Beoordeeld op 26 december 2016

Een attent onthaal, comfortabel verblijf, lekkere keuken met gezonde maaltijden, niet blits, geen glitter, maar wel het gevoel dat je welkom bent !
Een mooie tuin, poëzie, boeken, stilte en aangename ruimtes om te verblijven en hierbij dan nog de aanwezigheid van Sigiswald Kuijken die meeslepend over Bach kan praten en schitterend vertolkte in de oude kapel ! Een verwennerij voor Kerstmis !

Datum van verblijf: december 2016
Beoordeeld op 1 december 2016

Rosario is een heerlijke plek om stilte en inspiratie te vinden voor het schrijven. Een warm en poëtisch onthaal; heerlijke, gezonde maaltijden; een heerlijk bed, inspirerende gesprekken, aangenaam kader

Datum van verblijf: november 2016
  • Reistype: Reisde voor zaken
Beoordeeld op 1 december 2016

Ik was hier voor een opleidingsweekend en heb erg genoten van de warme gastvrijheid en de deugddoende rust en stilte. Alles is bijzonder smaakvol en met veel zin voor detail ingericht. Het is echt een oase van rust en inspiratie in onze drukke wereld.

Datum van verblijf: november 2016
  • Reistype: Reisde voor zaken
Beoordeeld op 2 september 2016

Op de terugweg naar huis speelde Janos Starker het cello concerto in D majeur van Haydn. Het vatte onze 3 dagen en nachten in Rosario perfect samen in muziek: van een bijzondere schoonheid, opgewektheid, gelukzaligheid en rust tegelijkertijd.

Rosario is een plek waar dit alles je in de schoot kan vallen.
De ontvangst is hartelijk, men heeft en geeft er de tijd. Er is vertrouwen. Je leeft er zo traag en breed als je wil.
De omgeving laat je opnieuw ontdekken dat je zintuigen hebt, je leert er door het bos weer de bomen zien. En je betere zelf.

Wij genoten van een concert in de oude kapel, van de heerlijke tuin, de wandelingen in de groene omgeving, de fijne maaltijden rond de grote tafel, onze passage langs de stilteruimte, een duik in het zwembad, het licht in de gangen, de poëzie op de muren en in honderden boeken, de gepersonaliseerde kamers met hun kraakwit beddengoed…
Met dank aan Johan en Sofie!

Datum van verblijf: augustus 2016
Beoordeeld op 16 augustus 2016

Mijn vriendin en ik zochten een plaats om te overnachten dichtbij Pairi Daiza en zijn zo bij Rosario terecht gekomen. De locatie is waanzinnig mooi. We sliepen in de voormalige sacristie die heel mooi gerenoveerd was mét badkamer.
Je komt binnen via een oude poort in de prachtige tuin. We werden begeleid tot aan onze kamer en kregen meteen een tasje koffie aangeboden.
We zijn even later door de tuin gewandeld en die is zo zalig mooi en groen.
Een zwembad met een overdekt terrasje. Verschillende andere plaatsen waar je rustig kan lezen of gewoon luieren. Mijn vriendin en ik spelen allebei piano en mochten onze gangen gaan in de kapel. Daar staat een prachtige vleugelpiano. De ruimte klinkt prachtig en er worden ook concerten gegeven. Wij gaan zeker terug.
De reden dat ik geen 5 sterren gegeven heb is omdat het zwembad niet proper was en ik wel zin had om te zwemmen. Voor de rest hebben we beiden niets aan te merken op deze B&B. Top mensen, top locatie, top vakantie. Heerlijk !

Datum van verblijf: juli 2016
Sofie L, Eigenaar van Rosario, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 2 september 2016

Dag Tom, dank je voor je enthousiaste beoordeling, De zwemvijver zag er idd wat troebel uit, we hebben er onlangs wat kalk aan toegevoegd, de kleur van het water ziet er dan onmiddellijk anders uit en de vissen kunnen rustig verder zwemmen. Tot gauw, sofie