“Zijn ster perfect waard 👌🏻”
Beoordeling van Marcus

Marcus
Geclassificeerd als nr. 1 van 40 Restaurants in Deerlijk
Prijsklasse: € 87 - € 174
1 juni 2024 beoordeeld via mobiele applicatie

Uiterst professioneel en zeer vriendelijke bediening.
Gezellige en rustige sfeer.
Vlotte servies en zeer lekker eten met verse kwalitatieve producten.

Datum van bezoek: juni 2024

9 april 2024 beoordeeld via mobiele applicatie

5 gangenmenu, even gespiekt van de wynkaart maar gelukkig gekozen voor aangepaste wynen.
Perfect bediening, ONBERISPELIJK!
Byzonder verzorgde keuken én gulle sommelier!
We komen terug, zeker voor ik 50 wordt🙂

Datum van bezoek: februari 2024
11 maart 2024 beoordeeld

Voor en tweede keer via yeats konden we hier ter elfder ure (allez; 20:15u) aanschuiven. We kregen een rustig tafeltje naast de mise-en-place-tafel met een groot fleurig bloemstuk.
Als laatste binnenkomer werden we heel vlot bediend zonder dat het snel werd. Tegen het dessert hadden we de andere gasten ingehaald stelden we ineens vast. Goede gedaan van keuken en zaal.
We kozen de 7-gangen Innovatiemenu, 2x bob-pairing.
4 amuses mochten de (minimale onder)toon zetten voor wat komen zou: vele lekkere hapjes en enkele dju-toch's.
Met de variante op papadum leek het moeilijker dippen dan aangekondigd, helemaal niet erg want wijzelf vonden de 2 smaken afzonderlijk lekkerder, heel lekkere huisbreide kop met mosterd, een wat minder deeghapje en een superheerlijk gesmolten kaasje om de reeks af te sluiten.
We dronken hierbij een coupke van bruut-correcte huischampagne en een gesmaakt Virgin Lemon Thyme, 1 van de vele sapjes van Mirabel, hun huismerk.
De zeebaars met granaatappel was heel erg op smaak en beet, beetje spijtig toch van overdaad aan couscous wat het geheel fletser maakte.
De skrei had een geapprecieerde compagnie van gepureerde aardpeer maar was op zich bruutweg overkookt. Als telgen van noordzeevissers vonden we het erg geen laagjes in het brokje vis meer te vinden. 2 dingen waar ik wat schaamte in vind: het zo dikwijls voorstellen van een extra smaakje kaviaar (hier à 22€) en het daarop antwoorden met "neen dank je, immers zelden meegemaakt dat het die grote waar-voor-zijn-geld-meerwaarde biedt." Als de chef vindt dat dat smaakcomponent nodig is om het gerecht af te maken: doe het dan en vraag het niet maar serveer het (en pas desnoods de menuprijs wat aan). Je zult bij de gewaardeerde enkelingen zijn.
De Sint Jacobsnoot was gewoonweg schitterend, zelfs de bloemkool proefde fris met de jus van kefir ! ... we hadden geen nee gezegd tegen een repasse ;-).
Ook het stukje kreeft smaakte heerlijk, best even los van de anders te aanwezige ravioli degusteren.
Deze smaakpromenade wordt voor mijn tafelgenoot afgesloten met overheerlijke duo van kalfsbereiding. Content als een kind met de riz-de-veau verrassing, even content met het tweede stukje ultra-zacht kalfsvleesje.
Ikzelf had me laten verleiden door de Wagyu Beef-suggestie. Het smaakte delicatesse-lekker, mals als voorgesmolten boter ... maar ondanks de onberispelijke smaak en topbereiding en dat de aankoopprijs wellicht de verkoopprijs rechtvaardigt, is het voor ons (we deelden de schotels) geen 45€ meerwaarde tegenover het kalfsduo. Toch beetje raar ook dat de side-dish voor beide identiek was (maar bijtgaar en lekker hoor, niets op aan te merken).
Passievruchtdessertje onderstreepte weeral de gevlogenheid van een topchef.
De boule-de-berlin en banaan met chocolade waren op zich wel lekker, maar door de zwaarte van hun bestaan en na al wat voorafging voelde het als te veel.

Datum van bezoek: maart 2024
    • Sfeer
14 februari 2024 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer lekker eten. Een ster waard voor het eten. Fijne en verrassende keuken. Vriendelijke bediening. Organisatie in zaal kan beter. Als men een tweede ster wil bekomen zal de bediening beter moeten. Soms vergeet men al iets, koffie liet lang op zich wachten,...

Datum van bezoek: februari 2024
9 oktober 2023 beoordeeld

Eten is middelmatig, wijnen zijn gewoon niet goed genoeg en er wordt zeer zuinig mee omgesprongen. bediening is nerveuze bedoening.

Datum van bezoek: oktober 2023

Reizigers die Marcus bekeken, bekeken ook

Waregem, West-Vlaanderen

Hulste, West-Vlaanderen
Waregem, West-Vlaanderen

In Marcus geweest? Deel je ervaringen!