologisch ontbijt. Slaapkamers zijn basic maar zeer praktisch ingericht, incl. wastafel. Douches in een aparte ruimte, waar elke kamer zijn ruime, afgesloten privé douche heeft. Zeer aangename en mooie gemeenschappelijke ruimtes (keuken, bibliotheek) en prachtige tuin. Het klassiek concertje in de kapel waar we spontaan voor werden uitgenodigd, was een bijzondere bonus!
    Je voelt dat hier alles met grote zorg en passie wordt gedaan met respect voor mens en natuur. Een aanrader !

Datum van verblijf: oktober 2019
    Beoordeeld op 14 oktober 2019

In Rosario kan je ten volle genieten van de rust, het super lekkere eten (ik zou het eten van de geweldige kokkin elke dag kunnen eten, onweerstaanbaar lekker! ;-) ), de mooie tuin, mooie wandelingen in de buurt, het mooie en met respect voor het verleden gerestaureerd gebouw,...

Kamertip: Super goede bedden in de standaard tweepersoonskamers
    Datum van verblijf: oktober 2019