“Top meat @ MEAT44 !!!”

Geclassificeerd als nr. 15 van 40 Restaurants in Zottegem
Beschrijving: Wijn,dinner,lounge
Beschrijving: Wijn,dinner,lounge
9 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Van een vriendelijke bediening, heerlijke wijnen tot het lekkere eten, alles is er steeds dik in orde!!
Specialiteit is vlees in de Mibrasa, maar de (verse!) viseter komt ook aan z’n trekken.
Charmant, uniek en gezellig interieur!

15 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Aangenaam verrast wat er achter de gevel schuilt. Modern,hip en trendinterieur. Wij werden ontvangen door de supervriendelijke gastvrouw die ons professioneel doch heel ontspannen begeleide door de uitgebreide kaart. Op de kaart voor ieder wat wils. De borden perfect afgewerkt en het eten superlekker!!! Ambacht en perfectie vloeien hier samen op jou bord. Ieder detail ontbreekt niet. Hoogwaardige verse produkten op de juiste wijze klaargemaakt door een top-chef. Meat 44 is gewoonweg een aanrader voor iedereen die de zuivere en eerlijke gerechten waardeert. Heerlijk om dit restaurant te leren kennen. Voor ons een topper!!!

5 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Begonnen met bordje tapas van de chef. Het was een grote plank en heerlijk .daarna zowel vis als vlees gegeten. Gewoonweg super. Daarna het terplaatse gedraaide ijs. Ijsheerlijk. Moet je gedaan hebben

29 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Deze week zijn we met vrienden op bezoek geweest bij Meat 44. Het restaurant werd ons warm aanbevolen door Hans en Geert van B&B De Brakelhoen. Een voltreffer ! Hier staat puur genieten centraal.

We worden hartelijk verwelkomd door de gastvrouw Anita die ons met een stralende glimlach naar onze tafel begeleid. Het interieur oogt mooi, fris en modern. Je kan er op je gemak,aperitieven in de lounge met fluwelen zetels en er is zicht op de open keuken.

Wij nemen het aperitief aan tafel en kiezen uit de verschillende soorten gin die de kaart ons voorstelt. Ik kies voor een gin met saffraan. Unieke combinatie van smaken, pittig maar heerlijk. Erbij een klein bordje met een tapenade en perfecte toastjes.
Zoals de naam doet vermoeden staat vlees hier centraal.

Als voorgerecht opteer ik voor de asperges met zacht gerookte zalm en Hollandaise. De asperges, ruim een duim dik, zijn perfect gegaard, er zit nog wat beet op. De zalm is delicaat gerookt en flinterdun. Exquis. Een tafelgenoot koos voor de carpaccio van Simmertal en leek uitermate blij met zijn keuze. De andere proefden van de garnalenkroketten die barstensvol lekkere garnalen zaten en een fris slaatje.

Samen met D. Kiezen we voor een côte à l'os van Belgisch wit-blauw. Mijn vriend eet dit het liefst bleu,ik liever saignant. We vinden een overeenkomst... mijn echtgenoot en B. Kiezen voor de tartaar van rund. Het bord is ronduit prachtig. De tartaar ziet er overheerlijk uit en je kan hem zelf nog wat afwerken met een kwarteleitje. Toegegeven, het is een royale portie. De chef geeft de mogelijkheid om te kiezen uit verschillende bijgerechtjes.

Het vlees van de côte à l'os is boterzacht, smaakt ongelofelijk en is zeker van de hoogste kwaliteit. Een mes is haast onnodig. We opteren voor een koolsla als bijgerecht. Fijn versnipperde witte kool met gember. Schitterende combinatie.
We bestelden een glas wijn bij onze gerechten. De Montepulciano was lekker.
Jammer genoeg geen ruimte meer voor een nagerechtje. Wel een koffie.

Dit adres is echt een aanrader.

29 april 2018 beoordeeld

Gestart met een Hendricks Gin en Mediterranean Fever tree. Verzorgd gebracht met vers takje rozemarijn en ijsblokjes met ingevroren komkommer, jeneverbes,..Eerste keer dat ik dat gezien heb. Toffe touch. Meestal kneus ik de jeneverbessen even, dat ging nu niet, op zich geen belet voor een lekkere aperitief.
Als voorgerecht gekozen voor asperges op Vlaamse wijze. Mooie portie, lekker afgekruid en goed gekuist. Tafelgenoten hadden zwarte tijger garnalen met lookboter. Even geproefd, ook die waren lekker afgekruid. Voor mij mochten ze iets minder gaar zijn, ik eet mijn gamba's graag nog een beetje nis, maar dat is persoonlijke voorkeur.
Het hoofdgerecht was voor een vleeseter als ik een sterk staaltje van kunde. De côte à l'os werd eerst rauw gepresenteerd aan tafel, mooi deelaspect van de eetervaring, en nadien sober maar met klasse geserveerd. De gevraagd bakwijze - tsn bleu chaud en saignant- werd deskundig gevolgd. Ik had er bearnaise bij besteld maar eerlijk gezegd was elke saus overbodig en deed dat afbreuk aan de smaak van het vlees. Botermals van textuur en vol van een gerookte grillsmaak. Komt met stip in mijn top 3. Ik had gekozen voor gegrilde warme groenten en dat heb ik me niet beklaagd. Lekkere zoete puntpaprika, courgette,.. vergezeld van pastinaakcrème en andere smaaktoetsen die ik vergeten ben.
Zelf heb ik geen dessert genomen ivm caloriegewetensproblemen :-) maar de anderen hebben duimen en vingers afgelikt.
Naast het leuke tafelgezelschap heb ik enorm genoten van de maaltijd, sfeer en kader.
I'll be back ;-)

Reizigers die Meat 44 bekeken, bekeken ook

Zottegem, Oost-Vlaanderen

In Meat 44 geweest? Deel je ervaringen!