“Culinaire topverwennerij (+ prachtige overnachting)”
Beoordeling van Slagmolen

Slagmolen
Geclassificeerd als nr. 1 van 10 Restaurants in Opglabbeek
Keukens: Belgisch, Frans
12 maart 2019 beoordeeld

Zondagavond trokken wij richting restaurant Slagmolen om de verjaardag van mijn man te vieren. We werden vriendelijk ontvangen door gastvrouw Karlijn en begeleid naar de zaal, waar we zelf een vrije tafel voor 2 mochten uitkiezen. Chef Bert kwam ons aan tafel verwelkomen met de kaart en kwam iets later terug om de bestelling op te nemen. Al snel volgde een lekker glas champagne en een toren met voor elk 6 hapjes. Bij de reservatie had ik aangegeven vegetariër te zijn en hier werd prima voor gezorgd. Mijn man koos voor het Slagmolenmenu met aangepaste wijnen, gezien we ter plaatse ook een kamer gereserveerd hadden en niet meer moesten rijden. Voor mij volgde een vegetarische verrassing.

De wijnen werden zeer vlot bijgeschonken. Bij gang 1 en 2 kregen we dezelfde wijn, maar deze is men 3x komen bijschenken (!). De wijnen waren lekker (doch niet uitzonderlijk) en dit vonden we prima prijs-kwaliteit gezien deze vlot geschonken werden. Het eten... daar werden we sprakeloos van. Wat een prachtig Slagmolenmenu en wat een uitzonderlijk vegetarisch menu! Zelden hebben we zo lekker gegeten! Vegetarisch was ik onverwacht zwaar onder de indruk, gezien de doorgaans klassieke Franse keuken. We bezoeken toch regelmatig sterrenrestaurants, maar de combinaties van smaken zijn zelden zo subliem als hier. Petje af voor de chef en zijn team!

De service vonden we vlot en hartelijk. Het vriendelijk zaalpersoneel kon ook hier en daar een grapje appreciëren. Voor ons is die bediening met een glimlach (niet te stijf!:-)) een absolute meerwaarde! Je voelt je hier welkom.

Ook de overnachting was top. Wat een prachtige kamer: luxueuze afwerking, fantastische bedden en 's ochtends staat een heerlijk ontbijt op je te wachten incl. vers fruit, heerlijke kazen, een eitje naar wens bereid, ... Zalig! Klein minpuntje in de kamer (kamer 3) is de glazen deur tussen de slaapkamer en de badkamer. Op toilet hebben we liever wat meer privacy :-)

Je betaalt er wel wat voor, maar voor ons is een etentje in de Slagmolen en een overnachting ter plaatse zijn geld waard. Wat hebben we ervan genoten!

Datum van bezoek: maart 2019

13 februari 2019 beoordeeld

Al naar zoveel sterrenrestaurants geweest en dit blijft de topper, gewoon af op alle gebieden, vele getest , maar blijf de slagmolen de beste vinden.

Datum van bezoek: februari 2019
18 januari 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Ik ben hier gaan eten voor mijn verjaardag. Het restaurant is landelijk en rustig gelegen. De ontvangst was vriendelijk en correct in een klassiek kader. De meesterchef Bert Meeuwis kwam ons meteen begroeten aan tafel wat ik zeer aangenaam vond. De roze champagne als aperitief was een mooie start voor een gezellige lunch. De gerechten zijn zeer lekker en mooi gebracht, porties zijn ook zeker wel voldoende, lekkere wijnen. Er werd bij het heerlijk dessert ook aan mijn verjaardag gedacht, vond ik heel mooi en attent. Voor mij zeker voor herhaling vatbaar.

Datum van bezoek: januari 2019
18 december 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Geen sfeer, gespannen personeel. Gastheer en gastvrouw enkel gezien bij het binnenkomen. Te duur voor hetgeen het is.

Datum van bezoek: december 2018
17 december 2018 beoordeeld

Gespannen personeel,te lange wachttijden tussen de gangen,veel te kleine porties,geen sfeer en veel te prijzig.

Datum van bezoek: januari 2018

Reizigers die Slagmolen bekeken, bekeken ook

Genk, Limburg Province
Maaseik, Limburg Province

Opglabbeek, Limburg Province
Meeuwen-Gruitrode, Limburg Province

Peer, Limburg Province
Maastricht, Limburg

In Slagmolen geweest? Deel je ervaringen!