Vandaag geopend: 09:00 - 20:30

vanaf 41,00 US$
vanaf 6,02 US$
vanaf 533,75 US$
Beoordeeld op 10 juni 2016

Deze voorstelling staat in de top 3 van de wereld. Ongelofelijke acrobatiek en een motorshow met maar liefst 9 motoren in de kooi. Je blijft klappen, zo mooi. Je krijgt er spijt van als je niet gaat kijken.

Datum van activiteit: juni 2016
Beoordeeld op 30 mei 2016

echt onderdeel van de Chinese cultuur om een arcobatiek show mee te maken en deze is dan zeker heel goed.

Datum van activiteit: mei 2016
Beoordeeld op 2 oktober 2015

dit is een prachtige en spectaculaire show van ongeveer 11/2 uur. spektakel is gegaradeerd en de stunts vliegen je om de oren.
warm aanbevolen

Datum van activiteit: september 2015
Beoordeeld op 3 september 2015

De Shanghai Circus wereld is een leuke avond uit, die bestaat uit diverse acrobatiek acts met een Chinees tintje. Het is geen traditioneel circus met dieren en clowns. De circus wereld heeft iets weg van de voorstellingen zoals in Cirque du Soleil. Hoewel de laatstgenoemde wel meer verfijning kent en vaak een artistiek verhaal vertelt. In de acrobatiek acts komen diverse aspecten uit de Chinese historie en cultuur naar voren, maar er is geen sprake van een lopend verhaal. De indrukwekkende muziek met zang wordt voor een groot gedeelte live gespeeld. De show is vol van acrobatiek. Hierdoor is deze voor jong en oud en mensen uit alle landen te volgen. De show duurt ca. 90 minuten, met een korte pauze van 10 minuten halverwege de voorstelling. Er mogen geen foto's of video opnamen worden gemaakt. En daar wordt zeker op gecontroleerd!

De zaal waarin de voorstelling plaatsvindt, is niet heel groot. Vanaf alle plekken, ook de goedkopere rangen, heb je een goed zicht op het podium. De goedkopere rangen die iets verder van het circuspodium zijn, geven naar mijn mening door het overzicht zelfs een betere indruk van het grote spektakel. De stoelen in het midden van de zaal, recht tegenover het podium, hebben bij sommige acts een visueel voordeel.

De voorstelling wordt dagelijks om 19:30 opgevoerd. Tickets zijn verkrijgbaar bij de entree van het circus, maar zijn ook te bestellen bij toeristenbureaus en hotellobby's van de grotere hotelketens. Er is een metrostation op loopafstand aanwezig.

Datum van activiteit: september 2015
Beoordeeld op 1 augustus 2014

Het ERA wordt wat aangekondigd als de plaatselijke Cirque De Soleil, dat niveau halen ze absoluut niet (sommige stunts mislukken zelfs of worden nogal stuntelig uitgevoerd, maar dat maakt het ook wel authentiek). Ik zag een Chinese show zoals ik ze wel wat verwacht had: jongleurs, trapezium, trampolinespringen, enz. Het leuke is dat je zeer dicht bij het (ronde) podium kan zitten. Wij hadden kaartjes van 200 RMB, maar er leek ons niet veel verschil met 300 RMB, als je wat meer wil uitgeven moet je eerder voor 400 RMB kiezen. Op voorhand had ik geprobeerd via een e-mail tickets te bestellen (zoals in sommige beoordelingen wordt aangegeven), maar dat lukte niet, ik kreeg een foutmelding op het mailadres. Dat was niet zo erg, wij zijn op een dinsdagavond gegaan en een half uur voor de show leken we nog alle keuze van tickets te hebben, de zaal leek 90% gevuld. ERA is zeker een heel leuke avond uit, zeker als je kinderen hebt.

Datum van activiteit: juli 2014