Beoordeeld op 24 augustus 2019

Het hotel ligt in een hele mooie tuin die je een jungle ervating geeft. Het zwembad valt in het echt tegen, het is kleiner als op de foto's. De ligging aan het strand is perfect, het is alleen 10 minuten rijden naar Peurto Viejo. Lopen is niet echt een optie. Het personeel is enthousiast, betrokken en service-gericht. Ontbijt is verukkelijk. Enige nadeel is dat het gebouw voornamelijk uit hout bestaat. Een boel gepiep en gekraak dus. Wij hadden kamer 9 en 10 op de begane grind, die ga ik de volgende keer vermijden. Geen ramen, kleine kamer met een soort serre waarin de bad en douche zijn, maar ook hier geen ramen. De uitgang van de kamer is zowat in de eetzaal en de kamer is heel, heel erg gehorig. Maar wel een heel leuk verblijf gehad.

Kamertip: Vermijdt kamers 9 en 10.
Datum van verblijf: augustus 2019
Beoordeeld op 7 augustus 2019 via mobiele applicatie

Hele mooie gezellige accommodatie, mensen zijn super vriendelijk, goed ontbijtje, mooie ligging. Mooi verzorgde tuin. Volgende keer zou ik wel een kamer boven reserveren. Nu hadden we 2 kamers beneden en die waren gehorig (kamer grenst aan de receptie en ik miste een buitenterras ( we hadden een binnentuintje,ook leuk aangekleed en buitendouche en bad maar daar ga je niet zo snel zitten omdat je geen uitzicht hebt) maar het was er zo relaxed en fijn dat we dit voor lief namen.

Datum van verblijf: augustus 2019
Beoordeeld op 17 april 2019

Aardige bediening, heerlijk ontbijt, we hadden één van de twee hoekkamers met een heerlijk groot balkon en een zalige hangmat. De kamer was groot en de douche zalig. Een deel van het dak is licht doorlatend en aangezien de zon in april rond 05:15 uur opkomt is het snel licht in de kamer. Dit in combinatie met alle vogels die dan de nieuwe dag met luid gezang begroeten zorgt er voor dat je vroeg wakker bent, …
Hoewel er genoeg kieren zijn hebben we geen last gehad van muggen gehad (ventilator gewoon aanlaten).

Het zwembad stelt niet zo veel voor, maar genoeg om even af te koelen. Het strand is 1 min. door de hoteltuin lopen en daar staan parasols en stoelen van het hotel. 's Ochtends staat daar ook koffie en water(vanaf 05:00 uur mocht je de zonsopkomst op het strand mee willen maken). Prima over nagedacht.

Het laatste stuk weg naar het hotel is, net zoals veel wegen in CR, zeer slecht en kan je niet harder dan 15-20 km/uur rijden. Vanaf de verharde weg naar het hotel is daardoor ongeveer 8 min. hobbelen.

Datum van verblijf: april 2019
Beoordeeld op 27 maart 2019

Banana azul is een van de populairdere hotels in Puerto Viejo. Dat is niet voor niets. Het is gezellig, heeft een klein zwembadje en ligt direct aan zee. Eigen zonnebedjes op het strand. Naar het centrum van het dorp is nog wel een klein half uurtje wandelen, maar er zijn fietsen te huur ($ 8,- per dag) bij de recentie. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. Wij boekten de Colibri Cabin. Het kleinste kamertje van het complex, maar het was helemaal prima. Mocht je twijfelen tussen een hotel in Cahuita of Puerto Viejo, dan zouden wij de laatste aanraden. Er is in dit dorpje net wat meer te doen qua gezelligheid en restaurantjes.

Kamertip: De kleinste en goedkoopste kamer (Colibri cabin) van het hotel vonden wij helemaal prima.
Datum van verblijf: januari 2019
Beoordeeld op 23 maart 2019

Dit was de 2e stop tijdens onze rondreis door CR en Panama. Na een lange rit met onze huurauto (ruim 5 uur) vanuit San Jose aangekomen bij dit prachtige kleinschalige, volledig houten hotel. Het is echt een klein paradijs met een wonderschone tuin waar heel veel vogels te zien zijn. Wij hadden kamer 1, de Howler-suite, het leek wel een sprookje. Zeer ruim met groot bed, aparte badkamer en een terras wat uitzicht bood op de tuin en de Caribische zee. Zeer vriendelijk personeel, goed eten en vanaf 6 uur in de ochtend stond de koffie al klaar op het strand om daar rustig wakker te kunnen worden. Het enige minpunt wat we kunnen bedenken is dat langs dit stuk kust de zee vanwege riptides (sterke onderstroming) te gevaarlijk is om echt te kunnen zwemmen. Afgezien daarvan komen we hier héél graag nog eens terug, Go Banana!

Kamertip: Alle kamers goed maar kamer 1, de Howlersuite is top of the bill.
Datum van verblijf: maart 2019