Luc P
Antwerpen, België

Tof hotel voor korte vakantie in mooie omgeving

4,0 van 5 bollen24 jun 2022 beoordeeldvia mobiele applicatie
Het hotel ligt heel rustig in de bossen kort bij Daun. De stijl van het gebouw is typisch Duits met het hout vakwerk. De kamers in het hotel zijn erg ruim, de bedden zijn super. Personeel is heel vriendelijk en behulpzaam. Wellness met zwembad en sauna zijn heel aangenaam. Het ontbijt , in buffetvorm, is volledig en lekker. Ook dinner kan in buffetvorm of a la carte, de buffetformule geeft wel heel wat keuzes, maar had wel iets verfijnder kunnen zijn. In de omgeving zijn veel wandel en fiets mogelijkheden. Ook wat verder zijn stadjes als Cochem wel een aanrader. Als korte vakantie zeker een aanrader!
Datum van verblijf: mei 2022
Kamertip: Zeker voldoende parkeermogelijkheden De typische Maaren zijn een aanrader alsook Cochem
Reistype: Bezocht met familie
Is er een probleem met deze beoordeling?
Juergen Jablonowski, Geschäftsführer van Sporthotel & Resort Grafenwald Daun Vulkaneifel, reageerde op deze beoordeling
Gereageerd 12 aug 2022
Dear Luc P,

how nice that you could spend a great short vacation here. We are very happy about your full satisfaction. We are happy to pass on your praise to the friendly staff and the kitchen team for the delicious food. We are glad that you liked the rooms and the beds so much. Your well-being is very important to us. Thank you very much for your great evaluation and the time you took for it. Please visit us again soon.

Best regards from Daun

Go to your Happy Price
    2.1 km van Sporthotel & Resort Grafenwald Daun Vulkaneifel
    Meer hotels in Daun bekijken
    Beoordeeld op 15 oktober 2021

+ De locatie is echt fantastisch. Het resort ligt prachtig in de bosrijke omgeving. Bij aankomst krijg je er direct een vakantiegevoel van. Je kunt mooie wandelingen in de omgeving maken die direct bij het resort beginnen. Ook zijn er veel leuke dingen te doen in de buurt.
    + Wij zaten in appartement Erle, op verzoek op de begane grond. Het is een keurig huisje, lekker ruim voor 2,5 mensen.
    + We werden verrast door de service voor ons kindje. Zonder meerprijs kregen we een kinderbedje, verschoonkussen, luieremmer en flessenwarmer.
    + Er zijn veel faciliteiten bij het complex, zoals een sportschool, minigolf, zwembad (ook een leuk babybad) en sauna. Allemaal erg netjes en met supervriendelijk personeel.
    + Personeel (met name in het restaurant) was superbehulpzaam. Ik kreeg o.a. de tip om voor wijn bij het afhaaleten de fles bij de receptie voor een lagere prijs te kopen en vervolgens met een gekoelde fles uit het restaurant te ruilen. Ook deed het personeel er alles aan om ons kindje op z'n gemak te stellen, steeds kwamen ze weer kleurboekjes en potloden brengen.
    + Het a la carte eten was prima, kwaliteit en smaak waren redelijk. De pizza's waren veel beter dan verwacht.
    + Eten afhalen was erg goed geregeld, toch makkelijk met een klein kindje.
    + Het ontbijtbuffet was erg uitgebreid en smaakvol.
    + De prijs lijkt wat hoog, maar als je alle faciliteiten en het uitgebreide ontbijt meerekent, valt het mee.

- Het appartement is wat oudbollig. Het gaf mij flashbacks aan vakantiehuisjes uit eind jaren '80. Met name het keukentje ziet er erg ouderwets uit.
    - Voor lange Nederlanders is het appartement een beetje behelpen, zoals het dekbed dat veel te kort is en de douche waar ik niet onder pas. Maar dat is in het buitenland meestal zo.
    - Op de site staat dat de 'Dorfschänke' dagelijks vanaf 18.00 uur geopend is. Voor ons leek het handig om hier met ons kindje wat laagdrempeliger te gaan eten. Het was echter meestal gesloten of ging later op de avond pas open.
    - De glutenvrije gerechten op de kaart vielen ons wat tegen, er was minder keus dan verwacht. Op verzoek was er meer mogelijk, maar daar moet je dan wel apart naar vragen.
    - Het compleet ontbreken van groente bij de hoofdgerechten viel ons tegen.

Datum van verblijf: september 2021
    Beoordeeld op 18 augustus 2020

huisje was ruim en heerlijk koel tijdens de warme dagen. ruim opgezet qua ruimte eromheen dus voldoende rust en privacy. faciliteiten prima, hoewel zwembad iets groter mag en het water wat warmer. maar met name beauty en massage zijn erg aan te raden, prima dames die dit verzorgen. gelukkig nog voldoende ruimte in sauna en fitness ondanks de coronabeperkingen, goed geregeld.
    buffetdiner viel wat tegen, maar ontbijt is uitgebreid.

Datum van verblijf: augustus 2020
    Beoordeeld op 2 januari 2020

De kamers waren ruim en proper. Het kleine restaurant en de "Dorfschanke" waren OK en de bediening was vriendelijk. Het eten (buffet) in het Restaurant was slecht, koud, opgewarmd en oudbakken. De minigolf moet gerenoveerd worden. Fitness was prima, misschien uitbreiden met een loopband. Wellness wassuper.

Datum van verblijf: december 2019
    Beoordeeld op 16 september 2019 via mobiele applicatie

Ik ben hier 5 dagen geweest in een vakantiehuisje met mijn hond en in één woord omschreven was dit TOP!
    Een prachtig mooi huisje in een super mooie omgeving. Het huisje was vrij ruim, proper, netjes en volledig uitgerust met tv/radio, badkamer met voldoende handdoeken en zeep, keuken met alle benodigdheden zoals microgolfoven, broodrooster, afwasmachine, oven, koffiezetapparaat, waterkoker, bestek, borden,... Het enige wat ik hier miste ware kommetjes om ontbijtgranen in te eten. Afwasmiddel, afwastabletten, keukenhanddoeken en vaatdoek waren ook aanwezig.
    Een leuk terras met zowel gewone als ligstoelen. Er zijn ook kussens aanwezig om op de stoelen te leggen.
    De bedden vond ik ook goed, er is ook beddengoed aanwezig.
    Je kan ook wat gaan eten in het restaurant of 's avonds wat gaan drinken, maar hier heb ik zelf geen gebruik van gemaakt. De mensen aan de receptie waren uiterst vriendelijk en kennen de omgeving erg goed. Je kan hier steeds terecht voor vragen of tips over de omgeving. Er zijn ook uitgestippelde wandelroutes van het hotel uit.
    We hebben hier prachtige wandelingen gemaakt en enorm genoten van de rust en de omgeving. De kans is groot dat ik hier terug naartoe kom met mijn hond.

Datum van verblijf: september 2019
    Reistype: Reisde alleen
    Beoordeeld op 28 augustus 2019

super weekend, heerlijk gegeten en gewandeld, bedden mogen wat zachter zijn.
    het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam, en aan het ontbijt onbrak helemaalniets, zeer compleet, we hopen snel weer terug te komen.

Datum van verblijf: augustus 2019