Watervallen van de Vrijenberger Spreng
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Watervallen met een historisch perspectief

Beoordeeld op 21 februari 2020
Partholon
Purmerend, Nederland
We moesten glimlachen over het woord watervallen

Beoordeeld op 27 oktober 2019
Ofsen
Rotterdam, Nederland
Lees alle 50 beoordelingen

Beoordeeld op 21 februari 2020

Voor mensen die echte goede/grote/woeste watervallen verwachten is een wandeling langs deze plek natuurlijk een teleurstelling. Toch als je het beschouwt vanuit de historie van de sprengen in het gebied en de betrekkelijke kleine hoogteverschillen en beperkte waterstromen, dan wordt het ineens anders. Dan is het best bijzonder hoe men de waterstromen heeft geëxploiteerd/benut. En dat met de middelen van toen...
En ja, het is - voor mij - een doel of onderdeel van een wandeling.

Datum van activiteit: februari 2020
Beoordeeld op 2 februari 2020 via mobiele applicatie

Dit zijn twee watervallen in een spreng bij Loenen. De watervallen zijn natuurlijk niet zo hoog als in het buitenland, maar wel een mooi gebied om te wandelen

Datum van activiteit: februari 2020
Beoordeeld op 29 december 2019

Leuk om eens een waterval in Nederland te bezoeken. Met een mooi aangelegd pad kom je bij de grote waterval.

Datum van activiteit: december 2019
Beoordeeld op 11 november 2019 via mobiele applicatie

Tja, een waterval. Het is de prachtige omgeving waar je mooie wandelroutes kan lopen. Dan is het leuk om de waterval te bekijken maar ik zou er niet zomaar heen rijden. Valt tegen.

Datum van activiteit: november 2019
Beoordeeld op 27 oktober 2019

Goede parkeergelegenheid en je moet flink lopen op de waterval te zien. Prachtige omgeving en na de waterval kun je heel lang het bos doorlopen. Leuk om het een keer te zien maar natuurlijk niet spectaculair. Wel mooi om te lezen waar al dat water vandaan komt.

Datum van activiteit: mei 2019