“Culinaire Topper”

Geclassificeerd als nr. 1 van 33 Restaurants in Schilde
Keukens: Frans
Geschikt voor: Romantisch
Dineropties: Buiten zitten, Reserveringen
Beschrijving: dEssensi brengt gastronomie met verrassende combinaties in een stijlvol en eigentijds interieur, getekend door interieurontwerper Lieven Musschoot. De zaak biedt plaats aan 50 gasten, die in de voormalige directeurswoning aangenaam kennis kunnen maken met onze no-nonsense kookwereld. De essentie van ons culinair verhaal: genieten in een prettig ontspannen sfeer, het plezier van u daar ’s middags of ’s avonds te begroeten, binnen of – wanneer de weergoden ons goedgezind zijn – buiten, op onze ruime terrassen in de tuin, onze gasten blij maken. De keuken van Karl Ave werkt uitsluitend met verse (streek)producten en natuurlijk zo veel mogelijk seizoensgebonden ingrediënten verwerken in het menu. De gerechten gaan van klassiek tot minder voor de hand liggend, op deze manier willen wij u graag verschillende culturen en smaken laten ontdekken, steeds met het grootste respect voor het product en de intrinsieke smaak. In dEssensi streven we naar een goede balans tussen smaak, keuze, ingrediënten en prijs. Gastronomie, no fuss, met de glimlach gebracht, dat is onze missie.
26 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer vriendelijke ontvangst het kan niet beter.
Mooi strak kader aangenaam en mooie tafels.
Een vakkundige sommelier, niet opdringerig de glazen worden bijgevuld aan een matig tempo.
Een pallet van van culinaire gerechten voor fijn proevers.
Vier gangen menu om de smaak papillen op punt te brengen.
Heerlijke wijnen en een bediening om U tegen te zeggen.
Het mag wat meer kosten voor deze heerlijke gerechten.
Het verjaardag feest kon niet meer stuk.
Voor culinaire verwennerij is dit restaurant de juiste plaats.
L.D.

Datum van bezoek: april 2018
Philip J, Eigenaar van dEssensi, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 28 april 2018

Bedankt voor deze mooie review! Het doet ons plezier dat u genoten heeft! Met vriendelijke groeten, Philip Jeukens

13 april 2018 beoordeeld

Prima ontvangst in een aangenaam, rustgevend kader. Verrassende combinaties in de gerechten, maar hoofdingrediënten blijven de bovenhand halen. Zeer goede sommelier/ober die zijn taak ter harte nam, niet opdringerig overkwam en ons een aangenaam gevoel gaf! Chapeau!

Datum van bezoek: april 2018

9 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Pensioen van schoonpapa hier gevierd begin maart. We zaten aan een ovale tafel, mooi net strak interieur. Bediening is top, sommelier spreekt en vertelt gepassioneerd over de wijnen die hij aanbeveelt. Menu genomen, niets op aan te merken. De kok combineert en verrast met tal van smaken en maakt het zichzelf en de sommelier niet makkelijk, maar alles paste uiteindelijk goed bijeen! Prijs/kwaliteit niet goedkoop, maar het wel waard.

28 maart 2018 beoordeeld

Zeer lekker gegeten! Heel goede smaak combinaties in een gezellig kader. Pluim voor de zeer vriendelijke bediening! Absoluut de moeite waard en dan mag het al eens wat duurder zijn!

27 maart 2018 beoordeeld

super lekkere gerechten, ongelofelijke uitleg bij de wijnen en een klasse bediening !
Heel gezellig kader, echt iets om van te genieten
Wij komen hier zeker nog terug ! :)

Datum van bezoek: maart 2018

Reizigers die dEssensi bekeken, bekeken ook

Antwerpen, Antwerpen

In dEssensi geweest? Deel je ervaringen!