Vandaag geopend: 00:00 - 23:59

vanaf 250,00 US$
vanaf 87,18 US$
vanaf 76,93 US$
Beoordeeld op 12 maart 2020 via mobiele applicatie

Mijn 2e bezoek aan Petra en misschien mijn laatste maar dit is iets wat je gezien moet hebben, daar doet zelfs een zandstorm en een verplichte evacuatie via de achteruitgang niets aan af, het werd te gevaarlijk vanwege de vallende rotsen. Evacuatie dmv open pickup trucks met honderden toeristen was een ongeorganiseerde puinhoop maar o zo leuk

Datum van activiteit: maart 2020
Beoordeeld op 4 maart 2020 via mobiele applicatie

Na bij het visitor center een gids te hebben geboekt, vertrokken wij richting oude stad. Na een lange informatieve wandeling door de Siq doemt ineens de façade van de schatkamer op. Neem de tijd om deze aanblik van dit meesterwerk te laten bezinken. Nadien loopt met verder langs de vele bezienswaardigheden met tot slot de klim naar het hooggelegen schitterende klooster. Kortom, een top bestemming om te bezoeken maar neem geen ezel of paard tijdens uw bezoek als dierenleed u ter harte gaat.

Datum van activiteit: februari 2020
Beoordeeld op 1 maart 2020 via mobiele applicatie

We moesten er een heel aantal uren voor reizen maar zeker de moeite waard. Het is er prachtig. Advies blijf tot het einde tussen 5 en 6 erg rustig of start om 6 uur in de ochtend. Ga geen kameel of paard reiden. Oplichting en dierenleed.

Datum van activiteit: maart 2020
Beoordeeld op 28 februari 2020 via mobiele applicatie

Moet je gezien hebben in je leven. Maar dan graag wel als eerste in de ochtend. Wij gingen voor 7 uur de siq door met een Nederlandssprekende gids. Die liet ons dingen zien die we zelf normaalgesproken voorbij zouden zijn gelopen.
Rond 14 uur liepen we weer rustig de kloof terug. Heel veel te zien en te klimmen. Er is een restaurant met een lunchbuffet. Hebben we zelf niet geproefd maar zag er heerlijk uit.
Wij logeerden in het Petra Guest House Hotel. Beter kun je niet zitten, tegen de ingang aan.

Datum van activiteit: februari 2020
Beoordeeld op 9 februari 2020 via mobiele applicatie

Een hele aangename uitstap! Echt de moeite waard om te doen als je in Jordanië bent. Iedereen was super vriendelijk.

Datum van activiteit: december 2019