“De verrassingsmenu was top !”
Beoordeling van landgoed den oker

landgoed den oker
Geclassificeerd als nr. 3 van 11 Restaurants in Zomergem
Keukens: Frans
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Beschrijving: franse klassieke keuken met moderne swung
23 maart 2020 beoordeeld

Zoals steeds weet de chef ons te verrassen met zijn aperitief en menu.
Steenschol met prei. Gepocheerd eitje met garnalen en groene asperges. Lam met groentjes en witte chocomousse met een toets van passie.
Alles tot op de puntjes verzorgd , bediening zeer vriendelijk.

Datum van bezoek: maart 2020
bergzwaluw, Eigenaar van landgoed den oker, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 23 maart 2020

dank u vriendelijk,voor uw lovende woorden dank u dit stimuleert ons ,om zo verder te gaan groetjes van mij en ganse team dank je wel

18 februari 2020 beoordeeld

Wij waren met 22 familieleden om ons huwelijk van 45 jaar te vieren.
Als trouwe klanten konden wij niet beter zijn dan bij 'Den Oker'.
De afspraak voor de dranken en gerechten verliep heel vlot.
Afspraken werden volledig opgevolgd.
Wij werden heel vorstelijk ontvangen op de dag zelf.
De chef kwam persoonlijk het volledige menu voorstellen aan het ganse gezelschap.
Dat was heel fijn. Trouwens doet hij dit steeds voor iedere bezoeker van het restaurant.
Bij de hapjes werd een Crémant de Bourgogne geserveerd die beter was dan menige champagnes.
Eerst werd er een velouté van het huis als welkom geserveerd.
Nadien werden er vier verfijnde hapjes gepresenteerd om vingers en duimen af te likken.
Het eerste gerecht was een huisbereide terrine van ganzelever met appeltjes op carpaccio van palmhart en crémeux van mango.
Hierbij werd een Château de Ricaud Loupiac Bordeaux 2015 als wijn naar voor gebracht.
Het tweede gerecht was een filet van grietbot gesmoord en gegratineerd in champagne op verse spinazie, tomaat.
De wijn was Château Brondelle Graves Bordeaux 2015.
Het derde hoofdgerecht was half anjou duifje op mix van bospaddestoelen in volle wijn extract, honing en thijm.
De wijn was Giacomo Grimaldi Barbera d'Alba, Barolo 2018
Het dessert was een vers gedraaid roomijs van caramel met warme chocolade en lobbige room.
Tevens hadden wij gezorgd voor een klein orkestje met relax muziek.
Tijdens de receptie speelden zij zonder versterking met natuurlijke viool en gitaar.
Wondermooi was het.
Tijdens de maaltijd werd er niet gespeeld, maar wel tussen de maaltijden.
Steeds was het zo goed dat wij nog steeds konden praten met elkaar.
Kortom het feest was super.
Voor mensen die daar ook een feest wensen te organiseren: het maximum is 50 personen.
Uiteraard kan men daar ook individueel genieten van de kwaliteiten van de gastvrouw Sandra en de kookkunsten van chef Dietrich.
In bijlage vindt men enkele foto's van de gerechten van het feest.

Datum van bezoek: februari 2020
bergzwaluw, Eigenaar van landgoed den oker, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 18 februari 2020

wij danken van harte met de mooie recentie,dit doet ons deugd ook voor ganse team de oker ,wij verheugen ons om mensen zo te mogen verwennen ,daar voor doen wij het om iedereen die wenst een te laten genieten van aangename momenten ,we leven maar een keer doe het nu voor dat te laat is onze welgemeende dank u

17 februari 2020 beoordeeld

Super lekker gegeten, heel gezellige sfeer, lekker warm en familiaal kader, ruime plaats voor deze grote groep,... Zeer vlotte, correcte en vriendelijke bediening. Alle (bijna 50) gasten waren tevreden.
De carpaccio van coquilles was voortreffelijk en ook de handgemaakte kreeften croquettes. Voor mij persoonlijk hoeft dit niet in een froid-chaud te zijn.
Hoofdschotel was wild en zeer goed op smaak met een goede fond saus en zijn winterboeket. Alles was TOP, van begin tot het einde.

Datum van bezoek: februari 2020
bergzwaluw, Eigenaar van landgoed den oker, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 17 februari 2020

mijn dank voor jou mooie oprechte recentie dit steun ons !zeker voor ons ganse team om zo de inzet verder te zetten wij danken u oprecht

2 februari 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Een hele beleving om hier te komen. Ontvangst en aperitief in afzonderlijke ruimte. Inrichting heel speciaal ... Heel lekkere Apero met meer dan 5 hapjes. Dan aan tafel. Schilderijtjes op het bord en daarbij voldoende grote porties. Ook hoofdgerecht met zweverik en duif was om duim en vingers af te likken. Dessert terug in ontvangstruimte. Bediening was super, eten subliem, enkel gezelschap moet je zelf mee brengen !

Datum van bezoek: februari 2020
bergzwaluw, Eigenaar van landgoed den oker, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 3 februari 2020

zeer aangenaam om z'on schrijven te mogen krijgen van jullie dank u oprecht ,dit is aangenaam voor mij en ganse team ,wij zijn gelukkig als we de klanten een mooie middag en of avond kunnen laten genieten

2 februari 2020 beoordeeld

Ga nu al meer dan 2 jaar er naar toe en het is altijd zeer goed !!! de beste chef die er is en ook zeer vriendelijk aan de mensen die daar zijn en mensen als je er niet geweest bent ga er zeker naar toe een keer dat je daar geweest bent kom je zeker terug om dat het zo goed is !!!

Datum van bezoek: januari 2020

onze oprechte dank voor uw schrijven ,wij voelen de warmte van u hoe aangenaam u vindt bij ons,uw schrijven stimuleert ons om zo verder te doen dank van harte

Reizigers die landgoed den oker bekeken, bekeken ook

Lovendegem, Oost-Vlaanderen

Zomergem, Oost-Vlaanderen

In landgoed den oker geweest? Deel je ervaringen!