Volledig restitueerbaar voor ma 25 mrt.
Agoda.com
Volledig restitueerbaar voor ma 25 mrt.
Eenvoudig en snel boeken
Vio.com
Beoordeeld op 2 september 2016

Op de terugweg naar huis speelde Janos Starker het cello concerto in D majeur van Haydn. Het vatte onze 3 dagen en nachten in Rosario perfect samen in muziek: van een bijzondere schoonheid, opgewektheid, gelukzaligheid en rust tegelijkertijd.

Rosario is een plek waar dit alles je in de schoot kan vallen.
De ontvangst is hartelijk, men heeft en geeft er de tijd. Er is vertrouwen. Je leeft er zo traag en breed als je wil.
De omgeving laat je opnieuw ontdekken dat je zintuigen hebt, je leert er door het bos weer de bomen zien. En je betere zelf.

Wij genoten van een concert in de oude kapel, van de heerlijke tuin, de wandelingen in de groene omgeving, de fijne maaltijden rond de grote tafel, onze passage langs de stilteruimte, een duik in het zwembad, het licht in de gangen, de poëzie op de muren en in honderden boeken, de gepersonaliseerde kamers met hun kraakwit beddengoed…
Met dank aan Johan en Sofie!

Datum van verblijf: augustus 2016
Beoordeeld op 16 augustus 2016

Mijn vriendin en ik zochten een plaats om te overnachten dichtbij Pairi Daiza en zijn zo bij Rosario terecht gekomen. De locatie is waanzinnig mooi. We sliepen in de voormalige sacristie die heel mooi gerenoveerd was mét badkamer.
Je komt binnen via een oude poort in de prachtige tuin. We werden begeleid tot aan onze kamer en kregen meteen een tasje koffie aangeboden.
We zijn even later door de tuin gewandeld en die is zo zalig mooi en groen.
Een zwembad met een overdekt terrasje. Verschillende andere plaatsen waar je rustig kan lezen of gewoon luieren. Mijn vriendin en ik spelen allebei piano en mochten onze gangen gaan in de kapel. Daar staat een prachtige vleugelpiano. De ruimte klinkt prachtig en er worden ook concerten gegeven. Wij gaan zeker terug.
De reden dat ik geen 5 sterren gegeven heb is omdat het zwembad niet proper was en ik wel zin had om te zwemmen. Voor de rest hebben we beiden niets aan te merken op deze B&B. Top mensen, top locatie, top vakantie. Heerlijk !

Datum van verblijf: juli 2016
Sofie L, Eigenaar van Rosario, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 2 september 2016

Dag Tom, dank je voor je enthousiaste beoordeling, De zwemvijver zag er idd wat troebel uit, we hebben er onlangs wat kalk aan toegevoegd, de kleur van het water ziet er dan onmiddellijk anders uit en de vissen kunnen rustig verder zwemmen. Tot gauw, sofie

Beoordeeld op 12 juni 2016

Verblijven in het prachtig ingerichte Rosario is een totaalervaring. De geheimen van het klooster en het nabijgelegen Sur Place onthullen zich even traag als het ritme van het leven hier: een streepje troostende poëzie tussen het groen, een wilde bloemenzee en uitbundige pioenen, een verstopte vrouwentuin en een vergeten groente op het bord. Het waren drie heerlijke dagen, met talrijke nieuwe ontdekkingen (prachtige streek, en wat een bibliotheek!) en tijd om je even te verstoppen in de knusse kamers. De ontvangst door Johan en Sofie was erg warm en hartelijk en het eten puur en heel erg lekker. We voelden ons meteen thuis. Hier komen we weer!

Datum van verblijf: juni 2016
  • Reistype: Reisde met vrienden
Beoordeeld op 15 mei 2016 via mobiele applicatie

De nonnen zijn reeds lang vertrokken uit het klooster in Bever. De sfeer van rust, gedachten en bewust leven is gebleven. Door Sofie en Johan is deze sfeer nog verrijkt met het goede gesprek, aandacht, mooie muziek, gezond eten en ook heerlijk bier. Een heerlijke plek waar je bijzondere mensen ontmoet en nix moet. Je kan mijmeren in de heerlijke tuin, je kan ook de rijke omgeving verkennen. Johan wijst je de weg.

Datum van verblijf: mei 2016
Beoordeeld op 11 mei 2016

Ik bracht 3 dagen door in Rosario voor het schrijven van mijn boek. Ik heb alleen maar lof voor deze locatie in zijn totaliteit. De gastvrijheid, de ontvangst, het lekkere eten met liefde gemaakt, .... Ik heb Rosario ervaren als een zeer inspirerende, rustgevende plek waar je je onmiddellijk thuis voelt. Een aanrader!
Barbele

Datum van verblijf: mei 2016
  • Reistype: Reisde alleen
Sofie L, Eigenaar van Rosario, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 13 mei 2016

Barbele,
Dank je voor je beoordeling, je verwoorde de kern van onze plek.
Heel veel succes met je verdere stappen in het schrijven van je boek.
Sofie.