Beoordeeld op 29 mei 2015

Fijn verblijf gehad in een rustige omgeving! Heerlijke tuin, ontspannende sfeer, prachtige plaats om even in stilte door te brengen! Zou het iedereen aanraden die op zoek is naar even onthaasten. Bedankt!

Beoordeeld op 29 mei 2015

Rosario is meer dan een b&b.
Het gebouw heeft karakter en werd op authentieke wijze gerenoveerd. Aan alles kan je merken dat er een duidelijke visie achter steekt. Elke steen, elk stuk hout en elke plant, ieder gedicht dat kunstig op een raam werd aangebracht (let op de keuze van de dichters en gedichten), het bio-voedsel dat met zorg wordt gekozen en bereid, de frisheid van slaap- en andere ruimten...
Je kan er volledig op je eigen ritme tot rust komen, praten, stil zijn, schrijven, lezen, luieren in de kleurrijke hangmat, wat voor je uit staren of dagdromen aan een van de gezellige tuintafels, een brief schrijven naar je lief, een wandeling maken in de omgeving...
Door de houten tuinpoort Rosario binnen wandelen is in een wereld stappen waar de tijd je enkel nog dient om te weten wanneer je aan tafel wordt verwacht. Johan en Sofie: mensen om graag te zien. Rosario: een plek om graag te zijn.

Beoordeeld op 28 mei 2015

Ik was al een tijdje op de hoogte van het bestaan van 'Rosario' maar er was nog nooit tijd voor vrij gemaakt. Had ik dit maar geweten! Een concert met Piet Swerts, componist, en Zeger Vandersteene, tenor, beiden van excellent niveau, hebben mij en mijn vrouw tot een weekend 'onthaasten' verleid, dus hebben we een overnachting bijgeboekt.
De ontvangst was gemoedelijk en geruststellend. Het was onmiddellijk duidelijk dat dit een weekend ging worden om 'U' tegen te zeggen.
Een aangename tuin met verschillende perspectieven en een vrij te bezoeken bibliotheek met literatuurkeuze voor elke smaak (ik vond er een boekje van Paulo Coelho, één van mijn lievellingsschrijvers!) hebben de twee uur tussen onze aankomst en de aanvang van het concert in alle rust laten voorbijgaan. Ik heb hier voor de allereerste keer echt 'onthaasten' ontmoet. Het concert in zo'n kleine intieme besloten en toch open (kapel)ruimte is onvergetelijk en het getuigt van verschrikkelijk veel moed van de bezielers van 'Rosaria' (een lieve gedreven en toch eigenzinnige Johan en zijn charmante gastvrouw Sofie) om het aantal bezoekers zó beperkt te houden (max. 40 personen). "Les Roses" van Piet Swerts is een meesterwerk!!.
Een gezellige losse babbel achteraf in gezelschap van een 'triple' met Piet en Zeger was een heerlijk afronden. Dan hebben we nog eventjes het kleine dorp verkend. We hebben ons laten verleiden tot een laat 'avondmaal' in het plaatselijk restaurant vlak naast de kerk. Meestal denkt men de climax nog eens te kunnen herhalen en is de mislukking wat bitter. Maar, nee hoor, hier niet: alles dik in orde!
We hadden gekozen voor een kamer in de 2e residentie van Rosario, we hebben graag een badkamer op de kamer. Ook dit was in orde, mooi ingericht, alle voorzieningen en rustig en wat belangrijk is: goed geïsoleerde anti-lawaai ramen.
Het ontbijt, in de ruime en lichte grote kamer was gemoedelijk, alle gasten aan één lange tafel, soms een beetje onwenning in het begin, maar al vlug liet ik me meeslepen door enkele sappige verhalen van mijn buren, terwijl er zich vanuit de koffie-automaat een heerlijke espresso geur vermengde met het heerlijke brood en croissant en de vele belegsels in een vrij te kiezen buffet.
Onthaasten!, Het mag voor mij op die manier elke week, wat schrijf ik ... elke dag!! Dit is een echte aanrader voor meerdere keren per jaar!

Kamertip: Vraag Johan bij de boeking om raad, dan is het zeker OK!
Beoordeeld op 26 mei 2015

Zalig te kunnen uitrusten in een heel mooi gerenoveerd klooster met prachtige tuin. Heel mooie plekjes om je ergens neer te vleien en te genieten.
Een aangename, rustige sfeer met respect voor elkaar en de omgeving.
Alleen vertrekken (zonder man en kinderen) leek aanvankelijk misschien wat vreemd, maar eenmaal aangekomen en ontvangen in Rosario, verdwijnt dat gevoel meteen.
Alleen (willen) zijn is daar héél normaal.
Daar moet niets, wat een enorme vrijheid schept.
Voor mij heel verrijkend, bijzonder deugddoend.
Ik ga graag terug!

Beoordeeld op 25 mei 2015

zodra je door het poortje de tuin binnen gaat, kom je in een andere wereld terecht... een wereld van groen, rust, cultuur, poëzie, eerlijkheid en warmte! wat een ontdekking! Johan en Sophie ontvangen je hartelijk en doen er alles aan om je een welkom gevoel te geven. we hebben heel lekker "bio" getafeld en ook het "bio" ontbijt is verrukkelijk. gezond eten kan dus toch lekker zijn! het gebouw, de tuin, de omgeving, ... alles brengt rust, niets is aan het toeval overgelaten, over alles is nagedacht. wij gaan er zeker terug! O ja... zalige bedden!!