Beoordeeld op 1 januari 2017

Voor mij de ideale plaats om tot rust te komen. Mijn aanstormende burnout krijgt een pauzeknop. In een week tijd heb ik heel wat kansen benut om een zacht nieuw licht op mijn ingesleten groeven te werpen.
Doordat alles op een subtiele en zorgzame manier op elkaar is afgestemd krijg je een verbonden ervaring.
Het schrijven ging makkelijk, ik voelde me aangesloten en geïnspireerd.
De persoonlijke en warme sfeer waarmee Sofie en Johan hun gasten omringen, is bijzonder. De inrichting is sober, warm en met een enorme zorgzaamheid tot stand gebracht.
De maaltijden zijn gezond, lekker, gevarieerd en bio-vegetarisch.
De poëtische ontmoetingen en de vele boeken helpen je bij het stilstaan en naar binnen treden.
Het hele plaatje klopt volledig. Ik voelde me verwend, dankbaar en verlang ernaar teug te gaan.
De stille kracht is ontwaakt.

Datum van verblijf: december 2016
  • Reistype: Reisde alleen
Beoordeeld op 26 december 2016

Een attent onthaal, comfortabel verblijf, lekkere keuken met gezonde maaltijden, niet blits, geen glitter, maar wel het gevoel dat je welkom bent !
Een mooie tuin, poëzie, boeken, stilte en aangename ruimtes om te verblijven en hierbij dan nog de aanwezigheid van Sigiswald Kuijken die meeslepend over Bach kan praten en schitterend vertolkte in de oude kapel ! Een verwennerij voor Kerstmis !

Datum van verblijf: december 2016
Beoordeeld op 1 december 2016

Rosario is een heerlijke plek om stilte en inspiratie te vinden voor het schrijven. Een warm en poëtisch onthaal; heerlijke, gezonde maaltijden; een heerlijk bed, inspirerende gesprekken, aangenaam kader

Datum van verblijf: november 2016
  • Reistype: Reisde voor zaken
Beoordeeld op 1 december 2016

Ik was hier voor een opleidingsweekend en heb erg genoten van de warme gastvrijheid en de deugddoende rust en stilte. Alles is bijzonder smaakvol en met veel zin voor detail ingericht. Het is echt een oase van rust en inspiratie in onze drukke wereld.

Datum van verblijf: november 2016
  • Reistype: Reisde voor zaken
Beoordeeld op 2 september 2016

Op de terugweg naar huis speelde Janos Starker het cello concerto in D majeur van Haydn. Het vatte onze 3 dagen en nachten in Rosario perfect samen in muziek: van een bijzondere schoonheid, opgewektheid, gelukzaligheid en rust tegelijkertijd.

Rosario is een plek waar dit alles je in de schoot kan vallen.
De ontvangst is hartelijk, men heeft en geeft er de tijd. Er is vertrouwen. Je leeft er zo traag en breed als je wil.
De omgeving laat je opnieuw ontdekken dat je zintuigen hebt, je leert er door het bos weer de bomen zien. En je betere zelf.

Wij genoten van een concert in de oude kapel, van de heerlijke tuin, de wandelingen in de groene omgeving, de fijne maaltijden rond de grote tafel, onze passage langs de stilteruimte, een duik in het zwembad, het licht in de gangen, de poëzie op de muren en in honderden boeken, de gepersonaliseerde kamers met hun kraakwit beddengoed…
Met dank aan Johan en Sofie!

Datum van verblijf: augustus 2016