TripAdvisor
Plaatsen
Inbox
Zoeken
Beoordeeld op 1 april 2018

Geweldig hotel, mooie kamers, vriendelijk personeel. De ligging is fantastisch, naast metrostation zodat je snel door heel Shanghai kan reizen. Vanuit de lounge een prachtig uitzicht over de stad. Een aanrader.

Kamertip: Leuk park voor de deur waar de Chinezen erg actief in bezig zijn, leuk om te zien en te wandelen.
Datum van verblijf: maart 2018
Beoordeeld op 27 november 2015

Ik verbleef hier op een zakenreis, het was een erg fijne locatie tegenover een groot park. Vanuit het raam zag ik allerlei leuke activiteiten, zoals traditionele chinese dans, yoga en hardlopers. Vanuit het hotel neem je voor een lage prijs ($4-10) zo een taxi naar alle hoeken van de stad. Het hotel heeft vriendelijk personeel en een zeer uitgebreid ontbijt. Ik heb hier het beste brood gegeten in china, wat voor een europeaan toch af en toe wel erg fijn is.

Kamertip: aan de voorzijde van het hotel heb je uitzicht op het park
Datum van verblijf: oktober 2015
  • Reistype: Reisde voor zaken
Beoordeeld op 21 maart 2015

Ik ben regelmatig op reis en heb in vele hotel verbleven. Het New World Shanghai Hotel is beter dan alle hotels die ik in de jaren heb gehad. In 2013 kwam het Royal Sonesta Hotel in Housten nog het dichtste bij dit hotel.
Omdat ik op de dag van aankomst een aantal afspraken zou hebben en dit verteld had bij de reservering, werd in ontvangen in het hotel en direct naar mijn kamer geleid zodat ik snel een douche kon nemen . Zij hebben mij een zorgeloos incheck proces gegeven en ik ontving ook nog een kaartje van de boekingsmanager voor het geval ik nog vragen zou hebben. Kortom een perfecte ontvangen voor een zakenreiziger. Na mijn afspraken die dag vond ik laat in de avond op mijn kamer een persoonlijk kaartje van de manager die mij nogmaals welkom hete in het hotel, samen met een kan thee en verse aardbeien.
De volgende ochtend tijdens het ontbijt werd ik persoonlijk begroet door de ontbijtmanager (mr. Edwin). Het ontbijt is geweldig, er is veel keuze en alles is vers en goed verzorgd. Personeel is erg attent, en kundig. Een voorbeeld voor andere hotels. De andere voorzieningen in het hotel is ook geweldig . Het ligt lekker centraal, dicht bij een metro station , shopping mall en andere voorzieningen. De gym op de 15de etage is geweldig, heb er aardig wat km's gelopen op de loopband.
Kan niet anders zeggen dat als je naar Shanghai gaat dit hotel het eerst moet zijn wat je boekt, daarna wil je nooit meer iets anders. Ik zal dit hotel zeker opnieuw boeken.

Kamertip: De kamers op de bovenste etages zijn top maar daar moet je wel extra voor betalen. Daarentegen krijg je er ook veel voor terug
Datum van verblijf: maart 2015
  • Reistype: Reisde voor zaken
Beoordeeld op 15 augustus 2013

We verbleven 10 dagen in dit hotel

Wat was goed:
Room service
Personeel: behulpzaam, vriendelijk
Het ontbijt
De breakfast manager was zeer attent en professioneel
Het eten in het resaurant
De cocktails: lekkere en originele recepten
Kamer op de 36ste verdieping: executive floor: heerlijk
Heerlijke shampoo en haarconditioner.
De jongens aan de deur,
De concierge jongens die je wegwijs helpen.

Wat was minder goed?
De executive floor voldeed niet aan de verwachtingen: we kregen een papier met de "club-voordelen" : onder andere: een selectie aan cocktails tussen 17h en 20h. In praktijk bleken deze cocktails een fles whiskey en een fles Gin te zijn. En long drinks zijn bij mijn weten niet gelijk aan cocktails.
Op papier stond dat de executive floor open is tot 24 uur. In praktijk sluit deze om 23 uur, we verden dus, in het midden van een spelletje pool (billiart) gevraagd om op te hoepelen. Beetje ongelukkig :-).
We hebben dit besproken met de van dienst zijnde manager, maar er was niets aan te doen. Hij spreekt van een misverstand. Maar wat je op papier afspreekt en voor betaalt, hoor je toch na te komen, en wimpel je toch niet af als een misverstand :-)?

Op.de executive floor werken een aantal super lieve en vriendelijke meisjes. Wel spijtig dat ze slechts 10 woorden Engels kunnen. Niet gemakkelijk als je iets nodig hebt.

Op de website prijst het hotel zijn luxury swimmingpool aan. In werkelijkheid is dit een zwembad met witte plastic ligzetels, personeel dat een ganse dag op zijn gsm tokkelt en slechts 2 worden Engels kent. En, oh ja..... Je moet er tegen kunnen dat sommige chinezen in het zwembad hun keel schrapen en hun speeksel aan de rand van het zwembad uitspugen :-).

In de lobby staat er aan de lift een meisje dat de lift voor je roept. Ze kan in het Engels tot 38 tellen, maar vraag haar niet waar het toilet is, want dan verstaat ze je niet:-). Ok. Dat is geen ramp, maar mag je niet net dat ietsje meer verwachten van een 4 sterren hotel :-)?

Laatste puntje, de kamers zijn NIET geluidsdicht.

Maar al bij al, een welverdiende 8. En als tip: werk aan bovenstaande aandachtspunten :-D.

Datum van verblijf: augustus 2013
Beoordeeld op 3 maart 2012

Wij waren hier voor 4 nachten prima hotel met metro halte onder het hotel.
Prima lounge met hapjes en drankjes voor gasten op de hogere etages.
Kleine verbouwing aan de voorzijde van het hotel nu, maar weet zeker dat het na de restauratie prachtig is.
Goede gym en healthclub op de 15e etage en tot zeer laat open wat ook een pluspunt is.
Stephan de hoofdconciërge weet je alles te vertellen voor een geslaagde dag Shanghai

Datum van verblijf: februari 2012