“Topkeuken”

Slagmolen
Geclassificeerd als nr. 1 van 8 Restaurants in Opglabbeek
Keukens: Belgisch, Frans
18 oktober 2020 beoordeeld

Smakelijke gerechten. Niet super grote porties maar verfijnd uitgewerkt. Goede bediening maar iets te afstandelijk. Correct geprijsd gezien het niveau.

1 september 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Gisteren gaan dineren bij 2 sterren restaurant Slagmolen.
Op zich niet verkeerd maar in mijn ogen absoluut niet 2 ster waardig!
Het eten was lekker en goed op smaak maar er miste een stukje ambiance wat je wel mag verwachten bij 2 sterren, het gaat hier om de gehele avond.
Ook mis ik een stukje opmaak van de borden, deze is gewoon echt te min en niet 2 ster waardig. Alsook een stukje service. Twee keer dezelfde wijn bij een aangepast wijnarrangement achter elkaar (ander gerecht) schenken is gewoon not done. Ook was het erg rumoerig en werden de gangen te snel achter elkaar opgediend.
Ik ben pas 2x eerder bij een 2 sterren gaan eten (La source en Tribeca) waar ik aan het einde van de avond met een wauw naar buiten liep. Bij de slagmolen ontbrak dit helaas. 1 ster waardig; ja! 2 sterren nee voor mij helaas niet. Sorry Slagmolen.

Datum van bezoek: september 2020
10 augustus 2020 beoordeeld

We waren tijdens een van de warmste zomerdagen te gast bij Restaurant Slagmolen. Onnodig om zeggen dat het eten van hoog niveau was. We kozen voor het Slagmolenmenu, wat eigenlijk een ode is aan de keuken van Bert Meeuws over de jaren heen. De menu is erg klassiek en zelfs relatief 'simpel' (zonder franjes), maar uiteraard tot in de perfectie gebracht. De prijs is voor een tweesterrenrestaurant correct. Lekker, zonder meer.

We waren echter wat ontgoocheld in de getoonde 'routine'. Op geen enkel moment hadden we de indruk dat we 'echt' welkom waren. De gastvrouw liet zich maar eenmaal zien, de chef-kok kwam ons menu (nors?) opnemen (een verplicht nummertje, wat er duidelijk aan te zien was...), de medewerkers dienden in recordtempo de gerechten op (en 'knalden' de borden verschillende keren met het nodige lawaai op tafel...), de sommelier dramde vlug zijn van buiten geleerd tekstje op, en tot slot het obligaat afscheid waarbij de chef-kok aan de uitgang gekunsteld vroeg of alles in orde (maar zeker geen ruimte laat voor feedback).

Begrijp ons niet verkeerd. Dit restaurant is van uitmuntende kwaliteit gezien het curriculum en de blijvende hoge (restaurant)scores. Wij vinden de 'beleving' (het exclusief karakter als het ware) echter even belangrijk in een sterrenzaak, en laat het net dat zijn waar we erg in ontgoocheld waren. Men klaarde routinematig de klus, op naar een volgende shift...

PS Enkele bemerkingen:
- iedereen zat buiten, waardoor je de charme van het interieur wat miste.
- volgens mij waren er veel meer couverts als normaal (omdat men buiten meer ruimte heeft als binnen)
- misschien had de keuze voor het klassieke 'slagmolen menu' ook wat te maken met het routineuze karakter? Hadden we misschien beter voor het 'degustatiemenu' gekozen?

Datum van bezoek: augustus 2020
21 juli 2020 beoordeeld

We reserveerden het restaurant met overnachting. Qua restaurant één van de betere met zeer uitstekende menu’s. Perfect onthaal, bediening en setting. De chef komt zelf aan tafel het menu aanbieden.
Gelegen in een mooi kader is dit het summum om te combineren met overnachting!
Hier zien ze ons zeker terug.

16 juli 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Steeds weer is het hier een heerlijk thuis komen gevoel.
Heerlijke menu met eerlijke wijnen in een kader om u tegen te zeggen.
Van toekomen via een mooie tuin tot mooie gerechten en vriendelijke bediening.
Voor mij nog steeds Begium finest!

Datum van bezoek: juli 2020

Reizigers die Slagmolen bekeken, bekeken ook

Genk, Limburg Province
Maaseik, Limburg Province

Opglabbeek, Limburg Province
Meeuwen-Gruitrode, Limburg Province

In Slagmolen geweest? Deel je ervaringen!

© 2021 TripAdvisor LLC Alle rechten voorbehouden.