“kwaliteit komt niet overeen met de prijs.”
Beoordeling van Marcus

Marcus
Geclassificeerd als nr. 1 van 39 Restaurants in Deerlijk
Prijsklasse: € 89 - € 177
9 oktober 2023 beoordeeld

Eten is middelmatig, wijnen zijn gewoon niet goed genoeg en er wordt zeer zuinig mee omgesprongen. bediening is nerveuze bedoening.

Datum van bezoek: oktober 2023

19 juni 2023 beoordeeld

Nog eens een Yeal-insteek: hongertje en goesting + vrije tafel = boeken.
We waren eerst en konden plaats in aangename tuin kiezen voor aperitief.
Goed brute champagne + aangename mocktail met een bittertje.
En de "obligate" amuses: truffelkroepoek, augmented (1°) oester, kaasje waar de toplaag een schitterend papilenverwenner verbergt en een meerlagig hapje waarvan ik bij dit schrijven de componenten niet herinner.
We worden naar binnen geleid en krijgen een mooi gesitueerd rond tafeltje: in een hoek semi naast elkaar met overzicht op onder andere een zéér mooi bloemstuk.
Eerste voorgerecht: Zeebaars, licht gegaard in marinade, augmented (2) met zeegroenten, koolrabi, dashi en kaffir: this taste-sketching (1) dish merits (1) all our love and more. Beide als eerstelijnsnazaten van rasechte vissersfamilies waren we oprecht zeer overweldigd door dit gerecht!
Tweede voorgerecht: Kabeljauw met aubergine - courgette - artisjok en kikkererwten. Nooit evident om daar smaak in te brengen. meer dan perfect bereid, vis laat zich perfect in plakjes scheiden. Maar we hadden minder voldoening dan van de zeebaars, maar hoe kan het anders. De artisjok mocht misschien in zijn blaadjes door gerecht gemend worden in plaats van als teentje, om zo meer per vishapje mee te proeven?
Derde voorgerecht: Knolselder gelakt en in zoutkorst gegaard met morilles, verse erwt en on top tter plekke geschaafde 'Chaumont' 36 maanden gerijpt: this marvelous and touching plate merits (2) more then my sketch (2) of breathtaking augmented (3) beyond reality. Wat een supersmakenmix onder een heel bescheiden presentatie. Dankjewel !!
Gevolgd door een tussengerecht van Langoustine met jus van paëlla en beukenzwam. Hierbij dachten we, nog steeds vissersnazaten: beter ware geweest om enkel het brokje vlees mooi te presenteren, dat was zeker lekker en had mooie bite en zou geen oorzaak zijn van de van smaak afleidende spijtige bijgedachten als: waarom geen tools? waarom de ene wel en de andere geen poten? de beukenzwammetjes liggen hier toch maar niet-(genoeg)-complementair te wezen... kleine slag in het zeewater, maar dat zijn natuurlijk niet meer dan gedachten.
Hoofdgerecht: 2 maal Kalf in de gedaante van krokante zwezerik & wang, mee op het bord: pompoen en groene knapperige asperges. Enkel en alleen omdat we dat zelf supergraag smullen heeft de perfecte zwezerik een licht voorkeur boven het even perfecte wangetje.
Samen met deze doordachte eetcreaties kregen we een bob-arragement als winetasting, wat bij de knolselder waarlijk schitterend was en bij de hoofdschotel op een leuke enquete uitdraaide door ons 2 glaasjes te laten proeven.
Omdat we als de kans zich voordoet vooral hongerig zijn naar zo veel mogelijk papillensensaties en niet naar hoeveelheid, kozen we om 1 dessert door smaakjes kaas te vervangen. Daarvan bleef vooral de honing savourerend plakken, rechtstreeks van de bijenraat, recht uit hun eigen kasten van de chef-imker. Kaasjes waren vanzelfsprekend lekker, maar misschien te vanzelfsprekend en met minder ontdekkingsgehalte.
Het 2-borden-dessert bestond uit Duindoornbes met lychee en een Mille-feuille van passievrucht met mango. Ook smaakvol maar we zijn te weinig desserteters om ten volle te genieten.
Conclusie: rondrijden waard en terugkomen zullen we.
O ja: bericht aan nog te vele restaurants: ik denk niet dat jullie klanten op een euro kijken om écht bruiswater te krijgen, veel beter dan zelf broebels in water te doen...

Datum van bezoek: juni 2023
13 juni 2023 beoordeeld

Een zeer aangenaam bezoek.
Het niveau van de ontvangst, de service en het eten was allemaal top.
De gastvrouw, de huidige jonge maitre en de chef kwamen allemaal aan tafel op een ongedwongen, zeer aangename manier.

De aangepaste wijnen werden ruim geschonken. De verassing om bij het hoofdgerecht 2 rode wijnen te krijgen, werd zeer geapprecieerd.

Ook de taxi werd nog voor ons geregeld.

Kortom, Top, waarvoor dank!

Datum van bezoek: juni 2023
14 april 2023 beoordeeld via mobiele applicatie

Bij aankomst kregen we een leuke tafel toebedeeld. Groot was onze verbazing toen we door de garçon met rode wangen werden weggestuurd naar de minder charmante zijzaal. Geen probleem we bekeken dan maar de menukaart. Daar ontdekten we dat de prijs van de menu 10 euro DUURDER was dan op de website! De bediening was koel en afstandelijk tot ...onze tafelgenoten werden herkend als eerdere goede klanten. Er kon een lachje af en er werd extra wijn aangeboden. Over de maaltijd kan ik kort zijn: het was lekker en verzorgd. de wijnen waren van mindere kwaliteit.spijtig dat ook 2 maal dezelfde wijn werd geserveerd bij 2 verschillende gerechten. Een goede sommelier zou hier wonderen kunnen verrichten. dit was ons derde bezoek aan het restaurant en we verlaten het met een wrange nasmaak. We hebben hier niet het gevoel dat iedereen op dezelfde wijze als klant wordt behandeld. Een vierde bezoek zal er niet meer van komen.

Datum van bezoek: april 2023
16 augustus 2022 beoordeeld

We hebben hier heerlijk gegeten. Wij hadden gekozen voor de 6-gangen menu en dat was méér dan voldoende.
Alleen al bij de aperitief krijg je verschillende hapjes. Allemaal zéér lekker! Een ei opgevuld met een mossel, oester, krab, dips. Elk hapje mooi gepresenteerd. Ook de aperitief van het huis was goed van smaak.
De gerechten van de menu waren allemaal smaakbommetjes. Ook terug combinaties waar je zelf nooit zou opkomen.
We hebben er echt van genoten.
Personeel was erg vriendelijk, je voelde je er meteen thuis.

Datum van bezoek: augustus 2022

Reizigers die Marcus bekeken, bekeken ook

Waregem, West-Vlaanderen

Hulste, West-Vlaanderen
Waregem, West-Vlaanderen

In Marcus geweest? Deel je ervaringen!