Beoordeeld op 15 mei 2016 via mobiele applicatie

De nonnen zijn reeds lang vertrokken uit het klooster in Bever. De sfeer van rust, gedachten en bewust leven is gebleven. Door Sofie en Johan is deze sfeer nog verrijkt met het goede gesprek, aandacht, mooie muziek, gezond eten en ook heerlijk bier. Een heerlijke plek waar je bijzondere mensen ontmoet en nix moet. Je kan mijmeren in de heerlijke tuin, je kan ook de rijke omgeving verkennen. Johan wijst je de weg.

Datum van verblijf: mei 2016
Beoordeeld op 11 mei 2016

Ik bracht 3 dagen door in Rosario voor het schrijven van mijn boek. Ik heb alleen maar lof voor deze locatie in zijn totaliteit. De gastvrijheid, de ontvangst, het lekkere eten met liefde gemaakt, .... Ik heb Rosario ervaren als een zeer inspirerende, rustgevende plek waar je je onmiddellijk thuis voelt. Een aanrader!
Barbele

Datum van verblijf: mei 2016
  • Reistype: Reisde alleen
Sofie L, Eigenaar van Rosario, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 13 mei 2016

Barbele,
Dank je voor je beoordeling, je verwoorde de kern van onze plek.
Heel veel succes met je verdere stappen in het schrijven van je boek.
Sofie.

Beoordeeld op 9 februari 2016

Een winters weekendverblijf in Rosario werd voor ons een uniek en heerlijk ontspannend verblijf. Met een rondleiding in het oude klooster en hotel 'Sur Place' verliep de kennismaking met Johan en de andere gasten vlot. Tijdens het avondeten werd gezellig samen "getafeld" met een gezond en eerlijk menu. Sofie kookt met eerlijke produkten in een ongelooflijk knappe keukenç Ook 'Stilte' is meer dan een begrip bij Rosario. De ruimtes nodigen uit om tijd te maken voor het hier en nu. En de gesprekken met Johan en Sofie en de andere gasten waren boeiend.
Ook de omgeving nodigt uit om te wandelen en de streek te verkennen. Geen haastig rondreizen, maar alles ontvangen en in je opnemen.
Onze kamer in de oude sacristie was bijzonder comfortabel.
Ook enkele uren doorgebracht in de bilbiotheek om stil te genieten van het vele leesvoer !
En tussendoor genieten van een overheerlijk bakje troost. De koffie is perfect !
Johan en Sofie stralen de rust uit van Rosario en hebben met de opbouw en uitbouw van Rosario een meesterlijk kunstwerk tot leven geroepen ! Wij plannen zeker nog eens terug te gaan als de tuin in volle bloei staat !
Een unieke en terechte aanrader voor al wie even de tijd wil nemen om te onspannen en toch open staat voor een boeiende ontmoeting en inspirerend gesprek.

Datum van verblijf: februari 2016
Beoordeeld op 29 januari 2016 via mobiele applicatie

Ik heb het geluk gehad een stilteweek te mogen meemaken in Rosario in januari 2016. Vanaf het moment dat de deur van het prachtige klooster werd opengedaan heb ik mij thuis gevoeld. Het is de combinatie van het bijzonder mooi onderhouden klooster met zijn afzonderlijke kamers zoals de kapel, uitgebreide bibliotheek en warme eetkamer alsmede de gastvrijheid en de liefde waarmee het (h)eerlijke eten wordt bereid en de tuin onderhouden door de eigenaren. Zelf heb ik overnacht in Sur Place, een afzonderlijk huis naast de kerk en onderdeel van Rosario. Ook dat huis is met zeer veel smaak ingericht en straalt rust uit. De ruimtes inspireren tot nadenken en tevens schrijven mede door de gedichten die je overal tegenkomt. De omgeving van Rosario nodigt uit om wandelingen te maken en te genieten van het landschap en prachtige uitzichten. Ik kijk er erg naar uit om terug te keren in de zomer!

Datum van verblijf: januari 2016
Reistype: Reisde alleen
Beoordeeld op 16 augustus 2015 via mobiele applicatie

De verwachtingen die ik vooraf had, zijn nog overtroffen. Het klooster en de setting zijn ongelooflijk mooi. De ontvangst warm en toch discreet. Overal boeken en poëzie. Het eten eenvoudig, maar zeer lekker. De omgeving nodigt uit tot wandelen en fietsen. Echt een plek om af en toe terug tot jezelf te komen.

Datum van verblijf: augustus 2015
Reistype: Reisde alleen