““Topper””

Geclassificeerd als nr. 15 van 40 Restaurants in Zottegem
Beschrijving: Wijn,dinner,lounge
Beschrijving: Wijn,dinner,lounge
17 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij werden ontvangen door de sympathieke gastvrouw die ons naar de tafel begeleide. Na de keuze gemaakt te hebben uit de uitgebreide kaart kwam de apero met uitgelezen tapa’s. Mijn keuze was wit-blauw mijn absolute voorkeur. De rest at verse zeetong en tonijn. De borden die wij kregen waren prachtig gedresseerd en de tong was gefileerd. Het vlees was van uitzonderlijke kwaliteit. De tonijn nooit eerder gegeten. Verbaasd waren wij dat dit nog kan. Onze geslaagde culinaire avond werd afgerond met het vers gedraaid ijs iets wat je zelden of nergens kan proeven. Meat 44 zal voor ons altijd bijblijven en jazeker...wij komen zeker terug!!!

9 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Van een vriendelijke bediening, heerlijke wijnen tot het lekkere eten, alles is er steeds dik in orde!!
Specialiteit is vlees in de Mibrasa, maar de (verse!) viseter komt ook aan z’n trekken.
Charmant, uniek en gezellig interieur!

15 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Aangenaam verrast wat er achter de gevel schuilt. Modern,hip en trendinterieur. Wij werden ontvangen door de supervriendelijke gastvrouw die ons professioneel doch heel ontspannen begeleide door de uitgebreide kaart. Op de kaart voor ieder wat wils. De borden perfect afgewerkt en het eten superlekker!!! Ambacht en perfectie vloeien hier samen op jou bord. Ieder detail ontbreekt niet. Hoogwaardige verse produkten op de juiste wijze klaargemaakt door een top-chef. Meat 44 is gewoonweg een aanrader voor iedereen die de zuivere en eerlijke gerechten waardeert. Heerlijk om dit restaurant te leren kennen. Voor ons een topper!!!

5 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Begonnen met bordje tapas van de chef. Het was een grote plank en heerlijk .daarna zowel vis als vlees gegeten. Gewoonweg super. Daarna het terplaatse gedraaide ijs. Ijsheerlijk. Moet je gedaan hebben

29 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Deze week zijn we met vrienden op bezoek geweest bij Meat 44. Het restaurant werd ons warm aanbevolen door Hans en Geert van B&B De Brakelhoen. Een voltreffer ! Hier staat puur genieten centraal.

We worden hartelijk verwelkomd door de gastvrouw Anita die ons met een stralende glimlach naar onze tafel begeleid. Het interieur oogt mooi, fris en modern. Je kan er op je gemak,aperitieven in de lounge met fluwelen zetels en er is zicht op de open keuken.

Wij nemen het aperitief aan tafel en kiezen uit de verschillende soorten gin die de kaart ons voorstelt. Ik kies voor een gin met saffraan. Unieke combinatie van smaken, pittig maar heerlijk. Erbij een klein bordje met een tapenade en perfecte toastjes.
Zoals de naam doet vermoeden staat vlees hier centraal.

Als voorgerecht opteer ik voor de asperges met zacht gerookte zalm en Hollandaise. De asperges, ruim een duim dik, zijn perfect gegaard, er zit nog wat beet op. De zalm is delicaat gerookt en flinterdun. Exquis. Een tafelgenoot koos voor de carpaccio van Simmertal en leek uitermate blij met zijn keuze. De andere proefden van de garnalenkroketten die barstensvol lekkere garnalen zaten en een fris slaatje.

Samen met D. Kiezen we voor een côte à l'os van Belgisch wit-blauw. Mijn vriend eet dit het liefst bleu,ik liever saignant. We vinden een overeenkomst... mijn echtgenoot en B. Kiezen voor de tartaar van rund. Het bord is ronduit prachtig. De tartaar ziet er overheerlijk uit en je kan hem zelf nog wat afwerken met een kwarteleitje. Toegegeven, het is een royale portie. De chef geeft de mogelijkheid om te kiezen uit verschillende bijgerechtjes.

Het vlees van de côte à l'os is boterzacht, smaakt ongelofelijk en is zeker van de hoogste kwaliteit. Een mes is haast onnodig. We opteren voor een koolsla als bijgerecht. Fijn versnipperde witte kool met gember. Schitterende combinatie.
We bestelden een glas wijn bij onze gerechten. De Montepulciano was lekker.
Jammer genoeg geen ruimte meer voor een nagerechtje. Wel een koffie.

Dit adres is echt een aanrader.

Reizigers die Meat 44 bekeken, bekeken ook

Zottegem, Oost-Vlaanderen

In Meat 44 geweest? Deel je ervaringen!