TripAdvisor
Plaatsen
Inbox
Zoeken
Beoordeeld op 9 februari 2016

Een winters weekendverblijf in Rosario werd voor ons een uniek en heerlijk ontspannend verblijf. Met een rondleiding in het oude klooster en hotel 'Sur Place' verliep de kennismaking met Johan en de andere gasten vlot. Tijdens het avondeten werd gezellig samen "getafeld" met een gezond en eerlijk menu. Sofie kookt met eerlijke produkten in een ongelooflijk knappe keukenç Ook 'Stilte' is meer dan een begrip bij Rosario. De ruimtes nodigen uit om tijd te maken voor het hier en nu. En de gesprekken met Johan en Sofie en de andere gasten waren boeiend.
Ook de omgeving nodigt uit om te wandelen en de streek te verkennen. Geen haastig rondreizen, maar alles ontvangen en in je opnemen.
Onze kamer in de oude sacristie was bijzonder comfortabel.
Ook enkele uren doorgebracht in de bilbiotheek om stil te genieten van het vele leesvoer !
En tussendoor genieten van een overheerlijk bakje troost. De koffie is perfect !
Johan en Sofie stralen de rust uit van Rosario en hebben met de opbouw en uitbouw van Rosario een meesterlijk kunstwerk tot leven geroepen ! Wij plannen zeker nog eens terug te gaan als de tuin in volle bloei staat !
Een unieke en terechte aanrader voor al wie even de tijd wil nemen om te onspannen en toch open staat voor een boeiende ontmoeting en inspirerend gesprek.

Datum van verblijf: februari 2016
Beoordeeld op 29 januari 2016 via mobiele applicatie

Ik heb het geluk gehad een stilteweek te mogen meemaken in Rosario in januari 2016. Vanaf het moment dat de deur van het prachtige klooster werd opengedaan heb ik mij thuis gevoeld. Het is de combinatie van het bijzonder mooi onderhouden klooster met zijn afzonderlijke kamers zoals de kapel, uitgebreide bibliotheek en warme eetkamer alsmede de gastvrijheid en de liefde waarmee het (h)eerlijke eten wordt bereid en de tuin onderhouden door de eigenaren. Zelf heb ik overnacht in Sur Place, een afzonderlijk huis naast de kerk en onderdeel van Rosario. Ook dat huis is met zeer veel smaak ingericht en straalt rust uit. De ruimtes inspireren tot nadenken en tevens schrijven mede door de gedichten die je overal tegenkomt. De omgeving van Rosario nodigt uit om wandelingen te maken en te genieten van het landschap en prachtige uitzichten. Ik kijk er erg naar uit om terug te keren in de zomer!

Datum van verblijf: januari 2016
Reistype: Reisde alleen
Beoordeeld op 16 augustus 2015 via mobiele applicatie

De verwachtingen die ik vooraf had, zijn nog overtroffen. Het klooster en de setting zijn ongelooflijk mooi. De ontvangst warm en toch discreet. Overal boeken en poëzie. Het eten eenvoudig, maar zeer lekker. De omgeving nodigt uit tot wandelen en fietsen. Echt een plek om af en toe terug tot jezelf te komen.

Datum van verblijf: augustus 2015
Reistype: Reisde alleen
Beoordeeld op 5 augustus 2015

Ik heb een fantastische mid-week doorgebracht bij Johan en Sophie waar ik enorm geïnspireerd ben geraakt door de stille kracht van de plek. Een gevoel van thuiskomen in een omgeving met heel veel oog voor detail en consistentie. Johan en Sophie slagen er wonderwel hun 'thuisgevoel' te delen met de aanwezigen en de avondlijke, inspirerende conversaties met zen allen rond de grote tafel zullen me voor altijd bijblijven. Omringd door schoonheid, kunst en natuur kan je hier helemaal de essentie terugvinden. Een geweldige plek waar ze mij zeker terug zullen zien !

Datum van verblijf: juli 2015
  • Reistype: Reisde voor zaken
Beoordeeld op 16 juni 2015

Rosario is een stilte- en bezinningsomgeving met veel finesse en met een respectvol oog voor het milieu gecomponeerd. Poetische plaatjes, letterlijk en figuurlijk, verbloemd in de lusthof, verblijden oog en geest.
In de context van bewust .. zijn biedt Rosario een bezielende ambiance.

Datum van verblijf: april 2015
  • Reistype: Reisde alleen